رییس جمهوری در جمع علما، فضلا و طلاب استان اردبیل با تاکید بر محبوبیت دکتر رضا فرجی‌دانا در میان دانشگاهیان و دانشمندان کشور، از همگان به ویژه دانشجویان، اساتید و صاحب‌نظران خواست به رای مجلس احترام بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل سه قوا با یکدیگر، تصریح کرد: همه ما نمایندگان ملت هستیم و نباید این گونه امور بین قوا فاصله بیندازند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: اصل استیضاح یک وزیر طبق قانون اساسی جزو حقوق مجلس شورای اسلامی است و نظر نمایندگان مجلس و رای اکثریت آنان، برای ما محترم است .
رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل سه قوا با یکدیگر، تصریح کرد: همه ما نمایندگان ملت هستیم و نباید این گونه امور بین قوا فاصله بیندازند.
دکتر روحانی اظهارداشت: ما در این کشور اهداف بسیار مهمی پیش رو داریم و در عین حال دشمنان بسیار فراوانی در منطقه حساس ما و جهان اسلام وجود دارند و نباید بخاطر اینگونه مسایل از هم فاصله بگیریم که نخواهیم گرفت.
رییس جمهوری افزود: آقای دکتر رضا فرجی دانا از شخصیت های فرهیخته ، اندیشمند ، صاحبنظر و مدیر بودند و در دوران مدیریتشان بر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تلاش بسیار فراوانی برای گسترش علم، بالا بردن کیفیت و ایجاد و حفظ آرامش در سطح دانشگاه ها ،انجام دادند.
دکتر روحانی گفت:از آقای دکتر نجفی که او را امروز به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب کردم می خواهم که مسیربالابردن کیفیت در دانشگاهها ، توسعه مسایل فرهنگی و اخلاقی و حفظ آرامش در سطح دانشگاههای کشور را ادامه دهد.
رییس جمهوری با قدردانی مجدد از دکتر فرجی دانا افزود: فرجی دانا جزو وزرایی بود که با اصرار من این مسوولیت را قبول کرد. امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر و راهی که وظیفه ما است انجام وظیفه کنیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش در جمع علما، فضلا و روحانیون استان اردبیل به سابقه آشنایی با آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی و مرحوم مروج اشاره کرد و یادآور شد با هرکس از دیار اردبیل آشنا شده و معاشرت کردم، همواره مردمی سخت‌کوش، متدین با استعداد ، پرکار و پرتلاش بودند که این بسیار ارزشمند است.
رییس‌ جمهوری با تأکید بر ارزشمند بودن تقوا، ورع و پاکدامنی، به نقش اردبیل در تاریخ ایران از لحاظ ایجاد وحدت ملی اشاره کرد و یادآور شد تا زمانی که حکومتی با علما و در کنار علما باشد و عالمان و حوزه‌ها مستقل باشند، آن کشور روزهای خوشی را خواهد دید. هیچ‌وقت نباید استقلال حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و بزرگان و مبلغین کشور خدشه‌دار شود؛ البته اشکال ندارد دولت به حوزه‌های علمیه کمک و حمایت کند. اما استقلال حوزه‌های علمیه باید حفظ شود.
دکتر روحانی تصریح کرد: اگر روزی خدای ناکرده دولت در مسیری که باید حرکت کند، انحرافی پیدا کرد، اولین گروه و قشری که باید به صحنه بیاید و حرف بزند و دولت را به صراط مستقیم دعوت کند، علما و بزرگان دین هستند.
رییس‌ جمهوری با اشاره به جایگاه علما و بزرگان دین مبنی بر اینکه خداوند انسان‌های مؤمن و با ایمان و عالمان و فقیهان را به یاری دین خود دعوت می‌کند، تصریح کرد: خداوند خواسته است که دین‌اش به دست مؤمنین و عالمان و فرهیختگان یاری و تقویت شود.
دکتر روحانی با بیان اینکه همه باید در صورت داشتن لیاقت به ترویج احکام اسلام و دین فخر کنیم، گفت: علما همیشه مروج دین و ملجأ مردم بوده‌اند. مردم‌دار بودن، مردم یار بودن و در کنار مردم زندگی کردن جزو ویژگی‌های علما از روز اول و مخصوصاً در تشیع بوده است.
رییس جمهوری با اشاره به سفارش امیرالمؤمنین(ع) به خلیفه دوم مبنی بر انتخاب و بکارگیری «اهل البلاء و النصیحه» یعنی افراد سختی‌دیده و خیرخواه مردم ، گفت: از آنها که در زندگی رنج و سختی دیدند، انقلاب و دوران نهضت اسلامی را دیدند و آنهایی که جبهه‌های جنگ و سختی‌های فراوان را دیده و خیرخواه هم هستند، استفاده کنید.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امام راحل(ره) یک تنه نهضت و قیام خود را آغاز کرد، گفت: ‌همیشه اتکاء و اعتماد امام(ره) به مردم بود و با کمک مردم توانست نهضت اسلامی را به ثمر برساند و مدیریت اسلامی را در کشور مستقر کند. در این دوران بخاطر کار امام(ره) که ادامه آن توسط مقام معظم رهبری تا امروز تداوم یافته است، حتی با پیچیدگی‌هایی که وجود دارد، اسلام قادر به مدیریت است که می‌بایست مدیریت اسلام را برای جهانیان به نمایش بگذاریم.
رییس جمهوری با تأکید بر توان حکومت اسلامی در اداره کشور، گفت: اینکه اکثر اقتصاددانان مطرح دنیا می‌گویند دولت یازدهم در کنترل تورم در شرایط تحریم کار بی‌سابقه‌ای را انجام داده است، یک افتخار برای کشور و مردم است؛ اینکه تورم ۴۵ درصد را به ۱۴ درصد برسانیم، یعنی ۳۱ واحد درصد را ظرف کمتر از یک سال بکاهیم، نه تنها در تاریخ ایران وجود ندارد، بلکه در تاریخ جهان نیز نظایر فراوانی ندارد.
دکتر روحانی با بیان اینکه «سخت‌ترین شرایط» و «بدهکارترین دولت» را در شرایط تورم و رکود آنچنانی، تحویل گرفتیم، گفت: ظرف یکسال گذشته کار بزرگی در مهار آن شرایط صورت گرفته که این اقدامات جزئی از مدیریت اسلام است و نشان می‌دهد که اسلام قادر است کشور را اداره کند.
رییس جمهوری در پاسخ به درخواست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر حمایت دولت در زمینه اعزام مبلغین به سراسر کشور و اهتمام نسبت به ترویج دین، گفت: حق است که دولت در زمینه فرهنگی و اعزام مبلغین به سراسر کشور و ترویج دین باید به مسئولیت خود عمل کند و این وظیفه ماست، اما علما، خطبا، ائمه جمعه، سخنرانان، مدرسین، نویسندگان و محققین نیز باید به کمک دولت بیایند.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور باید دست به دست هم دهیم، حل مشکلات کشور از جمله حل مشکلات محیط‌زیستی را مستلزم اقدامات توأم در دو حوزه فرهنگی و اجرایی دانست و تأکید کرد: در زمینه اقتصاد باید از فرهنگ شروع کنیم؛ فرهنگ سرمایه‌گذاری برای نجات فرزندان امروز و فردای ما ضروری است؛ باید تولید را حرکت داده و از رکود خارج شویم و کارآفرینان، برای مردم کار ایجاد کنند؛ برای مردم شغل پایدار می‌خواهیم که همه اینها از فرهنگ و دعوت مردم شروع می‌شود.
رییس جمهوری تصریح کرد: اگر در ذهن مردم این باشد که دولت همه کاره است و دستشان به سوی دولت دراز باشد، به توسعه مطلوب نمی‌رسیم؛ همیشه باید دست دولت به سوی مردم دراز باشد. به طوری که اکنون در ترکیه صد در صد اعتبارات اجرایی، عمرانی و حقوق کارمندان از طریق مالیات به دست می‌آید و تمام کارهای اقتصادی ترکیه در دست بخش خصوصی است.
