هنوز که هنوز است خبری از مشخص شدن وضعیت سریال کمال تبریزی نیست. «سرزمین کهن» این کارگردان، همچنان در محاصره شایعه‌ها و اما و اگرهاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زمستان سال پیش، زمانی که عزت‌الله ضرغامی راهی مسجد سلیمان شد تا لباس بختیاری‌ها را به تن کند و آنها را دلداری دهد، بازار بگو مگو بر سر این سریال داغ داغ بود، بین آن‌هایی که معتقد بودند توهینی به قوم بختیاری در این سریال صورت نگرفته، و کسانی که اعتقاد داشتند کمال تبریزی در این سریال به قوم بختیاری توهین کرده است.

این، کشمکشی ست که هنوز هم ادامه دارد. تا جایی که پایش حتی به نمایش «ترانه‌های محلی» محمد رحمانیان کشیده است. آنجا که ژاله صامتی، در نقش یکی از بازماندگان خانواده سردار اسعد بختیاری بی‌اعتمادی‌ و گلایه‌اش را در قالب دیالوگی به هومن برق‌نورد واگویه می‌کند. در آن نمایش برق‌نورد در نقش خودش و به عنوان بازیگری که آمده تا لهجه لری یاد بگیرد و درباره خانواده سردار اسعد تحقیق کند ظاهر می‌شود و وقتی با گلایه و اعتراض بازیگر نقش مقابلش مواجه می‌شود سعی می‌کند درباره حسن نیت کمال تبریزی توضیحاتی بدهد.

آخرین خبر از «سرزمین کهن» آن چیزی بود که همه شنیده‌ایم: «سرزمین کهن با اصلاحاتی دوباره پخش می‌شود.» اما حالا کمال تبریزی در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که نه تنها تکلیف این سریال مشخص نیست که حتی لوکیشن این سریال در بهارستان هم توسط یک سریال دیگر غصب شده است. تبریزی این اتفاق را به غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها تشبیه کرده است.

او به «ایسنا» گفته: «در لوکیشن بهارستان سریال ما در شهرک غزالی که با طرح و ایده ما و زحمات بسیاری ساخته شده است، قبل از اینکه ساخت و پخش پروژه «سرزمین کهن» به پایان برسد، در یک اقدام بی‌سابقه و ناجوانمردانه پروژه دیگری را که در دست تهیه دارند به صورت طفیلی و تحمیلی وارد لوکیشن ما کردند و قصد دارند به زور و بدون رضایت کارگردان و تهیه‌کننده از دکور بهارستان که متعلق به «سرزمین کهن» است و هنوز کار ما در آن به پایان نرسیده است سوءاستفاده کرده و در لوکیشن ما تصویربرداری کنند.»

کارگردان «مارمولک» با انتقاد فراوان درباره این اتفاق گفته که چنین چیزی در تلویزیون سابقه نداشته: «این اتفاق نامیمون و بی‌سابقه در تلویزیون، روشی زشت و ناپسند و غیرحرفه‌ای را در تلویزیون پایه‌گذاری می‌کند که کلیه عواقب ناشی از آن به عهده‌ی مسئولینی که این تصمیم ناشیانه و غیرعرفی و غیراخلاقی را گرفته‌اند و همچنین شخص آقای ضرغامی است! در هر صورت و در حال حاضر احساس گروه سازنده «سرزمین کهن» همچون فلسطینیان مظلومی است که از سوی اسراییل جنایتکار سرزمین آنان به اشغال درآمده است! و این موضوع همواره در ذهن ما و ظلمی که از سوی مسئولین سیما و شخص آقای ضرغامی بر ما رفته است باقی خواهد ماند و روزی در محکمه عدالت در این باره تظلم خواهیم کرد. بگذار آقایان فعلا که کماکان بر اریکه قدرت هستند، ظلم خود را بر این مجموعه فاخر همچون گذشته ادامه داده و تمام کنند، غافل از اینکه در میان اجحاف ناجوانمردانه و پر سرو صدای آنان ما هم کسی را داریم که باماست و خدایی که از قضا چوبش صدا ندارد!»

تبریزی در پایان گفته: «یک فاز از فیلمبرداری باقی مانده و فاز دیگر نیمه‌کاره است و در عین حال‌شروع این پروژه منوط به این است که با عواملی که طلبکار هستند، تسویه حساب شود و سپس برای فیلمبرداری فاز باقیمانده برنامه‌ریزی شود به نحوی که امکان گردهمآیی گروه سازنده متلاشی شده توسط عملکرد آقایان فراهم آمده و فیلمبراری فاز سوم آغاز شود.»

243۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    98 54
    امیدوارم ادامه این سریال خوب و خوش ساخت رو به زودی ببینم. البته با این وضع خراب صدا و سیما بعید میدونم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    65 50
    آقای تبریزی ، نتیجه ی کار با تلویزیون ضرغامی همین است ، هنوز بنده ی خدا آقای پرستویی دستمزد کارش را از سریال آشپزباشی نگرفته است ،سریالی که که 6 سال از پخش آن می گذرد.
  • ف IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    8 23
    قوم بختیاری رو بهونه کردن قصد وغرض ی چیز دیگست...ی سریال درست حسابی داشت پخش میشد ک اونم ....یکی نیس بگه شماها ک میخواین بعدا گیر بدین و جلو پخش ی سریالو بگیرین همون اول خوب فکراتونو بکنین اصلا مجوز ساخت ندین