۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
108 هزار نفر برای امام رضا(ع) نامه نوشتند

دبیر جشنواره سراسری "نامه‌ای به امام رضا(ع)" از دریافت 108 هزار نامه در دبیرخانه جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی، دبیر جشنواره سراسری "نامه‌ای به امام رضا(ع)" گفت: در نهمین دوره‌ جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) که سال گذشته در استان مازندران برگزار شد 93 هزار نامه دریافت کرده بودیم اما این تعداد امسال به 108 هزار نامه رسیده است. این در حالی است که هنوز تمامی آثار شمارش نشده‌اند.

وی افزود: این آثار در چهار گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داوری می‌شوند که در سه گروه نخست سه برگزیده و در گروه بزرگسالان پنج برگزیده خواهیم داشت. بخش ویژه جشنواره با رویکرد بومی نیز سه برگزیده خواهد داشت.

ابراهیمی درباره جوایز توضیح داد: در گروه کودکان از 300 تا 100 هزار تومان، در گروه نوجوانان از 400 تا 200 هزار تومان، در گروه جوانان از 500 تا 300 هزار تومان و در گروه بزرگسالان از 700 تا 300 هزار تومان به نفرات برگزیده اهدا می‌شود. در بخش ویژه نیز به هر سه برگزیده مبلغ 300 هزار تومان اهدا خواهد شد.

وی ملاک انتخاب نامه‌ها از سوی داوران را نگاه واقع‌گرا به قضایا دانست و افزود: نامه‌ها نباید شعاری و آرمانی باشند و اگر اندکی آرمان‌گرایانه نوشته می‌شوند دست‌کم غایت‌مند باشند. نگاه بومی به مسایل نیز یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به دریافت آثاری از پاکستان و افغانستان اشاره کرد و گفت: استقبال سایر کشورها از این جشنواره ما را بر آن داشت که از سال آینده فراخوان جشنواره را در ابعاد بین‌المللی منتشر کنیم. نامه های برتر نیز در کتابی با عنوان «نجوای دل» منتشر خواهد شد.

ابراهیمی در پایان گفت: در مراسم اختتامیه ویژه برنامه‌هایی متنوعی نیز با موضوع بومی مانند چاوشی‌خوانی خواهیم داشت. اختتامیه جشنواره نیز 13 شهریور برگزار می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    9 3
    108نامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سمنانی A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    10 1
    برای امام رضا نامه زدن؟؟؟؟