رییس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه دولت باید کارها را به مردم واگذار کند، تأکید کرد: دولت و مجلس باید مقررات لازم برای حرکت مردم و سرمایه‌گذاری را فراهم کنند؛ باید از هر فردی که کارآفرین است، استقبال کنیم. یک زمانی همه به عنوان «سرمایه‌دار» حمله می‌کردند و فکر می‌کردند سرمایه‌دار یعنی بد و «فقیر» یعنی خوب؛ این در حالی است که مردم در چارچوب احکام اسلام باید کارآفرینی کنند و زمینه‌های رشد و توسعه و حرکت درست در کشور را فراهم نموده که همان می‌تواند مسایل فرهنگی و اجتماعی را نیز درست کند.
دکتر روحانی با اشاره به بار سنگینی که بر دوش مردم بخصوص بیماران صعب‌العلاج در زمینه تأمین هزینه‌های درمانی وجود داشت، گفت: دولت بار سنگینی را در حوزه بهداشت و درمان بر دوش گرفته تا مردم در صورت بستری شدن شاهد باشند که تمام کارها اعم از تهیه دارو، تشخیص، اسکن، ام.‌آر.آی و غیره توسط بیمارستان انجام می‌‌شود و در پایان هرقدر که هزینه بستری و درمان شد، بیمار در شهرها تنها ۷.۵ درصد آن را پرداخت می‌کنند.
رییس جمهوری با درخواست از علما، خطبا و بزرگان برای تشویق مردم جهت ورود به مسایل اجتماعی، گفت: نمی‌شود، نفت را که سرمایه ملت در طول نسل‌های آینده است بفروشیم و همه را صرف حقوق کارمندان خود بکنیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تجاوز‌هایی که امروز به نام دین در منطقه توسط گروهک‌های تروریستی انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این متجاوزین نه دین و نه فقه و نه برهان را می‌فهمند، اما به نام دین چه بلایی که بر سر دین نمی‌آورند؛ روسایشان همه وابسته‌اند و دین را تخریب می‌کنند. امروز افتخار داریم، که اگر متجاوزین، صهیونیست‌ها و تروریست‌ها آدم‌کشی می‌کنند، آن قدرتی که می‌تواند سدی ایجاد کند «مرجعیت است». آیت‌الله سیستانی با تدبیر و مدارا و حرکت‌های توأم با اعتدال‌شان کشور را نجات دادند. البته عراق خیلی مشکل دارد.
رییس دولت یازدهم در پایان دیدار با علما، فضلا و طلاب استان اردبیل با یادآوری اینکه پروژه‌های کوچک و بزرگی در جلسه شورای اداری استان به منظور توسعه و افزایش رفاه مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بزرگترین کاری که در استان اردبیل انجام خواهیم داد، اجرای آبیاری مدرن و زهکشی ظرف سال‌های آتی است که بیش از ۸۳ هزار هکتار را تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌دهیم.

 

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    چه قدر محترمانه صحبت میکنه
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      4 1
      محترمانه صحبت کردن خوبه اما بعضی وقت ها باید با احترام اما مقتدر و کوبنده جواب بعضی ها رو داد
  • بی نام CZ ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    1 5
    آقای روحانی ازت انتظار نداشتیم اینجوری پشت بهترین وزیرت رو خالی کنی،مطمئن هستم اگر میرفتی مجلس،فرجی دانا برکنار نمیشد.چرا میخواستی عزل بشه رو نمیدونم
  • فردوس توسی A1 ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    4 1
    حق دکتر دانا این نبود
  • افشین A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    13 0
    مجلس باید با دولت همسو باشد تا کشور پیشرفت کند.خواهش میکنم هموطنانم در انتخابات مجلس هوشمندانه عمل کنید.
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    3 2
    ما بيش از نصف هستيم و همه فرجي دانا و نجفي
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 6
    آقای روحانی چرا از وزیرتان حمایت نکردید؟ برای رفتن به اردبیل چه عجله ای داشتید؟ یک روز دیرتر میرفتید هیچ اتفاقی نمیفتاد باید به مجلس نشان میدادید که ایشان مورد حمایت شما هستند
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    3 6
    خبرانلاین ازداعش ومهدی خان رفسنجانی چه خبرمتهم خاص رامیگوییم؟