نتایج اولین نظرسنجی دو نهاد رسمی درباره محبوبیت روحانی و دولت یازدهم

بر اساس نظرسنجی‌های که یک سال پس از روی کارآمدن دولت روحانی از سوی دو نهاد رسمی صورت گرفته است، محبوبیت رئیس جمهور طی یک سال اخیر، به بالاترین میزان خود یعنی 60 درصد رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین،این نتیجه براساس نظر سنجی هایی است که دولت هر سه ماه یک بار به نهادهایی سفارش آن را داده است.نهادهایی که الزاما از حامیان دولت نیستند.

 آخرین نظر سنجی در این خصوص اردیبهشت و خرداد امسال انجام شده است و بر اساس خبری که نامه نیوز منتشر کرده نتایج آن نشان می دهدکه پیش از نیمی از مردم ایران از عملکرد رئیس جمهور روحانی طی یک سال اخیر رضایت دارند.بر اساس این دو نظر سنجی، موفقیت روحانی نه تنها در عرصه «سیاست خارجی بلکه در عرصه سلامت و اقتصاد» نیز تقویت شده است.

حسن روحانی، هفتمین رئیس جمهور ایران در خرداد سال 1392، با 50،71 کل آرا ماخذوه توانست به ریاست قوه مجریه برسد. روحانی در اولین اقدام خود در روز تحلیف، کابینه تدبیر و امید را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. دوری از تنش‌های سیاسی، مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5، گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، دادن سبد کالا به مردم، فعالیت‌های گسترده در زمینه سلامت از عمده ترین فعالیت‌های رئیس جمهور روحانی طی یک سال گذشته بوده است.

امید در کشور با دولت تدبیر و امید

 مهم ترین دستاورد دولت روحانی طی یک سال اخیر ایجاد امید و نشاط در کشور بود. با نگاهی به قشرهای مختلف کشور اعم از هنری، اقتصادی و اجتماعی، سیاسی می‌توان پی به این معنا برد که مهم‌ترین فعالیت روحانی ایجاد نشاط در کشور بوده است. کاریزمای رئیس جمهور و لبخندهایش معروفش باعث شده است تا مردم به تصمیمات او امید داشته باشند.

بسیاری از مردم ایران روحانی را یک رئیس جمهور زیرک و مقتدر می‌دانند که می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل و ایران را در مسیر رشد قرار دهد. احیای جایگاه ریاست جمهوری توسط روحانی دیگر ویژگی است که مردم از آن به نیکی یاد می‌کنند. رای دهندگان به روحانی اعتقاد داشتند که جایگاه ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد دچار تزلل شد و امروز روحانی با توجه به تجربه گسترده‌اش در نهادهای مختلف، زمینه ساز احیای ریاست قوه مجریه شده است.


سیاست خارجی و رضایت مردم

ایرانیان از سیاست خارجی دولت روحانی، به ویژه در زمینه پرونده هسته‌ای رضایت کامل دارند. بسیاری از مردم معتقد هستند سیاست‌های روحانی در عرصه دیپلماسی می‌تواند زمینه ساز بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر و رفع تحریم‌ها شود. با توجه به رضایت مردم از عملکرد دولت روحانی در عرصه دیپلماسی به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به سیاست‌های احمدی نژاد در عرصه بین المللی ترجیح می‌دهند.

روایت مخالفین از کاهش محبوبیت روحانی

پیش از این اما برخی رسانه‌ها به نقل از نهادهای امنیتی اعلام کرده بودند که میزان محبوبیت روحانی رو به کاهش است. بر اساس نظر این سایت‌ها، میزان محبوبیت روحانی میان طرفدارانش به 37 درصد رسیده بود. این رسانه‌ها معتقد بودند که ثبت نام مردم برای دریافت یارانه خود نشان دهنده عدم محبوبیت دولت روحانی در میان مردم است.

عدم توجه به مسائل اجتماعی و مدنی نیز عامل دیگری است که مخالفان معتقد هستند زمینه ساز کاهش محبوبیت روحانی در میان قشر روشنفکر شده است.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    الکی میگن
    • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      80 85
      اشتباهی مثبت دادم
    • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسه ،میزان رضایتمندی بالا تر هم میره ولی اگر به نتیجه نرسن و برگردیم به خونه اول،عملا میشه گفت هیچ کار مفیدی انجام نشده
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    این نهاد های رسمی کیا هستند بودجه شان را از کجا میگیرند
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    با اینکه خودم طرفدار روحانی هستم ولی در سایر کشور های خارجی محبوبیت دولت و رئیس جمهوری رو خود دولت معمولا به مردم اعلام نمیکنهنهاد های مستقل اینکار رو میکنند که صد البته در ایران وجود خارجی ندارند...حکایت خود گویی و خود خندی هست
  • فیدبک A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    اصلا باورم نمیشه این گزارشتون رو. من یکی از طرفداران پروپاقرص ایشان بودم. باتوجه به فشارهای اقتصادی که از دی ماه پارسال شروع شده الان خیلی متاسفم که به ایشان رای داده ام. 5 ماهه نتوانسته ام قبض موبایل و تلفن ثابتم رو پرداخت کنم.یه کارمندم که ماهی دومیلیون تومن حقوقمه. به مدت چهار ساعتم شبا مسافرکشی میکنم. من آدمی بودم که از یک سال قبل کتاب معروف ایشان را خریداری کرده و مطالعه کرده ام. مقرضانه به مسائل نگاه کردن چشمارو کور میکنه
    • بی نام RU ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      هاهاها مگه روحانی باید پول قبض موبایل شمارو بده با کجا صحبت میکنی که نمی تونی پول قبض خودت رو بدی اگر رئیس جمهور قبلی قبض موبایل تو رو داده الان هم ببر پیش اون
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      فیدبک جان اگه قبض تلفن و موبایلتو 5 ماه که پرداخت نکردی که اینترنتت باید قطع باشه پس چگوری اینجایی؟
    • خودم A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      91 20
      پدر من یک مترجمه و ماهی تقریبا 1 میایون تومان حقوق میگیرن و در خانه اجاره ای هستیم ولی هیچ کدام از مسائل شما برای ما پیش نیامده به نظر من شما باید توقعاتتونو کمتر کنید تو این اوضاع... من نمیگم وضع اقتصادی بهتر شده و تمام مشکلات با آمدن آقای روحانی حل شده ولی این اطمینانو دارم که آرامش روانی که آقای روحانی با خودشون آوردن محسوسه و لااقل بیشتر از دوران قبل آرامش در خونه ما هست. خدا کمکمون کنه به حق علی :
    • بی نام EU ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      37 25
      روحانی داره سعی میکنه اقتصاد رو درست بکنه که زمان میبره. شما هم شاید بخوای سفر اروپا بری نتونی یا ماهی 1 میلیون با موبایل حرف بزنی تقصیر کیه؟
    • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      40 23
      فراموش كرديد از سال ٩٠ تا ٩٢ قبل از آمدن آقاي روحاني قيمتها چقدر بالا رفتند واقعا فكر ميكني اگر نيومده بود الان قيمتها كمتر بود؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    خدا حافظ رییس جمهور عزیزمون باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    ایجاد امید و نشاط؟ کو پس ؟ چرا من اینجوری ام.؟...لطفا چون خودتون الکی خوشید منفی ندید به من.
  • شنگول خان EU ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    فقط دکتر محمود احمدی نژاد و بس. هر چه دل تنگت میخواه بگو.....
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      انشاالله خداوند متعال نتیجه و اجر کارهای احمدی نژاد رو در همین دنیا کف دست او و حامیانش میگذاره .تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
    • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      ایوووووول.عشق است احمدی نژاد رو
    • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      شنگول خان ، هر وقت دوباره هوس آمار غلط ، ادبیات ناشایسته ، قانون گریزی ، دور زدن مردم به جای تحریم ها ، توسعه اختلاس ها و بازی بگـــــــم؟ بگــــــــــــــــــــــــم؟ کردیم خبرت می کنیم.
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    اميدوارم بتواند مسئله هسته ايي حصر و درياچه اروميه را حل كند در اينصورت محبوبيتش به حداقل 90 ميرسد
  • محمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    سیاست خارجی20
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    از احمدي نجات که هزار برابر بهتره مثبت و منفي بدين تا صحت اين نظرسنجي مشخص بشه
    • محمد A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      اقای بینام شما به منفی ومثبتها توجه نکن زیرا این سایت متعلق به دولت است وخواندها ان اکثرا اصلاح طلب وطرفدار روحانی هستند پس زیاد دلت به این منفی ومثبتها خوش نکن بیا به دل مردم مراجعت کن احمدی نزاد فعلا اول است
  • حسام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    55 9
    بهتر است خبرآنلاين هم يك نظرسنجي مشابه برگزار كند.
  • ehsan A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    31 62
    واقعا متاسفم برای اقای روحانی شعاراش با عملش زمین تا اسمون متفاوته نه کشور از رکود خارج شده نه بیکاری کم شده‌ نه تو سیاست خارجی موفق بوده تو ماههای اینده خواهید دید که با ۱۵ هم نمیتونه توافق کنه فقط کلی امتیاز بهشون داده اب نبات جاش بهش دادن نه میتونه از وزیرش تو مجلس دفاع کنه اخه اینم شد ریس جمهور واقع بین باشید لطفا سرتون رو کردین زیر برف تا کی باز احمدی نژاد با مردم رو راست بود حتی اگه اشتباهی هم کرده یا اماره اشتباه به مردم داده اخره تواناییش اینقدر بوده ولی روحانی داره سیاسی کاری میکنه.
    • محسني A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      46 16
      احسان عزیز اشتباهات هشت سال دولت احمدی‌نژاد یک شبه درست نمی‌شود.
  • زینب A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    34 23
    الان نمیشه گفت کی بهتره. چون نتیجه عملکرد احمدی نژاد حالا داره اثرشو میذاره.
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    52 7
    هرکس که به مردم خدمت کنه و بتونه بار این همه گرانی ها و تورم رو از شونه مردم برداره، تا ابد محبوب خواهد بود.
  • امیر A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    69 22
    مشکل ناراضی ها اینه که انتظار معجزه دارن از روحانی به نظر من همین که تورم نسبتا مهار شده خیلی کار بزرگیه دوره احمدی نکنه یادتون رفته شبی نبود بخوابیم و صبحش همه چی گرون نشده باشه
    • فرزاد A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      33 50
      قربونت برم کدوم مهار تورم؟ خود من یه فروشگاه محصولات فکری و کمک آموزشی که نمایندگی یکی از بزرگترین شرکتهای ایرانه که اونم زیر نظر وزارت ارشاد و آموزش و پرورش فعالیت میکنه با قیمت های کاملاً مصوب دارم، در حالی که بعد از عید کلیه قیمتهامون 20درصد افزایش داشتن از ماه پیش دوباره قیمتها 30 درصد دیگه زیاد شده و عملاً من جنسی رو که تا قبل از عید 85 هزار تومن میفروختم الان باید باید بفروشم 132 هزار تومن، به خدا خودمون خجالت میکشیم وقتی یکی که قیلاً ازمون خرید کرده دوباره میاد و قیمتها رو میپرسه، باز هم تکرار میکنم که فروشگاه من نیمه دولتیه و کلیه قیمتها مصوب هستن، حالا هی بگید تورم رو کنترل کرده
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    48 14
    ما که جوانیمان تباه شد.
  • samen A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    40 9
    خوشم میاد این دهه شصتیا کلا نسل سوخته اند. فقط از دولتی به دولت دیگه نقل مکان میکنند.
  • یوسف A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    25 23
    چرا مردم رو میخوایم فریب بدیم دولت جدید بیشتر تلاشش روگذاشته رو مذاکرات هسته ای و از تولید داخلی تا اندازه زیادی غافل بوده به مذاکرات هم نمیشه خوشبین بود چون دلیلی نداره امریکاییها پیشرفت مارو بخوان ... وزارتخانه های قوی دولت در کنار وزارتخانه های ضعیف دولت همدیگر رو خنثی میکنن ناگفته نماند نکته مثبت دولت روحانی نظم و قانونمدار بودنشه هر چند در کل اش دهن سوزی نیود
  • هموطن A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    14 15
    یوسف خان بزرگترین مشکل مردم مشکل اقتصادیه که بزرگترین عاملش هم تحریم و سیاست خارجیه. چیزی که احمدی نژاد میخواست با لات بازی درست کنه... . ایندو از هم منفک نیستند
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      13 9
      دوست عزیز احمدی نژاد می خواست با لات بازی مشکل را حل کند واقعا ممنون از ادب و متانت جنابعالی یعنی این آقایان با متانت مشکل را حل کرده اند؟؟ الان تحریم حل شده است؟؟ الان چرخ کارخانه ها می چرخد بعد از یک سال تصدی این دولت و انجام بسیاری کارهای نابه جا و بنزسواریو تعامل با کدخدا مشکلات تحریم حل شد دیگر؟؟؟
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    18 31
    روحانی مچکریم.
  • یار A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    23 9
    اگر دروغ شاخ میاورد محبوبیت روحانی یه عاملش بود لابد تو تهران نظر سنجی میکنن.برن تو شهرستانها تا وقتی اسم دولت قبل میاد مردم اشک میشینه تو چشماشون و دعاش میکنن احمدی نزاد رو.
  • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    10 25
    آدم باید عادل باشه تا معنی عدالت رو بفهمه به نظر من روحانی خیلی با شخصیت تر با فرهنگ و با ادب راستگوتر از احمدی نژاد است
  • حسن A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    4 6
    بدون اعراض ازاول انقلاب تا امروز دکتر روحانی فرهیتخه ترین رییس جمهوری ایران است آیندگان این خواهند دید