معاون هنری وزیر ارشاد استعفای مرضیه برومند را از دبیری جشنواره تئاتر عروسکی نپذیرفت و این جشنواره پیش رو را در شرایطی تازه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرضیه برومند اواخر هفته گذشته استعفای خود را از دبیری جشنواره تئاتر عروسکی علنی کرد. او اسفندماه سال گذشته حکم دبیری خود را از مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی دریافت کرد و در مدت شش ماهه فعالیت دبیرخانه، خبرها نشان از برنامه‌ریزی برای برپایی جشنواره‌ای متفاوت نسبت به دوره‌های قبل را داشت.

اما اتفاقاتی که برومند در دلایل استعفای خود به آن‌ها اشاره کرده بود، مانع از آن شد که این کارگردان با سابقه به فعالیت خود ادامه دهد و همه این‌ها در وضعیتی بود که کمتر از دو هفته به آغاز جشنواره باقی مانده است.

بعد از انتشار متن استعفای برومند توجه‌ها به واکنش معاون هنری وزیر ارشاد جلب شد. بالاخره علی مرادخانی در این مورد صحبت کرد و تاکید کرد استعفای برومند را نپذیرفته است.

او در این مورد گفت: «حضور خانم برومند برای تئاتر عروسکی کشور بسیار مغتنم و برای مجموعه تئاتر فرصت ممتازی است. تئاتر عروسکی در این رویداد فرهنگی اثرگذار باید از وجود ایشان نهایت بهره فرهنگی و علمی را ببرد. اینجانب به هیچ عنوان با استعفای ایشان موافق نیستم و معتقدم که خانم برومند با برطرف شدن مشکلات به کار خود ادامه خواهند داد.»

برومند نیز پاسخ به این سخنان را به بعد از مطالعه دقیق اظهارات معاون هنری وزیر ارشاد موکول کرد.

دبیر سابق پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی در گفت‌و گویی با «ایسنا» در مورد شرایط کار خود و همکاری با مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفت: « رفتار نادرست، مدیریت ضعیف و لجبازانه و خودمحور ایشان، مرا مانند بسیاری از دوستان و هنرمندان دیگر آزرده کرده است. به همین دلیل روز اول شهریور ماه با آقای مرادخانی معاون امور هنری صحبت کردم و از ایشان خواستم با توجه به اینکه فقط 20 روز دیگر تا برگزاری جشنواره باقی مانده، یا اجازه بدهند من مستقیما زیر نظر معاونت هنری، به کارم ادامه بدهم یا اینکه مرا معاف کنند. تا امروز اجازه ندادم استعفایم علنی شود اما دیگر دلیلی برای ادامه نمی‌بینم چون با این شیوه هم آبروی من می‌رود و هم آبروی جشنواره. بنابراین، یا به من استقلال می‌دهند تا جشنواره را برگزار کنم یا یک نفر دیگر را انتخاب کنند.»

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =