۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸

ایسنا نوشت:

طالبان پنجاب، شاخه‌ای از تحریک طالبان پاکستان اعلام کرد که از انجام اقدامات تروریستی در پاکستان دست می‌کشد.
به نوشته روزنامه نیشن، عصمت‌الله معاویه، رهبر پنجاب پاکستان در ویدئویی سه دقیقه‌ای گفته است: پس از مشاوره با علمای مسلمان و بزرگان تصمیم گرفتم عملیات مسلحانه در پاکستان را متوقف کرده و به موعظه در باره اسلام واقعی و شریعت اسلام برای مردم کشور بپردازم.

وی افزود: با این حال از همه مجاهدینی که علیه نیروهای کافر می‌جنگند حمایت می‌کنم.

معاویه نظیر برخی دیگر از فرماندهان طالبان از ایده مبارزه در افغانستان حمایت کرده و گفت که به نظر وی شرایط کنونی در پاکستان جهاد داخلی را نمی‌طلبد.

وی همواره حامی جهاد بین‌المللی بوده و ملا عمر، رهبرطالبان افغانستان را "امیر مسلمانان" دانسته است. معاویه گفت: ما تصمیم داریم که از امارت اسلامی افغانستان حمایت کرده و پیرو ملا عمر در جهاد باشیم.

عصمت‌الله معاویه پیش از این به عنوان فرمانده جیش محمد، فعالیت می‌کرد اما پس از عملیات مسجد لال در سال 2007 از مولانا مسعود اظهر جدا شد و به همراه تعدادی از فرماندهانش جناح خود را با هدف انتقام از عملیات مسجد لال تشکیل داد.

براساس گزارش یک تلویزیون خصوصی عصمت‌الله معاویه و همراهانش در آتوک فورت به ارتش تسلیم شدند.

وی متعهد شد که پس از تسلیم خود به ارتش پاکستان به موعظه کردن وکمک به مردم مناطق سیل زده پاکستان ادامه دهد.

معاویه گفت: به خاطر امت اسلام از طالبان پشتون و دولت پاکستان می‌خواهم بر سر میز مذاکره بیایند و دشمنان پنهان را شکست دهند. برای اجرای شریعت اسلامی باید مذهب و سیستم و فرهنگ اسلامی را آموزش داد. مردم عادی درک درستی از شریعت اسلام ندارند و نیاز فوری برای آموزش مذهب وجود دارد.

در همین حال تحلیل‌گران ضمن استقبال از این اطلاعیه گفتند، این مساله باعث تضعیف بیشتر تحریک طالبان پاکستان می‌شود که در حال حاضر به خاطر عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی اکثر نفوذ خود را از دست داده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =