در دومین روز پس از زلزله 6.2 ریشتری در استان ایلام، وقوع پس لرزه ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ساعت ۰۰:۱۶:۱۴ بامداد امروز چهارشنبه تا ساعت 11:0839 صبح 57 پس لرزه استان ایلام را لرزانده است که بزرگترین آنها 5.2 و 4.3 ریشتر بوده است

رفع مشکلات زلزله زدگان در بحث اسکان و مواد غذایی/ خسارتها جبران می شود
رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از انجام تلاش های بسیار برای حل مشکلات زلزله زدگان در بحث اسکان و مواد غذایی خبر داد و به مهر گفت: از همان روز اول زلزله مسئولان مرتبط و دستگاه های اجرایی کشور و سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حاضر بوده اند.

اسماعیل محمد نجار گفت: هم اکنون کارشناسان در حال ارزیابی دقیق حادثه زلزله در منطقه مورموری، آبدانان و دهلران هستند و به زودی در هیئت دولت مصوباتی در زمینه کمک به جبران خسارتها تصویب می شود. خوشبختانه این زلزله ها تلفات جانی نداشته است و فقط 375 نفر مجروح داشته که فقط پنج نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شده اند.

نجار گفت: در تلاش هستیم مشکلات زلزله دگان در بحث اسکان، چادر، آب، مواد غذایی، یخ و ... حل شود و چند منطقه به عنوان استان معین کشور برای کمک رسان نیز مشخص شده است.

هم اکنون وزارت کشور و شخص رییس جمهور لحظه به لحظه مشکلات و مسائل مناطق زلزله زده استان ایلام اعم از مورموری، آبدانان و دهلران را رصد می کنند و به زودی با تصمیمات خوبی مشکلات به حداقل می رسد.

استقرار زلزله زدگان در ارودگاه و کمپهای هلال احمر/ خسارت 24 میلیاردی به آب منطقه
استاندار ایلام از استقرار مردم زلزله زده در ارودگاه و کمپهای هلال احمر خبر داد و به مهرگفت: ساکنان مناطق زلزله زده در استادیوم مورموری و اردوگاه های هلال احمر اسکان داده می شوند. در سه روز آینده این استقرار انجام خواهد شد و با بررسی های بنیاد مسکن منازلی که قابل سکونت هستند، مورد استفاده صاحبان قرار می گیرد و منازلی که قابل سکونت نیست مرمت و بازسازی می شوند.

محمدرضا مروارید گفت: حدود 17 هزار واحد مسکونی خسارت دیدند که خسارتی بین 10 تا 90 درصد و چند مورد هم 100 درصد بوده است. خسارتی که به منابع آب وارد شده چیزی حدود 24 میلیارد تومان است و خسارات برق و راه و اداره مخابرات هنوز برآورد نشده است.

عکسها: ایرنا
46282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    27 1
    مگر اینکه زلزله بشه که به این مناطق محروم کمی سر زده بشه و رسیدگی بشه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    6 0
    چرا جاده های این مناطق آسفالت نیست؟ خانه ها هم از خشت و گل است