۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

ایسنا نوشت:

معترضان در پاکستان اعتراف کردند که برای پیوستن به تجمعات "برای سه یا چهار روز" پول دریافت کرده‌اند اما اکنون به آنها اجازه داده نمی‌شود تا به خانه بازگردند.

به گزارش شبکه خبری بی‌ بی‌ سی، هزاران تن تحت رهبری رهبران مخالف عمران خان و طاهر القدری، در تلاش برای سرنگونی دولت، قسمت‌هایی از اسلام آباد را اشغال کرده‌اند.

بسیاری از حامیان عمران خان با ادامه اعتراضات به خانه‌های خود بازگشتند. اما برخی از حامیان القدری که تمایل داشتند اعتراض را خاتمه دهند به خبرنگار بی‌بی سی گفتند، آنها از جانب رهبر حزب تهدید شده‌اند!

با این حال عمر ریاض عباس، معاون اطلاعات رهبر حزب تحریک عوامی پاکستان، تهدید و یا پرداخت پول توسط حزب به متعرضان را رد کرد و گفت: همه مردم در راهپیمایی "انقلاب" با تمایل خودشان شرکت کردند و هیچ کس آنها را مجبور نکرد و یا به آنها پولی برای این کار نداد.

اما دانش آموزان می‌گویند که برای شرکت در این تجمعات پول دریافت کرده‌اند و همچنین از خروج آنها از خیابان‌ و رفتن به خانه ممانعت می‌شود.

یکی از این دانش آموزان در منطقه پنجاب می‌گوید: یکی از رهبران محلی حزب طاهر القدری به والدین من گفت که مرا 3 روز و برای شرکت در راهپیمایی "انقلاب" با خود می‌برد و 60 دلار به آنها می‌پردازد. این دانش آموز در ادامه اظهارات خودش گفت، حدود 300 دانش آموز دیگر از محل زندگی او به همین روش و منظور به لاهور آورده شدند.

این دانش آموز 16 ساله همچنین افزود، برخی از دانش آموزان که در درگیری‌ با پلیس زخمی شدند نیز اجازه بازگشت به خانه را نیافتند.

به گفته این دانش آموز پنجابی رهبران این حزب به آنها گفته‌اند که در تمام اتوبوس‌ها افرادی را مستقر کرده‌اند و اگر ببیند که هر یک از نوجوان سوار اتوبوس می‌شوند آنها را با کشتن خود وخانواده‌هایشان "جهان بعدی" می‌فرستند.

در همین حال یکی از اهالی لاهور نیز گفت: فعالان تحریک عوامی پاکستان همچنین 100 زن از حومه شهر را برای شرکت در اعتراضات "استخدام" کرده‌اند.

او در این باره گفت: در اوایل ماه پیش یک ماشین با چرخیدن در مناطق مختلف بلند اعلام می‌کرد که برای هر فرد 100 دلار می‌پردازد.

آنها همچنین می‌گفتند که اگر هر زنی کودک زیر 10 سال با خود بیاورد حدود 50 دلار اضافه‌تر می‌گیرد.

با این حال سخنگوی حزب تحریک عوامی تمامی این ادعا را تکذیب کرد و گفت، القدری اخیرا به 800 معترض اجازه داده که به خانه‌های خود بازگردند چرا که امتحانات مدرسه را در پیش دارند!

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =