تسنیم نوشت:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی که رئیس جمهور دستور داده بود برای خشکسالی تخصیص پیدا کند، تخصیص یافت اما پولی به دست ما نرسید و ما در ۵ ماه گذشته از محل اعتبارات خودمان خرج کردیم.

خسرو ارتقایی در نشستی خبری اظهار داشت: سال آبی جاری که تنها ۲۹ روز از آن باقی مانده، به لحاظ بارندگی سال آبی خوبی نبود و وضعیت منابع آبی در این سال آبی مطلوب نبود.

وی افزود: دو سال پشت سر هم کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی در میزان بارندگی‌ها داشتیم و در حالی که می‌بایست از ابتدای سال آبی تا امروز ۳۴۰ میلیمتر بارش داشته باشیم این میزان فقط ۲۴۳ میلیمتر بود و در واقع استان تهران با کاهش ۱۰۰ میلیمتری در بارندگی‌ها نسبت به متوسط درازمدت مواجه شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه روان‌آب‌های استان نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته، گفت: مجموع آب ذخیره شده پشت سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو در حال حاضر ۵۰۵ میلیون مترمکعب است در حالی که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۶۰۸ میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: علاوه بر کاهش بارش‌ها، گرمای هوا و استمرار گرمای هوا نیز در افزایش تبخیر آب از سدها و همچنین افزایش میزان مصرف آب موثر بود به طوری که در سال جاری سه ماه استمرار گرمای بالای ۳۷ درجه را در شهر و استان تهران شاهد بودیم که حدود ۲۰ تا ۲۵ روز این دما به بیش از ۴۰ درجه رسید و افزایش مصرف آب نیز در استان تهران بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

ارتقایی با بیان اینکه اگر بارش ها کم باشد، پاییز سختی خواهیم داشت، گفت: ورودی سدهای استان تهران در حال حاضر نسبت به خروجی‌ها کمتر است.

وی افزود: مجوز حفر بیش از ۸۰ حلقه چاه به شرکت آب و فاضلاب تهران داده شده و تاکنون ۱۵ حلقه حفر شده و کار حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای استان تهران در خصوص اعتبارات خشکسالی گفت: اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی که رئیس جمهور دستور داده بود برای خشکسالی تخصیص پیدا کند، تخصیص یافت اما پولی به دست ما نرسید و ما در ۵ ماه گذشته از سال از محل اعتبارات خودمان خرج کردیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 1
    عیبی نداره.سال دیگه از تشنگی و گرما همه میمیریم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 1
    به نظرم، زمانی که بارش کم هست و گرما زیاد، باید سیاست های سازمان آب هم در قبال مصرف کنندگان تغییر کنه و مخصوصا در کلان شهرها که هم جمعیت و مصرف آب بیشتر هست و هم تمکن مالی مردم بیشتره، تعرفه ها بالاتر از سایر نقاط باشه و مکانیسم های جریمه ای هم در نظر گرفته بشه.