تسنیم نوشت:

مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا در نشستی با سفرای خارجی مستقر در این کشور گفته است به ایران این پیام را برسانید که از شرایط به وجود آمده که احتمالا آخرین فرصت برای دستیابی به توافق هسته ای است استفاده کند.

به نقل از المانیتور، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در نشستی با حضور سفرای کشورهای خارجی مستقر در آمریکا که هفته گذشته برگزار شده، گفته است به دولتهای خود بگویید که دو پیام مهم را به ایران اطلاع دهند: در صورتی که توان غنی‌سازی ایران به میزان چشم‌گیری کاهش پیدا نکند، امکان دستیابی به توافق وجود ندارد و ایران از آنچه که آخرین فرصت برای رسیدن به توافق هسته ای است استفاده کند.

یک مقام آمریکایی که از محتوای این جلسه اطلاع داشت به المانیتور گفته است: اظهارات شرمن بر اهمیت غنیمت شمردن این فرصت برای حل و فصل نگرانی بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران متمرکز بود، و نیز این امر که هیچ توافق و تعدیل تحریمها تنها در صورتی ممکن است گه ایران با کاهش چشمگیر و قابل راستی آزمایی حجم فعالیت های غنی سازی خود موافقت کند.

به نظر می رسد رسانه‌های آمریکایی با هدف فضاسازی قبل از مذاکرات هسته ای نیویورک اقدام به انتشار اظهارات هفته گذشته نماینده آمریکا کرده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر تیم مذاکره کننده هسته ای برای ادامه مذاکرات جامع تهران با گروه 1+5 و شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز ( سه شنبه) عازم نیویورک شد.

المانیتور همچنین به نقل از یک مقام دیگر یکی از کشورهای 1+5 می نویسد: ما خوشبین نیستیم، چرا که اختلافات زیادی باقی مانده است. اصولا اکنون بحث اعداد مطرح است. گروه 5+1 معتقدند باید تعداد محدودی سانتریفیوژ باشد و ایرانی ها از تعداد بسیار بالاتری صحبت می کنند. مطابقت این اعداد سخت است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    23 5
    ایران غنی سازی 20 درصدی رو متوقف کرد. ذخیره 20 درصد موجود رو اکسید کرد. راکتور اراک رو بازچینی کرد تا پلوتونیم کمتری تولید کند. به اژانس اجازه داد در تمام تاسیسات هسته ای دوربین نصب کند و به صورت سر زده از این تاسیسات بازدید کند. دیگه از ایران چی میخوان؟ وقتشه ایران به امریکا این پیغام رو ابلاغ کنه که اگر اونها هم مقداری از خود نرمش نشان ندهند و گفتگوها شکست بخوره توان غنی‌سازی ایران به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد. و گزینه خروج از ان پی تی هم به صورت جدی روی میز قرار خواهد گرفت.
  • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 0
    الآن که نزدیک به مذاکرات هستیم امریکاییها دارن به اصطلاح سنگی رو توی تاریکی میندازن ببنن به هدف می خوره یا نه . ایرانیها هم باید همین کار و انجام بدن. که اونها هم بفهمن که ایران هم می تونه گزینه هایی روی میز داشته باشه . البته کمتر کسی ارتباط با روسیه رو به ارتباط با امریکا ترجیح میده اما ایران هم میتونه تهدید کنه که مثل اسرائیل از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای انصراف بده و در زمینه توان هسته ای با حداکثر قوا پیش بره.