کمیسیون اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست برای مبارزه با شیوع بیماری ابولا کمک بیشتری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،شیوع بیماری ابولا تاکنون منجر به مرگ بیش از ۲۴۰۰ نفر شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا هم اکنون مبلغ ۱۴۹ میلیون یورو را به کمکهای بهداشتی و کمک های انسان دوستانه اختصاص داده و امیدوار است کشورهای عضو این اتحادیه تعهدات بیشتری را برای مبارزه با گسترش این ویروس قبول کنند.

کریستالینا جورجیوا، کمیسر اتحادیه اروپا در امور کمکهای بشردوستانه، درباره واکنش کند جامعه بین المللی به این مشکل گفت: «پس از مشاهده علائم هشداری، مدت زمانی طول کشید تا جامعه بین المللی به این مشکل توجه کند. ما به عنوان کمیته مسئول فعالیتهای بشردوستانه این مشکل را پیش از دیگر کشورها دیدیم. لطفا به صدای ما گوش کنید و منتظر نمانید.»

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، این بدترین اپیدمی ابولا بوده که تاکنون به خود دیده است. بیشتر درگذشتگان ساکن کشور لیبریا و سپس کشورهای گینه، سیرالئون، نیجریه و اخیرا سنگال بوده اند.

چند تیم متخصص اروپایی هم اکنون به گینه، نیجریه و لیبریا اعزام شده اند.

دولت آمریکا نیز در حال حاضر مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای تامین تجهیزات حفاظتی کارکنان فعال در بخش های بهداشت، آب، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده و به گفته رسانه های آمریکایی، باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور قصد دارد از کنگره این کشور بخواهد تا مبلغ ۸۸ میلیون دلار دیگر نیز برای مهار این بیماری همه گیر اختصاص دهد.

این اقدام تنها چند روز پس از آن روی می دهد که الن جانسون سیرلیف، رئیس جمهوری لیبریا خواهان کمکهای اضطراری آقای اوباما شد و تاکید کرد بدون کمک ایالات متحده آمریکا، کشورش در مبارزه با این ویروس شکست خواهد خورد.

منبع یورو نیوز

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =