رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در جریان دومین سفر خود به استان تهران در همایش آرامش و امید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران؛ معصومه ابتکار در همایش آرامش و امید با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه ای پویا و بالنده باید آرامش را در جامعه برقرار کنیم، گفت: دولت تدبیر و امید در این خصوص در یک سال گذشته به توفیقات ارزشمندی دست یافته و با فراهم آوردن فضای باز مناسب برای حضور مردم در جامعه بمنظور بروز دیدگاهها و نظرات اجتماعی، آرامش سیاسی و اقتصادی را به جامعه بازگردانده است.

وی به جهت گیری دولت تدبیر و امید در حمایت از جریانهای اجتماعی و مردمی اشاره کرد و گفت: در هیچ جای دنیا دولت بدون مشارکت و حضور مردم موفق نبوده و تنها مردم هستند که می توانند بیشتر برنامه ها و سیاستهای دولت را پیگیری نموده و به اجرا برسانند.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه رئیس جمهور در این مدت دستاوردهای مهمی دست یافته ،افزود: حاصل آن ایجاد فضاهای باز و گفتمان سازی بخصوص در دانشگاهها و آموزش و پرورش و همچنین فرصت بیان نظرات و دیدگاههای جوانان در موضوعات مختلف بوده است.

وی با اشاره به ایجاد تعادل و بستر اعتماد سازی بین مردم و حکومت با تعامل و گفتمان در جامعه گفت: نهایتا این امر به آرامش در جامعه منتهی می شود و این آرامش می تواند یکی از زمینه های اصلی در جهت دستیابی به توسعه پایدار در جوامع باشد و از مقولات توسعه پایدار توجه به محیط زیست و توجه به شاخصهای کیفیت زندگی شهری و طبیعی است.

معاون رئیس ‌جمهور با بیان اینکه محدودیت منابع آبی و معضلات پسماند و زباله از مشکلات زیست محیطی کلانشهرهاست گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه های اقتصاد،سلامت و جامعه شهر نشینی بدلیل الگوی مصرف نامناسب ایجاد شده است و رعایت الگوی مصرف و نوع برخورد با طبیعت باید از دولت شروع شود و در مردم نهادینه شود.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: ما روزانه 16 کیلوگرم هوا تنفس می کنیم ، در صورتی که اگر این هوا آلوده باشد در واقع آلودگی هوا مصرف می کنیم.

وی با بیان اینکه منشا آلودگی هوا دخالت همه ما در این موضوع می باشد تصریح کرد:کسانی که از خودروهای شخصی به صورت تک سر نشین استفاده می کنند و یا واحد های صنعتی که زیرساختهای محیط زیستی ندارند و ایجاد آلودگی می کنند همه در این موضوع سهیم هستند.

ابتکار در ادامه رعایت حقوق نسلهای آینده را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید توجه کنیم که نسل آینده ما حقوقی دارد که اگر به رسمیت شناخته شود، عزت نفس او شکل خواهد گرفت و حق انتخابی که خداوند به انسان‌ها داده باید حفظ شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با بیان اینکه محیط زیست کشور بسیار آسیب پذیر شده، گفت: در تمامی استانها همه مسئولانی که نمایندگی مردم را عهده دار هستند باید بدانند که محیط زیست با اقتصاد،سلامت،پیشرفت و آرامش ما گره خورده و در راستای حفظ محیط زیست باید نگرشهای خود را اصلاح کنیم و بدانیم اگر این تفکرات و روند فکری ادامه داشته و برنامه ریزی اساسی و زیربنایی در این خصوص صورت نگیرد این دغدغه و نگرانی در خصوص مقوله محیط زیست و سلامت همواره وجود خواهد داشت.

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    12 2
    خانم ابتکار ؛ شما مثل مسولین دیگر فقط حرف زدید و حرف و حرف . و عمل نکردید . دریاچه ارومیه را بازدید کردید و محیط زیست کشور را دیدید که از بین رفته است و جنگلهای سوخته تحویل آیندگان خواهید داد؟ چرا جنگلها میسوزد ؟ برای گردنکلفتها تا آپارتمان سازی و برج سازی و هتل سازی کنند. ما را گول نزنید.خانم ابتکار متاسفم از عملکرد شما
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    8 0
    نه نه به دلیل بعضی ها ست که بنزین 40 برابر سمی به مردم فروختند ؟بعضی ها
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    2 7
    رهبر انقلاب چند سال پیش مگر نگفتند اصلاح الگوی مصرف چی شد؟؟ شما مسئولان چه کاردید؟
  • شهروند مهاجران A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    5 0
    خانم ابتکار ایا خبر دارید که در منطقه شازند الودگی به اوج خود رسیده است.منطقه به شدت سمی و تنفس سخت شده است.اگر این اتفاق برای تهران می افتاد باز هم تا این حد ساکت و بی خیال بودید؟ظاهرا ماهم باید کودکانمان را مثل کودکان تهرانی از شهر خارج کنیم تا زنده بمانند.پتروشیمی همه مارا به کام مرگ می کشاند و شما ارام و ساکت نشسته اید.ما کلان شهر نیستیم ولی بخدا به توجه بیشتر نیاز داریم.تورا به خدا کاری بکنید.نفس هامان به شماره افتاده است