ایسنا نوشت:

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شرایط فعلی بسیاری از کشورهای همسایه نیاز جدی به تولیدات گوشتی و لبنی ایران دارند و بازار مناسبی برای صادرات این محصولات محسوب می‌شوند بنابراین با افزایش تولیدات این حوزه می‌توان زمینه واردات ارز را فراهم کرد.

حسن رکنی امروز دوشنبه، در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی برزیل از بزرگ‌ترین واحد پرورش گاو شیری در خاورمیانه که در شهرستان نظرآباد واقع شده است، گفت: پس از بازدید هیات برزیلی ازبرخی از واحدهای دامی کشور از جمله بزرگ‌ترین واحد پرورش گاو شیری خاورمیانه در البرز، این هیات به توانمندی واقعی ایران در این حوزه پی برده و امید است این بازدیدها منجر به انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادی برای جذب مشارکت‌های سرمایه گذاران برزیلی در ایران شود.

وی اظهار کرد: با مشارکت سرمایه‌گذاران برزیلی در این حوزه، بدون شک بخشی از مشکلات موجود در این بخش برطرف می‌شود و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه موجود به شکل بالفعل در می‌آیند.

رکنی گفت: امید است با افزایش همکاری ایران و برزیل دربخش پرورش دام‌های شیری و گوشتی، در آینده‌ای نزدیک امنیت پایداری در این بخش ایجاد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در شرایط فعلی بسیاری از کشورهای همسایه نیاز جدی به تولیدات گوشتی و لبنی ایران دارند و بازار مناسبی برای صادرات این محصولات محسوب می‌شوند بنابراین با افزایش تولیدات این حوزه می‌توان زمینه واردات ارز را فراهم کرد.

وی با اشاره به بازدیدی که صبح امروز (سوم شهریور) از موسسه سرم‌سازی رازی صورت گرفت، گفت: باید با استفاده از دانش فنی به روز زمینه تولید واکسن‌های جدید در سرم‌سازی رازی ایجاد شود تا از این طریق شاهد افزایش سطح ایمنی جمعیت دام و طیور کشور در مقابل بیماری‌ها باشیم.

رکنی گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته زمینه تسهیل شرایط واردات نهاده‌های دامی از برزیل به ایران ایجاد می‌شود و امیدواریم با این اقدام دامداران کمتر با مشکلات کمبود نهاده‌های دامی مواجه شوند.

وی یادآورشد: برزیل در حال حاضر شرایط همکاری برای انتقال دانش فنی ساخت برخی از واکسن‌های جدی دامی به ایران را دارد و باید از این فرصت ایجاد شده به نحو مناسبی استفاده کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =