کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از چندبار تذکر به بازیکنان لیگ برتری، اعلام کرد به بحث خالکوبی آنها ورود می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛یک بار دیگر بحث خالکوبی در بین بازیکنان.خیلی وقت بود که خبری از کمیته اخلاق و پیگیری موضوع خالکوبی روی بدن فوتبالیست ها نبود.شاید هم به همین دلیل بود که انواع و اقسام حیوانات روی بدن بازیکنان نقش می بست و مارمولک ها و پلنگ ها و جانورهای مختلف از سر و کول آنها بالا می رفتند.اما پس از فراگیر شدن این خالکوبی ها که حالا کمتر بازیکنی است که روی بدنش این آثار دیده نشود علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به تسنیم گفته است:ـ«هرگونه ظاهرسازی و آرایش ورزشکاران تخلف محسوب شده و در مرحله اول به بازیکنان اخطار می دهیم، در صورت تکرار آنها را جریمه خواهیم کرد.»
او حتی به انتشار عکس خالکوبی بازیکنان در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: «برخی از بازیکنان در فضای مجازی اقدام به انتشار عکس های خالکوبی بدن خود کرده اند، به آنها اخطار می دهیم که نباید این کار را انجام دهند. افرادی که اقدام به چنین کاری می کنند را به عنوان فوتبالیست حرفه ای می شناسیم. از طرف دیگر آنها درآمد حرفه ای دارند و از باشگاه های خود پول حرفه ای دریافت می کنند. بنابراین باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنند. آنها بدانند که اصنافی غیر از فوتبال هم با کسانی که در صنف خود این کارها را انجام می دهند، برخورد می کنند.»
این یک تهدید آشکار است برای فوتبالیست هایی که به شدت به دیده شدن، علاقه دارند و برای رسیدن به این هدف، کارهای جالبی انجام می دهند. خالکوبی و خرید اتومبیل های لوکس، فقط بخش کوچکی از این قضیه است اما از این به بعد و با توجه به تذکر جدی کمیته اخلاق، بازیکنان باید خود را بپوشانند!
بازیکنان زیادی در فوتبال ایران وجود دارند که روی بدن خود خالکوبی کرده اند. انواع و اقسام مدل ها را می توانید در رختکن تیم های ایرانی و روی بدن بازیکنان ببینید، از عکس عقاب تا فروَهَر، از طرح پلنگ مازندران گرفته تا عکس های عجیب و بی معنا، سمبل لبخند، عکس چه گوارا، حروف ژاپنی، تصویر حیوانات و شاید جمله ای مثل: «رفیق بی کلک» !
حالا اینکه کمیته اخلاق می خواهد با چند بازیکن مقابله کند و چه جریمه ای برای این موضوع درنظر می گیرد، بحث دیگری است ولی اینکه تَتو یا خالکوبی با متدجدید به این زودی ها و به این سادگی ها پاک نمی شود، مشکل جدیدی به نظر می رسد. مثلا بازیکنی که قبل از تهدید کمیته اخلاق، تتو کرده باشد، باید حداقل تا 6 ماه منتظر بماند زیرا جوهر تتو در این مدت کمرنگ می شود و پس از آن است که با محلول های مخصوص، از بین می رود.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =