سجاد مرادی و بقیه دوستانش در مسابقات انتخابی دوومیدانی شرکت نکردند.

مهری رنجبر: فشار فدراسیون ستاره ها را از فروغ انداخت.قراربود سجاد مرادی ،هادی سپهرزاد،محسن ربانی،مسلم نیا دوست،وظیفه دوست،سبحان طاهر خانی در آخرین مهلت برای گرفتن بلیت اینچه اون مسابقه دهند اما ...در این بین اما سجاد مرادی رکورددار 800 و 1500 متر که اصلا آفتابی نشد.برخلاف قولی که به افشین داوری رئیس فدراسیون برای حضور داده بود.خیلی ها متفق القول دلیل غیبت او را به مصدومیتش ربط دادند.هر چند او قبل از این گفته بود تنها روی خط استارت اینچه اون با کفش میخی می ایستد.انگار او به رغم قولش به داوری به ناچار بدقولی کرد. رئیس فدراسیون دوومیدانی که ظاهرا یک ماه پیش از مدال مرادی دل بریده بود،هم تنها دلیل بدقولی سجاد را به مصدومیت پایش ربط می دهد. هرچند دوست ندارد شخصیت او را تخریب کند اما از او دلگیر است.محسن ربانی  رکورددار پرش با نیزه ایران هم نتوانست حضور در بازیهای آسیایی را هتریک کند.ربانی که چهارمی دو دوره قبل را دارد،با اینکه فکرمی کرد این بار در اینچه اون مدال می گیرد اما به رکورد ورودی پنج متر و 35 سانتیمتر نرسید. نرسید تا حالا بدون مدال بازیهای آسیایی به فکر خداحافظی از دوومیدانی باشد:«با این شرایط بد دیگر دوومیدانی را کنار می‌گذارم و پشت سرم را هم نگاه نمی‌کنم. حداقل از جیبم هزینه نمی کنم. من دیگر کاری در دوومیدانی ندارم.»
او نگرفتن ورودی را بد شانسی نمی داند:«نمی شود گفت بدشانسی،اصلا چرا باید من با این شرایط ورودی بگیرم؟اگر ما برویم و بپریم و مدال هم بگیریم،که همه اشتباه است. داشتن مربی و اردو هم اشتباه است.»او خیلی مسائل برای  نگرفتن ورودی بازیهای اسیایی دخیل می داند:«خیلی از اتفاقات تاثیرگذار بود.طولانی شدن مسابقه.مشکل تارتان.تنها پریدن یک داستان است و سه ساعت طول کشیدن مسابقه داستان دیگری.ما ساعت 5 گرم کردیم و 6 مسابقه شروع شد و هشت یک پرش داشتیم.به اندازه یک مسابقه ماراتن.از طرفی تارتان جای تیک آف ما را با چسب فاسد چسبانده اند  که پای مای ما به آن می چسبد.10 سانتیمتر تارتان نمی آورند بریزند .»

او از رکوردهای ورودی برای بازیها شاکی است:«نمی دانم چرا رکورد ورودی را 5 متر و 35 سانتیمتر گذاشته اند و آن وقت رکورد  5 متر و 30 نقره  در گوانگ زو مدال نقره گرفت.حتی سال قبل در زمستان به ما گفتند بپرید. برای ما رکورد ورودی 5 متر و 20 سانتیمتر گذاشتند و بعد در مسابقه قهرمانی داخل سالن آسیا رکورد 5متر و 15 سانتیمتر طلا گرفت.بعد فدراسیون می گوید ما کارشناسی کرده ایم.اگر با این شرایط ما طلا بگیریم یعنی همه دنیا اشتباه می کنند.چرا که پرنده چین در فرانسه اردو زده و پرنده کره ای در امریکا. ظلم است با این شرایط ما مدال بگیریم و انها نگیرند.»دوره قبل هم شانس مدال نبودم فورودی 5 متر و 30 سانتیمتر بود و من 5 متر و 20 پریدم. اما اقای کریمی ما  را برد.پرش با نیزه ماده ای تکنیکی است . سه،چهار سال زیر نظر مربی بودم ودر اردو و چهارم شدم. در یک قدمی مدال. الان که دیگر نمی شود حرفی زد.»

به نظر او که قهرمان پرش با نیزه در آسیا شده، دیگر مدال پرش با نیزه برای ایران تکرار نمی شود:«ما مدلهایی گرفتیم که به جرات می گویم دیگر تکرار نمی شود.»به نظر ربانی تعیین ورودی خوب نیست:«ورودی را کنفدراسیون اسیا نگذاشته و کارشناسان فدراسیون تعیین کرده اند.اصلا کار خوبی نیست. چرا که همه ورزشکاران زورشان را برای گرفتن ورودی می گذارند و بعد نمی توانند پیک بدنی اشان را پنج ماه نگه دارند.محمد ارزنده در مسابقه 7متر و 89 سانتیمتر پرید اما برای جبران ورودی با یک سانتیمتر پشت پایش مصدوم شد.»محمد ارزنده تنها با یک سانتیمتر کارش را در انتخابی تمام کرد.برای او رکورد 7 متر و 90 تعیین شده بود اما رکورد 7 متر و 89  راثبت کرد.خودش امیدوار است کمیته فنی به او ارفاق کند:«دوست داشتم 7 متر و90 سانتیمتر بپرم اما پشت پایم کش امد و فکر می کنم کمیته فنی باید تصمیم بگیرد.واقعا این رکورد سخت نبود و سالی 20 بار می پرم.فقط کمی تحت فشار بودم.»هادی سپهرزاد رکورددار دهگانه ایران تا دیروز صبح 6382 امتیازی بود. به همنی خاطر خیلی امیدوار بودند تا او بین مدعیان دسته آخر ورودی بازیها را بگیرد. البته وظیفه دوست پرنده ارتفاع هم هنوز مسابقه نداده بود.در حالی که مسلم نیا دوست و امیر مرادی در 1500 متر ورودی نگرفتند.

داوری:ستاره ها کم فروغ نشده اند

افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی اما درباره انتخاب قبول ندارد که فشار فدراسون ستاره ها راب ی فروغ کرد:«اصلا فشار وجود نداشت. رکوردهایی که ما انتخاب گرفتیم متوسط رکورد بازیهای آسیلیی 2002،2006 ،2010 و قهرمانی آسیای 2013 بود. رکوردی که خیلی هم سخت نبودو بهرتینها در شرایط راحت می توانستند ثبت کنند. مثلا رکورد یک دقیقه و 47 ثانیه و 50 صدم ثانیه برای سجاد مرادی رکورد سختی نیست فقط خواستیم نفرات بعداز او هم شانس داشته باشند.از طرفی ستاره ها کم فروغ نشده اند بلکه هر کدام زمانی دارند. قرارنیست آنها همیشه ستاره بمانند.»

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره انتخاب چند نفر اخر می گوید:«فعلا که 18 نفر ورودی گرفته اند. همه رکوردهای هفت نفر آخر را هم به کمیته ملی المپیک می دهیم تا خودشان انتخاب کنند. اما به طور حتم سجاد مرادی با نیامدنش از حالاحذف شده است. درباره محمد ارزنده هم کمیته ملی المپیک تصمیم می گیرد.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناامید A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    8 1
    نمی دونم این "مسوولین" چی از جونمون می خوان