رئیس فدراسیون در نشست مشترک مسئولین فدراسیون با امام جمعه موقت تهران گفت: فیفا به عنوان متولی فوتبال جهان به خود کفایی رسیده و درآمد خود را از خود فوتبال بدست می آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، کفاشیان در ابتدا با اشاره به اقدامات انجام شده در امور فوتبال گفت: فوتبال یک ورزش نیست و ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد. در بعد فرهنگی در مسابقات جام جهانی دیدیم که ایرانیان زیادی نقاط مختلف دنیا با شور، علاقه و عشق به برزیل آمدند و با پوشیدن پیراهن تیم ملی و در دست گرفتن پرچم کشورمان تیم ملی را تشویق کردند. ایرانیان حاضر در این مسابقات که حدود 5000 نفر بودند از جای جای جهان به این کشور آمده بودند و حتی بسیاری از آنها تا پاسی از شب در مقابل هتل تیم ملی حضور پیدا کرده و تیم ملی را تشویق می کردند. در مسابقات جام جهانی و در بعد فرهنگی اقدامات بسیار موثری انجام پذیرفت و ساماندهی بسیار خوبی برای ایرانیان حاضر در برزیل انجام شد و از سوی دیگر هموطنانمان با حمایت قلبی و عملی خود به حمایت از تیم ملی حاکم به عمل بودند.
رئیس فدراسیون در مورد بعد سیاسی ورزش فوتبال گفت: روسای جمهور بسیاری از کشورها ضمن حضور در برزیل تیم ملی کشورشان مورد حمایت قرار می دادند که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و بعد از بازی خوب تیم ملی برابر آرژانتین، دکتر حسن روحانی - رئیس جمهور به ملی پوشان پیام تبریک دادند. از همه مهمتر بسیاری از کشورها حیات خود را در فوتبال می دیدند و تمام تلاششان را جهت کسب عنوان در این مسابقات انجام می دادند با وجود حذف تیم های قدرتمندی مانند برزیل و آرژانتین از جام ، باز هم توجه به این ورزش در زمان برگزاری این مسابقات توسط این کشورها کاهش پیدا نکرد.
وی درباره بعد اقتصادی بیان کرد: امروز فدراسیون جهانی فوتبال - فیفا به عنوان متولی فوتبال جهان به خود کفایی رسیده و درآمد خود را از خود فوتبال بدست می آورد. جالب اینجاست که 60% از درآمد حاصله برای فوتبال از حق پخش تلویزیونی است و مابقی آن نیز از تبلیغات محیطی و فروش بلیط و سایر مباحث است. در کشور ما با توجه به مقررات موجود امکان استفاده از آن وجود ندارد مثل قانون کپی رایت. در مورد بلیط فروشی بهترین نمونه مسابقات جام جهانی است . در مرحله مقدماتی جام جهانی بلیط از 90 تا 170 دلار به فروش می رسید، اما در کشور ما برای رعایت حال هواداران مبالغ ناچیزی برای آن گرفته می شود تا بتوانیم مشتاقان و علاقمندان زیادی را به ورزشگاهها بکشانیم.
کفاشیان در ادامه با اشاره به بیان مطالبی در مورد فساد در فوتبال گفت: متاسفانه اخیرا صحبت هایی مطرح می شود که تنها باعث نگرانی جامعه است. زمانی که باشگاههایی مانند تراکتورسازی تبریز ، فولاد خوزستان و بسیاری از لیگ های برتری در مسابقاتشان در ورزشگاهها شاهد حضور خیل عظیمی از هواداران هستند و این نشانه علاقه مردم به فوتبال است و نباید این جمعیت کثیر را بی جهت نگران کنیم.
وی در ادامه افزود: اشتباهاتی صورت گرفته و تخلفاتی در فوتبال وجود دارد اما ارگان هایی مانند کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و استیناف هستند که به این تخلفات نظارت دارند.کمیته استیناف به آرای کمیته انضباطی نظارت می کند وکمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیرون از مستطیل سبز با نظارت کامل فوتبال را زیر نظر دارد و همه تخلفات را به صورت جدی بررسی و آرای خود را صادر می کند به همین خاطر بدون وجود دلیل و مدرک فوتبال را متهم به فساد نکنید. مردم به فوتبال علاقه دارند و باید به علایق آنها احترام گذاشت و از این پدیده اجتماعی قرن به درستی حفاظت کرد. ضمن اینکه اگر مدارک و مستنداتی وجود دارد از ارائه آن به مراجع ذیربط استقبال می کنیم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    23 5
    فساد در فوتبال ،اظهر من الشمس است
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    17 5
    چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است،همه ميدونند فساد گسترده در فوتبال وجود داره
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    20 4
    يعني شما ميگيد يعضي داورها ، يعضي از اعضاي كميته داوران و انضباطي،يعضي مربيان و بازيكنان فاسد نيستند
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    20 4
    يك بچه 4 ساله ميدونه كه فاسده،از شواهد بسيار معلومه،
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    10 9
    شما يك نگاه به داوري ها،احكام كميته داوران و انضباطي بكن،همه چي را ميفهمي
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    14 17
    چه طور اگر يك بازيكن از تيم استقلال حركت خيلي زشتي بكنه حكمي نميديد يا حكم سبك ميديد ولي اگر تيم شهرستاني باشه و بازيكنش حركت ملايم تري را انجام داده باشه ،حكم سنگين ميديد،اين فساد نيست،نمونه اش بازي ملوان استقلال فصل پيش
    • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      12 7
      سر و کله لنگی فرافکن پیدا شد
  • علی A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    18 4
    آقای کفاشیان لطفا تو یکی دم از نبود فساد در فوتبال نزن که حالم بد می شود