۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳

ایسنا نوشت:

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: میانگین نرخ اسکان در مشهد از 50 هزار تومان در هتل‌های یک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌های 5 ستاره برای اتاق‌های معمولی دو نفره با صبحانه است.

محمد قانعی درباره نرخ هتل‌های شهر مشهد و کاهش و یا افزایش این نرخ‌ها در فصول مختلف سال، گفت: نرخ‌ها در دوره یک ساله کامل و ثابت است و هیچ یک از هتل‌داران نمی‌توانند در فصول خاص این نرخ را افزایش دهند مگر اینکه به دلیل خدمات ویژه خود، تقاضای افزایش نرخ داده و این تقاضا در کمیته نرخ‌گذاری اتحادیه بررسی شود.

او گفت: اینکه نرخ هتل‌ها پس از ایام پیک کاهش می‌یابد، به این دلیل است که برخی از آنها براساس شرایط بازاریابی به مسافران خود امتیازاتی داده و یا تخفیف‌هایی اعمال می‌کنند.

قانعی گفت: براساس نرخ اعلام شده، میانگین نرخ اسکان از 50 هزار تومان در هتل‌های یک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌های 5 ستاره برای اتاق‌های معمولی دو نفره با صبحانه است که اگر اتاق‌ها برای تعداد افراد بیشتری درنظر گرفته شود و یا به صورت سوئیت و ویژه باشد قیمت‌ها با این نرخ متفاوت است.

او گفت: در حال حاضر هتلی که در قالب تاریخی و میراثی در مشهد فعالیت کند، وجود ندارد و با توجه به اینکه هتل‌های قدیمی جذابیت چندانی نداشتند بازسازی نشده‌اند. اینکه هتلی تاریخی در شهر اصفهان فعالیت خاص دارد به دلیل وجود تعداد کم این گونه هتل‌ها در آن شهر است که موجب رزرو طولانی مدت آن می‌شود.

قانعی با بیان اینکه تنوع اماکن اقامتی در مشهد زیاد است و امکانات جانبی هتل‌های مشهد در سطح عالی است، گفت: در حال حاضر 8 هتل 5 ستاره و ممتاز و تعداد زیادی هتل‌های 1 تا 4 ستاره در شهر مشهد در حال فعالیت است که هتل‌های همای یک و دو پارس، پردیسان، قصر طلایی، ‌درویشی، قصر الماس و مدینه‌الرضا هتل‌های 5 ستاره و ممتاز مشهد به شمار می‌روند.

او گفت: در نظرسنجی و بررسی‌های به عمل آمده در سطح هتل‌های مشهد در سال‌جاری، تاکنون مورد خاصی از نظر شکایات و یا تخلف مشاهده نشده و تنها یک یا دو هتلی که در برخی از زمینه‌ها دچار ضعف بوده‌اند، مورد تنزل درجه قرار خواهند گرفت.

قانعی از امکانات تفریحی و ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، فضاهای بزرگ برای برگزاری مراسم و میهمانی و نیز همایش و بازارهای خوب اطراف هتل‌ها به عنوان امکانات جانبی مطلوب و مناسب در هتل‌های شهر مشهد نام برد.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: شاید برخی هتل‌های ما در مقایسه با سایر کشورها از کمبود امکانات برخوردار باشند که دلیل آن مسائل دینی و امکانات خلاف اخلاق و فرهنگ ما در هتل‌های آن کشورها است. امکانات جانبی هتل‌های مشهد با استانداردهای بین‌المللی و در سطح عالی مطابقت داشته و کم‌نظیر است.

قانعی با اشاره به نرخ هتل، ضعف در ارائه خدمات و نظافت و بهداشت به عنوان تخلفات احتمالی در هتل‌ها گفت: با توجه به اینکه نظارت و بازرسی‌های دائمی و دوره‌ای از هتل‌های سطح استان انجام می‌شود، خوشبختانه تخلف خاصی را شاهد نبوده‌ایم.

او یادآور شد: مسافران هم می‌توانند از طریق شماره‌های اعلام شده در هتل‌ها شکایات خود را به اتحادیه اطلاع دهند و تا 15 دقیقه پس از اعلام شکایت به اتحادیه، بازرس و کارشناسان ما برای رسیدگی در محل حضور می‌یابند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    هتلهای لوکس استانبول بسیار ارزانتر و با کیفیت تر از هتلهای مشهد هستند . حالا چگونه انتظار داریم توریست داشته باشیم با اینهمه سخت گیری قانونی و غیر قانونی داخل کشور؟
    • سینا A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      12 6
      شما هتل های لوکس استانبول رفتی و هتل های خوب مشهد رو که میگی؟ استانبول میدون تکسیم و خیابون استقلال و فندق زاده بودی هتل های معروفش که اسم در کردن و از اون طرف هتل درویشی مشهد رفتی ببینی چیه؟ لطفا رو هوا حرف نزنید. ولی من به ضرس قاطع میگم بعضی هتل های دو سه ستاره استانبول مخصوصا مثلا در قسمت آکسارای از بعضی مسافرخانه های مشهد هم بدتره
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      15 9
      خب شما برو همون استانبول لازم نكرده ايرانگردي كني
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    75 1
    برای ما خانواده های متوسط خیلی گرونه ، من که وقتی مشهد میرم می گردم یک اتاق تو مناطق فقیر نشین پیدا کنم و با قیمت در حد خودمون اجاره کنم
  • مجتبی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    5 39
    شاید برخی هتل‌های ما در مقایسه با سایر کشورها از کمبود امکانات برخوردار باشند که دلیل آن مسائل دینی و امکانات خلاف اخلاق و فرهنگ ما در هتل‌های آن کشورها است
  • محمد A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    23 1
    ایام تولد به مشهد رفتیم باور کنید عید آنها بود برای یه اتاق بدون امکانات شبی 200 هزار تومان دریافت می کردند .والا اسمش نه هتل است و نه مسافرخانه چون حداقل مسافرخانه امکانات اولیه را داره هیچ نهادی هم به داد زائر امام رضاع نمی رسه
  • تهرانی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    10 13
    مشهدیا واقعا مهربان و مهمان نوازن خبر چاپ کن لطفا
  • صمدی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    16 0
    راستش به عنوان یک ساکن مشهد باید بگم ایشون شاید اطلاعات کافی ندارن. تو همین هتل درویشی اتاق دو تخته هست شبی 920 هزار تومن یعنی 600 تومن بالاتر از سقف قیمتی که ایشون فرمودن. تازه این هتل درویشی هتل خیلی لوکس هست. همین الان هم وقتی برای کاری اطراف حرم میریم میبینیم کلی زائر هست که دنبال جا میگرده و حاضره با هر قیمتی جا پیدا کنه . چون روزهای پیک زواری مشهده. هتل نیست حالا یه زائر بنده خدا که فقط میخواد یه جای حواب پیدا کنه اصلا میدوه اتحادیه هتلداران مشهد کجاست که بخواد از قیمت شکایت کنه؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    8 1
    هتل هماي دو مشهد علاوه بر پول اتاق و ماليات ارزش افزوده پانزده درصد بابت سرويس ميگيرد اين قانوني است ؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    10 2
    مسافرت خارج از کشور به صرفتر از مشهد و کیش است .
  • از مشهد A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    18 0
    متاسفانه اکثر مسافرانی که برای زیارت مشهد سفر می کنند در اطراف حرم و محدوده ی قدیمی آن که هتل هاو هتل آپارتمان های زیادی با قیمت های عجیب غریب بدون حساب اقامت می کنند و تصورشان از مشهد فقط همان حرم و اطراف حرم که نسبتا وسیعه بوده و از کاسب مغازه دار گرفته تا تاکسی مسافرکش ،زائران بدبخت را تلکه کرده و خاطره ای بد از مشهد ته دلشان می گذارند.من به عنوان یک مشهدی جز زیارت ماهانهیکبار تا می تونم پامو به اون قسمت شهر که هم آلودگی هوا چندین برابر جاهای دیگه شهره و هم آدمای مریض اخلاق و دزد زیاد داره نمی ذارم. دوستان اگر قصد زیارت از حرم امام رضا را دارید سعی کنید با برنامه ریزی و مدت کوتاهبه مشهد سفر کنید و پولتان رو حیف نکنیدیه روز زیارت هم قبوله
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    5 0
    آقای عزیز شما یا نمیدونید هتل 5 ستاره یعنی چی یا خودتونو زدید به اون راه. خوشبختانه این روزها مردم در سفرای خارجی معنی هتل 5 ستاره رو از شما بیشتر میدونند. هتل هائی که شما اسمشو 5 ستاره میزارید تو هر جای دنیا اگر نگیم 3 ستاره , با ارفاق و با زحمت بشه 4 ستاره نامید. صبحانه های بی کیفیت, عدم رفتار صحیح پرسنل, کهنه بودن وسائل و لوازم اتاق و.... از جمله معایب این هتلهای به اصطلاح 5 ستاره اند.
  • سیا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    معادل 135 دلار شبی ؟ هتل 5 ستاره تعریف خودش را دارد و بهترین هتلهای ایران 3 یا 4 ستاره هستند که خودشان به خودشان 5 تا ستاره دادند 135 دلار هم معادل هزینه هتل 5 ستاره در آلمان ویا ژاپن و یا هند و ... است ولی امکانات آنها کجا و امکانات اینجا کجا ؟ در هتل 5 ستاره یک پزشک عمومی 24 ساعته مشغول به کار است آیا در اینجا هم همینطور است؟
  • سینا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    8 1
    من با هزینه حدود 50 دلار یک هتل تقریبا 4 ستاره بسیار تمیز در بهترین منطقه استانبول یعنی نزدیک تکسیم میگیرم به ازای هر شب ... حالا خودتون حساب کنید که مثلا تور داخلی بشه 700 تومن و تور خارجی 1.300 من حاضرم 1 میلیون بیشتر بدم و کشور خارجی رو ببینم و ارامش بیشتری داشته باشم
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    7 0
    ظاهرا اقا خودش باید یه فکری به حال زائراش کنه از مسئولین ابی گرم نمیشه