مهر نوشت:

جلسه رسیدگی به پرونده صادق زیباکلام امروز در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر برگزار شد.
این استاد دانشگاه امروز قبل از ورود به دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل طرح دو سوال الان اینجا هستم. سوال اول من از حسین شریعتمداری بود که از او پرسیدم انرژی هسته ای چه سودی برای مملکت داشته است. این سوال باعث شد به یک سال حبس محکوم شوم.

او گفت: سوال دوم من این بود که در اختلاس سه هزار میلیاردی دقیقاً چه جرمی رخ داده است که حکم آن اعدام بود. این سوال من از مصادیق توهین به قوه قضائیه دانسته شد و برای این سوال نیز به شش ماه حبس محکوم شدم.

زیباکلام ادامه داد: امروز دادگاه تجدید نظر در شعبه 36 برگزار می‌شود که آمدم ببینم پرونده در چه مرحله ای است.

او در پاسخ به این سوال که چرا به همراه وکیل به دادگاه نیامدید گفت: وکیل من خدا است و من وکیل دیگری ندارم.

او ابراز امیدواری کرد محکومیتش در دادگاه تجدید نظر شکسته شود.

زیباکلام درباره دادگاه مهدی هاشمی نیز گفت: از روند این دادگاه اطلاع دقیقی ندارم اما اگر شرط بندی حلال بود شرط می بستم که اتهامات مهدی هاشمی سیاسی است و اقتصادی بودن اتهامات را قبول ندارم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    آزادی بیان
    • بی نام JO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      367 3
      مهم آزادی پس از بیان است
    • ا A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      132 1
      آقای زیبا کلام چگونه جامعه شناسی هستید که هنوز نمیدانید در برخی جوامع آگاهی داشتن و آگاهی دادن بزرگترین جرم است؟ آیا هنوز نمیدانید حکومت بر ناآگاهان بسی راحت تر از حکومت بر دانایان است؟
    • احمد A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      85 1
      مرد فقط زیبا کلام
    • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      9 90
      شما ها دم از آزادی قبل و حین و بعد از بیان نزنید که روی هر مجرمی هست رو سفید کردید . به همین آقای زیبا کلام چقدر در رادیو و تلویزیون تریبون می دن ؟؟؟ خیلی خنده داره همین سایت شما در باره فساد 3000 میلیاردی چقدر مانور داده که وای 3000 میلیارد دزدی کردن و واقعا هم دزدی بوده کسی منکرش نیست حالا شما کسی رو می بینید که می گه نه دزدی نکرده کار اقتصادی کرده چرا دارید محکومش می کنید. نه واقعا به این آدم چی گفت ؟؟ آقای زیباکلام شما که در تمامی امور صاحب نظر هستید می تونید یه فال قهوه برای ما بگیرید ؟؟ نه نه یه نامه سر گشاده از طرف من به قوه قضاییه بنویسید در راستای اعتراض به رای آوردن آقای چمران در شورای شهر
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    264 7
    آقای زیبا کلام هم از این پس هر دانشجویی که در کلاس از او سئوال پرسید را محروم از تحصیل کند. خیلی خنده داره که در قوانین ما سئوال پرسیدن جرم است.
  • ارش IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    103 1
    واقعا زیباکلامه
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    101 1
    مگه قانون اساسی سند بالادستی برای نوشتن قوانین نیست؟ تفتیش عقاید در قانون اساسی ممنوع است. چطور دادگاه های ما قوانینی اجرا می کنند که به منزله تفتیش عقاید است. اینکه کسی با نظر یک مقام مخالف باشد به معنای توهین نیست. نظرش است.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    177 1
    آقای دکتر فحش میدادی و تهدید به قتل میکردی فقط 200 هزار تومان در میومد
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    100 1
    اینها دقیقا سوالات من هم هست. خیلی خیلی از شما متشکرم که این سوالات را مطرح کردید تا لااقل مشخص باشد که بخشی از جمعیت وجود دارد که این قضایا برایش حل نشده است. شاید پاسخ قانع کننده ای داده شد و ما هم روشن شدیم.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    138 1
    میشه یکی به من بگه اگه شخصی مثل آقای زیبا کلام حق سوال پرسیدن نداشته باشه مثلا چه کسی صلاحیت و دانش سوال پرسیدن رو داره ؟
    • مهدی A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      47 2
      دوست عزیز سوال پرسیدن صلاحیت نمی خواد. هر انسانی حق داره بدون ترس و آزادانه سوال بپرسه
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      6 0
      پاسخ دادن صلاحیت میخواد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    41 4
    2 سال زندان برای پرسیدن 2 سوال در حالی که شخص دیگه‌ای که متهم به قتل و اختلاس شده با محافظ شخصی میره این ور اونور. اصلا خوب نیست. خب ایشون نظرشون در مورد برنامه هسته ای اینه مثل من که برخلاف ایشون معتقدم با توجه به این که کشور داره به سمت خشکی میره و در اینده پشت سد ها اب نخواهیم داشت که برق تولید کنیم یا مصرف شرب شهرها رو تامین کنیم نیاز داریم که حد اقل 15 نیروگاه هسته ای با اب شیرین کن بسازیم. خب نظرات با هم فرق میکنه. برای این جور چیزها که ادم رو نمیشه زندانی کرد زشته. فردا تو رسانه های بیگانه چی میگن؟
  • مجتبی A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 54
    آخه سوال چی ؟ چرا اعدام بوده ؟ چندین قاضی پروند رو بررسی کردند نظر دادن حالا شما هر چقدر دانا فرهیخته قرار جامعه رو دچار تنش و شائبه کنی پول میلیونها ایرانی رو راحت بالا کشیدن چی نباید حذف میشد اون آقا یا در قضیه هسته ای چند تا جوان شهید شدند و کلی دانشمند با سواد ایرانی دارن زحمت میکشن اونوقت می خواهیم چیکار کنیم انرژی هسته ای رو؟ استاد عزیز امثال شما که صحبتهاتون بازتاب گسترده در جامعه داره باید سنجیده تر سوال کنید تا تشویش اذهان نشه قابل توجه دوستانی که معتقد به آزادی بیان و میخوان منفی بدن این یک اظهار نظر بود
    • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      11 0
      مجتبی جان اون منفی که ما میدیم هم نظرمونه دیگه
    • محمد حسن IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      8 0
      جناب اقای مجتبی در اینکه انرژی هسته ای مفیده و لازم کسی شکی نداره این اقا پرسیدن :انرژی هسته ای چه سودی برای کشور ما داشته؟ که جوابش معلومه انرژی هسته ای تا الان هیچ سودی برای ما نداشته نزدیک 52 هزار میلیلارد تومن خرجش کردیم هنوز نیروگاه بوشهر یک فازشم درست حسابی نیومده تو مدار .جوونامون کشته شدن .تحریم شدیم صادرات نفتمون محدود شده دارو نداریم تورممون 40 درصد شده ارزش واحد پول ملیمون 400 درصد کاهش داشته که اگه مدیریت درستی بود میشد اینجوری نباشه اگه دولت قبلی اومده بود همین مزاکرات رو اون موقع انجام داده بود الان ما یکی از این مشکلات نداشتیم ضمن اینکه دانشمندامون خیلی بیشتر از اینا تو انرژی هسته ای پیشرفت کرده بودن و میتونستیم نیروگاه های بیشتری بسازیم ولی افسوس که افراطگری اجازه نداد
    • رضاا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      20 0
      آقا مجتبی عزیز سوال آقای زیباکلام سوال منو خیلیای دیگه هست، شما چرا فرافکنی میکنید سریع مثل اون بالا دستی ها پای شهدا رو وسط میکشی؟ شهدای هسته ای ماهم چوب بی کفایتی مسئولین مارو خوردن که خواستن با جاروجنجال کارشونو پیش ببرن در صورتی که میشد باسیاست هم انرژی هسته ای داشت و خیلی حرفا هم که نمیشه زد
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    38 3
    استاد دانشگاه نباید به دادگاه برود
  • من IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    34 2
    واقعاً متعجبم از اين خبر. اصلاً با عقل جور در نمياد آقاي زيباكلام كم شخصيتي نيستند كه براي ژرسيدن دو سوال ساده محكوم به حبس بشوند. هيچ كس براي ژرسيدن سوالي و يا بيان عقايدش نبايد مبحوص يا...
  • بی نام RO ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    35 2
    ایشون چند روز پیش اردبیل تشریف آورده بودند واقعا از تحلیل ایشون لذت بردم یعنی واقعا می خوان به خاطر این دو سوال که شاید سوال خیلی ها هم باشه ایشون را 18 ماه زندونی کنند
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    29 1
    واقعا دلتون میاد زیباکلام رو حتی نیم ساعت زندانی کنید؟
  • قاصدک IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    13 0
    پرسیدن سوال توسط آقای زیبا کلام زیر سوال بردن رأی دادگاه است اما توهین به دادگاه محسوب نمی شود دادگاه هم می تواند جواب او را بدهد بنظر من با اختلاس و تخلفات مالی باید شدیدترین برخوردها صورت بگیرد اما طبق قانون.همینطور در مسئله هسته ای باید پاسخ قانع کننده به سوال ایشان و روشن شدن اذهان عمومی داده شود محکومیت ایشان بخاطر سوال کردن یکی از شعارها و ارزشهای کشور را که عبارت از آزادی بیان و حق مسلم هر انسانی است زیر سوال می برد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    7 1
    محکومیت ایشان برای پرسیدن دوتا سوال معمولی یک پیغام به دیگران است که سوال ممنوع.
  • طاهرخانی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 8
    باز سخنان دکتر ..؟؟؟ ماشالله این دکتر چقدر فعال شده .؟؟؟ چواب اول دکتر این که تو مثلا دکتری ...؟؟؟ تو مثلا روشن فکر این مملکت هستی ..؟؟؟ تو باید برای مردم استفاده و ارزش انرژی هسته ای را بگویی ...؟؟؟ تو در کجای کار هستی که برای یک کشور تصمیم بگیری که انرژی هسته ای خوب است یا نه ...؟؟؟ اصلا این نوع حرف زدن در شان یک دکتر نیست آیندگان به فهم و شعور دکتری مثل تو قاه قاه می خندند . ایران اگر یک دوست نادان مثل تو داشته باشد نیازی به دشمن ندارد . کشوری که خود بمب هسته استفاده کرده و صدها هزار انسان بی گناه را کشته حال برای ایرانیکه دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته است مانع ایجاد می کند و شما دکتر غرب زده سیاستهای آمریکا را بر ایران تائید می کنید.؟؟؟
  • بی نام FI ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    2 0
    آقای زیبا کلام در رژیم پهلوی به علت مبارزان انقلابی دو سال حبس کشیده .... واقعا خجالت داره یک انقلابی که آزاد فکر میکنه رو این طوری اذیتش میکنند .