ایرنا نوشت:

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک ، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت : دستگاه جدید اخذ رای الکترونیکی در وزارت کشور آماده شده است و برای عملیاتی کردن آن ها منتظر تایید نهایی شورای نگهبان هستیم.

«امیر شجاعان» با بیان این که شورای نگهبان مدل فنی وزارت کشور را برای اجرای انتخابات تمام الکترونیک پذیرفته است، گفت: بر سر جزییات در حال توافقیم و اکنون تنها بحث منابع مدنظر است که در صورت تامین، طرح اجرایی می شود.

او به آموزش اقشار مختلف برای استفاده از این تجهیزات اشاره کرد و ادامه داد: در طرح آزمایشی برای آموزش، مدارس و نمازجمعه ها را در نظر گرفته ایم.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: روش انتخابات در کشور ما به این صورت است که مردم آن را اداره می کنند و باید فرایند اخذ رای الکترونیکی به گونه ای باشد که ناظر در شعبه مطمئن باشد که آیا تجهیزات درست کار می کند یا خیر و یا نماینده وزارت کشور چگونه عملیات را انجام دهد، کار پیچیده ای است که در این مورد بررسی ها انجام شده است.

شجاعان یکی از تدابیری که وزیر کشور داشت این بود که مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات را به مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار تبدیل کرد تا بتوانیم تخصصی تر این موضوعات را دنبال کنیم.

او با بیان این که سند راهبردی این مرکز را سازماندهی و تدوین کرده ایم ، ادامه داد: چشم انداز مرکز توسعه دولت الکترونیک ، فناوری اطلاعات و آمار این است که وزارت کشور، محور تحقق حاکمیت الکترونیک، هوشمند و کارآمد در انجام ماموریت ها بر پایه آمارهای دقیق، زیرساخت ها و سامانه های به روز ،امن و پایدار در گستره میهن اسلامی باشد.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: شفافیت و سهولت در انجام امور، کاهش فساد اداری، تقویت پاسخگویی، توسعه مشارکت عمومی، بهبود بهره وری اقتصادی رویکردهایی است که در اجرای دولت الکترونیک محقق خواهد شد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =