ایسنا نوشت:

فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.

اتحادیه سینماگران افغانستان که دو فیلم را برای گزینش برای معرفی به اسکار 2015 نامزد کرده بود، در نهایت فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی را در رقابت با فیلم «مردی در آرزوی زن پنجم» به کارگردانی صدیق عابدی با بیشترین امتیاز برای معرفی به کمیته اسکار انتخاب شد.

فیلم ۹۰ دقیقه‌ای «چند متر مکعب عشق» محصول مشترک سینمای افغانستان و ایران است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر در ده بخش نامزد شد و برنده دو سیمرغ بلورین شد.

گفته می‌شود کارگردان این فیلم افغانی‌الاصل است.

این فیلم اخیرا در سینماهای افغانستان اکران شد و هنوز در ایران به نمایش عمومی درنیامده است.

به گزارش بی بی سی، این فیلم عاشقانه، داستان زندگی یک دختر افغان را با پسر ایرانی روایت کرده که در سال‌های مهاجرت افغان‌ها به ایران اتفاق افتاده است. ماجرای عشق غم‌انگیز صابر و مارونا در یکی از کارگاه‌هایی که تعدادی از مهاجران افغان در ایران در آن در شرایطی دشوار مشغول کار و زندگی غیرقانونی‌اند.

سال گذشته 76 کشور، فیلم‌های خود را به حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کردند که در نهایت فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب اسکار خارجی شد تا ایتالیا همچنان پرچمدار این بخش از جوایز اسکار باقی بماند. آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2015، اول اکتبر است.

پانزدهم جولای 2015 آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار پنج فیلم منتخب از میان تمام آثار کشورهای مختلف را به عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی معرفی خواهند کرد.

مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اسکار 22 فوریه 2015 در سالن «دالبی» هالیوود برگزار خواهد شد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =