ایسنا نوشت: 1154

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تبلیغات فزاینده پیام‌های بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه‌کشی‌های متعدد را نامناسب ارزیابی کرده و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.

شورای نظارت بر صداوسیما، روند پخش پیام‌های بازرگانی و تبلیغات فزاینده این پیام‌ها با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه‌کشی‌های متعدد را نامناسب دانسته و این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان کرده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است.

ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال‌اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه‌کشی محصولات، ذائقه‌سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه‌ی گرایش‌های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیام‌های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای دستورالعمل‌های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه‌ها شده است.

مراتب تذکر، طی نامه‌ای از سوی رییس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن فراهاني ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    33 4
    آقا حالا اين يك طرف خدا مي داند كه بعضي از اين تبليغات كه پخش مي شود اعصاب آدم بهم مي ريزد. مي پرسيد چرا؟ صد رحمت به آهنگ هاي جواد يساري آخر يك برنج و روغن و يا هر چيز ديگر كه احتياج به اينهمه دايره و تمبك و دادار و دودور و قر و قميش و آواز ندارد. موسيقي هايي كه بر روي بسياري از اين پيام هاي بازرگانيست واقعا تهوء آور است لطفا انعكاس دهيد.