پوریا عالمی در شرق نوشت:

رییس دادگستری لرستان، جعفر بدری، گفت: «صداوسیما مخاطبان خود را از دست داده.»
گفتم: نه کی گفته؟ صداوسیما هنوز هم مخاطب دارد. یکیش خود من. منتها باید بدانی از برنامه‌های تلویزیون چطوری استفاده کنی. و توضیح دادم: ببین من قبلا مغزم را تلویزیون رنده می‌کرد.

الان الوارهای چوب را می‌آورم و می‌گذارم برنامه‌های خبری، در عرض 30‌ثانیه کل چوب رنده شده است. ما می‌توانیم با استفاده از تلویزیون به خودکفایی در تولید خاک‌اره برسیم. بعد 60‌درصد خاک‌اره را تزریق کنیم به برنامه‌های تلویزیون و باقیش را صادر کنیم به دنیا.

از لحاظ پزشکی هم تلویزیون مثمرثمر است. چطوری؟ اینطوری که الان پزشکی دنیا دارد خودش را از بین می‌برد که دوربین کوچولو بسازد بفرستد اندرون بدن. در حالی که برنامه‌های تلویزیون بسیار تومخی عمل می‌کنند و تا نفوذناپذیرترین نقاط مغز و روح آدم را مورد بررسی قرار می‌دهند. چرا ما تلویزیون را به پزشکی پیوند نزنیم و نوبل پزشکی را نبریم؟

همچنین کافی است تلویزیون را ببریم توی حمام و وان را پر آب کنیم. سپس با روشن‌کردن تلویزیون و پخش بیشتر برنامه‌های کمدی و طنز، به‌خصوص اجرای برخی از مجری‌های خنک‌کننده تلویزیون، در عرض 60ثانیه آب داخل وان را تبدیل به یخ کنیم. با این فرمول ما می‌توانیم در صنعت یخ‌سازی در جهان حرف اول و آخر را بزنیم و یخمان تا آب نشده صادر کنیم به جهان. تلویزیون کاربرد مهم دیگری هم دارد که نادیده گرفته شده. بنده الان در خانه جای کولر، تلویزیون روشن می‌کنم و می‌گذارم روی سریال‌ها.

همچین خانه را خنک می‌کند که گاهی مجبور می‌شوم بخاری روشن کنم. از طرفی برنامه 20:30بسیار برنامه آموزنده‌ای است. ببینید 20:30می‌خواهد یکسری را ادب کند. اما ما می‌توانیم با استفاده از الگوی لقمان حکیم با تماشای برخی برنامه‌های 20:30 باادب شویم.

همچنین به نظر من اگر ما از توانایی کسانی که در تلویزیون در کار لکه‌گذاری روی یقه باز بازیگران خارجی هستند استفاده درست کنیم، می‌توانیم در هنر لکه‌گیری جهان شکوفا شویم. حالا که ما لکه‌گذاران کارکشته‌ای در تلویزیون داریم، کافی است از آنان برای پرکردن جاهای خالی دیگر دنیا استفاده کنیم. مثلا می‌توانیم از لکه‌گذاران تلویزیون برای پرکردن چاله‌چوله خیابان‌ها، سوراخ دندان، سوراخ لایه ازن، سوراخ به‌جامانده از فساد اقتصادی و اختلاس‌های سه‌هزارمیلیاردی و... استفاده کنیم.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    86 3
    20:30 و شبکه راستگوی خبر و برنامه های طنز شناسنامه و دیروز امروز فردا و سریالهای جهانی مانند یوسف پیامبر و به کجا چنین شتابان و مدینه و هفت سنگ و و و نشان از موجودی دارد که قرار بوده اسمش رسانه ملی باشد ولی اینروزها اسم و رسمش به همه چیز میخورد به جز رسانه ملی .
    • اینجانب A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      32 2
      پاراگراف آخر عالیه. من واقعا درک نمیکنم اینها که مدام میگویند سینمای امریکا فلان است و بهمان پس چرا با شوق فراوان و پشتکاری خستگی ناپذیر در پی پخش این فیلم ها آن هم با نصف زمان اصلی و حذف بسیاری از دقایق آن و بعضا عوض کردن داستان و دیالوگ ها و البته دوبله هستند؟ حالا باقی برنامه ها بماند چون که میشود مثنوی هفتاد من ....
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    61 1
    بخدا دیشب بود که به خواهرم گفتم بی زحمت همون گوشیمو بده. گفت:کجاست؟ به تلویزیون اشاره کردم و گفتم :رو یخچال.
  • محسن A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    44 1
    عالی عالی عالی هر چی به این صداسیمای میلی بگین کمشه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    14 31
    چقدر خنک ، میخوای با تلویزیون شوخی کنی یکم جابتر پر محتواتر و باحالتر
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    12 42
    لوس بود
    • یک شهروند RU ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      28 26
      گر تو بهتر میزنی بستان بزن.یعنی چی لوس بود.با طنز خواندن که نباید قهقهه بزنی.بعضی مواقع طنز یه تلنگره باید نکته هاش رو بگیری.نه اینکه فقط بیای نطر بدی خوب بود ،بد نبود،یا لوس بود.
    • مهسا A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      32 7
      در جواب شهروند روسیه:تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند ادمی همه ادبی شدن والا...
  • فرزاد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    27 4
    عالی بود. ممنون
  • محمدرضا A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    23 3
    کاملا درست بود.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    22 2
    لکه گذاری روی فساد اقتصادی و اختلاس
  • سیدعلی موسوی A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    19 3
    خدایی خیلی قشنگ بود ایول
  • محمدامین IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    7 28
    چه قدر بی مزه بود اه...
  • رحيم A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    13 2
    باور بفرماييد سالهاست فراموش كردم تلويوزيون براى تماشاى برنامه هاى ايران است تعدادى مجرى با لباسهاى شرمن براق وادااطوارهاى كسل ومشمئزكننده كه تنها لودگى هنرشان است وبس.  
  • مریم A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    2 0
    من که چند ساله با رسانه ملی کاری ندارم ولی هر از چند گاهی یه نگاه اجمالی به شبکه هاش میندازم ببینم چه خبره البته این نگاه اجمالی بیشتر از1 دقیقه طول نمیکشه.بابا دست کم اسم برنامه هاتو چن سال یبار عوض کن حالا محتواشو نمیگم برنامه بسیار جذاب و دیدنی به خانه برمیگردیم بعد از چن سال هنوز داره با این اسم پخش میشه بخدا خجالت آوره از رسانه ملی فقط پرداخت ماهیانه آبونمانش واسمون مونده.
    • شیوا A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      1 0
      همین برنامه به خانه برمیگردیم تا یکی دو سال پیش بد نبود دنبال میکردیم اما رفته رفته همش شد تبلیغات شماره پیامک اعلام میکنن مردم ساده هم پیامک میزنن همه ی برنامه های صدا و سیما اینجوری شده پولش میره تو جیب اینا و مخابرات و هزار جور تبلیغات مسخره و اعصاب خور کن مثل قابلمه و میز و مطب فلان دکتر و.....
  • بی نام RO ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 1
    اینکه تلویزیون محتوا نداره یک موضوعه و اینکه بیشتر از این برای دولت نوشابه باز نمی کنه که آقایون خرسند یشن موضوع دیگری است که باعث شده جدیدا خیلی به فکر انتقادها شون بیفتن و موضوع جذاب تر اینکه بعضی از همین منتقدین علی مطهری نظرات حکیمانه ای در مورد نشان دادن خانمهای بدحجاب در سالنهای ورزشی خارجی دارند و با طرح اون هم انتقاد می کنند حالا با این اوضاع قدر قدرت تر از ضرغامی بیارین ببینم چی می سازه