ایسنا نوشت:

لاوروف تاکید کرد: در هرگونه راه‌حل بین‌المللی برای سوریه باید ایران مشارکت داشته باشد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ایرانی‌اش در مسکو بر افزایش سطح همکاری‌ها میان دو کشور و ضرورت تقویت تعاملات در همه زمینه‌ها تاکید کرد و درباره موضع دو کشور درباره سوریه گفت: ما با ایران در این رابطه که حل‌ و‌ فصل مساله سوریه راه‌حل سیاسی دارد اشتراک نظر داریم.

وی گفت: در این دیدار درباره تحولات افغانستان، سوریه و عراق صحبت شد.

بر اساس گزارش ایتارتاس، وزیر امور خارجه روسیه در دیدارش با محمد جواد ظریف تاکید کرد: ما از مشارکت ایران در روند حل مسائل منطقه‌ای حمایت می‌کنیم چون این اتفاق بدون حضور ایران ممکن نخواهد بود.

وی افزود: ما برای روابطمان ارزش قایلیم چون بر اساس سال‌های متمادی دوستی و روابط خوب همسایگی بنا شده است.

لاوروف یادآور شد: روابط ما از آزمایش زمان به‌خوبی گذر کرده است. همکاری ما تحت تاثیر تغییر ملاحظات زمانه نیست و در درازمدت ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: روابط میان تهران - مسکو جدا از تاریخ بر اساس نزدیکی مواضعمان در خصوص اغلب مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شده است از این رو همکاری ما نقشی مهم در برقراری ثبات در خاورمیانه و آسیای مرکزی ایفا می‌کند.

سرگئی لاوروف پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم کاملاً امکان‌پذیر است که در آینده‌ای بسیار نزدیک به سطح روابط تجاری دوجانبه در پیش از اعمال تحریم‌ها برسیم و حتی از آن‌ها فراتر رویم.

لاوروف ادامه داد: ما در این دیدار در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران نیز گفت‌و‌گو کردیم. روسیه به طور قطع از تصمیمی که به حق ایران برای برخورداری از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز احترام بگذارد شامل حق غنی‌سازی اورانیوم به علاوه‌ی تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برطرف کردن تمام سؤالات آژانس در چارچوب همکاری‌های ایران با آژانس منجر شود حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان ابراز امیدواری کرد که ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به دستیابی به چنین تصمیمی منجر شود.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه پس از سفر به ترکیه و شرکت در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور جدید ترکیه راهی مسکو شد.

مسایل دوجانبه، منطقه و مذاکرات هسته‌ای محور‌های گفت‌وگوی مقامات روسیه و ایران است.

وزیر خارجه کشورمان در مسکو اعلام کرد: موضوع هسته‌ای وارد مرحله حساسی شده است و انتظار داریم مسکو نقش فعال و مثبت خود در مذاکرات هسته‌ای را که همواره دارای این نقش بوده است، تقویت کند و برای رسیدن به راه حل، کمک جدی به روند مذاکرات انجام دهد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    5 3
    آمریکا که بازهم ما رو تحریم کرد, حالا تنها امیدمون مونده به روسیه ببینیم روسها چیکار میتونن بکنند
  • بی نام IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    2 1
    امریکا که دوباره تحریم وضع کرد،عی بابا