واحدمرکزی خبر نوشت:

رژیم صهیونیستی پس از آنکه اطلاعاتی درباره محل اختفای محمد ضیف فرمانده گردانهای القسام به دست آورد به بهانه های واهی آتش بس را لغو کرد .
روزنامه القدس العربی چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم علی الصالح از لندن نوشت: منابع آگاه فلسطینی در گفتگو با خبرنگار این روزنامه راز فروپاشی مذاکرات غیرمستقیم قاهره را بین هیئت های فلسطین و اسرائیل به منظور رسیدن به توافق جامع و همیشگی برسر آتش بس در غزه برملا کردند.
منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند اسرائیل تنها چند ساعت پیش از اتمام چهارمین آتش بس موقت داستان نقض آتش بس از سوی فلسطین و پرتاب سه موشک به سمت منطقه ای غیرمسکونی در اطراف بئر السبع را ساخت تا به این بهانه خودش را از نقض آتش بس مبرا کند.
به گفته این منابع، اسرائیل برای دریافت هیچ گونه تفسیر یا توجیه درمورد این نقض ادعایی که هیچ یک از گروه های فلسطینی مسئولیت آن را برعهده نگرفتند، منتظر نماند و بلافاصله هواپیماهایش را به سمت این منطقه روانه کرد و ابتدا منزل خانواده دلو را هدف قرار داد زیرا مطلع شده بود محمد ضیف فرمانده کل گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس و خانواده اش در آن جا حضور دارند. اسرائیل این منزل را با سه موشک سنگر کوب هدف قرار داد. در پی این حادثه، همسر ضیف، کودک شیرخواره آنان و شش نفر از اعضای آن خانواده کشته شدند. به گفته این منابع، ضیف که اصلا در آن منزل حضور نداشت، نجات یافت.
اسرائیل نتوانست به پیروزی معنوی مدنظرش دست یابد و شصت و هفت نفر از نیروهای ارتشش را از دست داد و چند نفر نیز اسیر شدند. اسرائیل پس از گذشت سی روز از تهاجم بی وقفه به غزه، نتوانسته است به هیچ کدام از فرماندهان حماس دسترسی پیدا کند و این درحالیست که در جنگ سال دو هزار و هشت موفق شد سعید صیام وزیر کشور حماس و یکی از سران ارشد این جنبش و نیز نزار الریان از سران ارشد حماس را ترور کند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =