کیهان نوشت:


به گزارش خبرگزاری فرانسه دانشگاه مریلند نتایج یک نظرسنجی را که با همکاری دانشگاه تهران انجام شده، منتشر کرد. در این نظرسنجی تلفنی 1037 نفر از 11 تا 17 ژوئیه شرکت کرده‌اند که بر اساس آن 94 درصد مردم ایران معتقد به ضرورت برخورداری از برنامه هسته‌ای هستند.
فرانس‌ پرس با استناد به نتایج این نظرسنجی افزود: در کنار حمایت 79 درصد شرکت‌کنندگان از دستیابی به توافق هسته‌ای حتی اگر شامل تضمین‌هایی در خصوص تولید نکردن بمب هسته‌ای باشد، اکثریت قاطعی از ایرانیان گفتند که مطالباتی را همچون برچیدن نیمی از سانتریفیوژها و محدود کردن تحقیقات هسته‌ای، قابل قبول نمی‌دانند.
خبرگزاری فرانسه از قول یکی از تحلیلگران نوشت: گرچه افکار عمومی ایران برای پذیرش برخی اقدام‌های اعتمادساز آمادگی دارد، اما محدودیت‌های روشنی در این خصوص وجود دارد و اگر روحانی فراتر از سطحی که مردم ایران برای آن آمادگی دارند، گام بردارد، احتمالا با پیامدهای سیاسی منفی رو‌به‌رو می‌شود.
بر اساس همین گزارش نظرسنجی یاد شده همچنین بدبینی عمیق مردم ایران را در مورد پایبندی غرب به تعهد برچیدن تحریم‌های ضد‌ایرانی نشان داد. سه‌چهارم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که معتقدند آمریکا برای تداوم تحریم‌ها، بهانه‌های دیگری می‌یابد و این کشور در پی سلطه بر ایران یا جلوگیری از پیشرفت آن است.
بر اساس نظرسنجی یاد شده، طرح پیشنهادی در کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای در 24 نوامبر، در بدبینی ایرانی‌ها دخیل است. این تحقیق همچنین حاکی از آن است که اکثریت قاطعی از ایرانیان مسئولان کشورشان را در صورت شکست احتمالی مذاکرات مقصر نمی‌دانند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    4 1
    1037 نفر نماینده 78 میلیون مردم ایرانه؟ حرف دل مردم عادی کوچه و خیابون چیز دیگه است، اینا دستچین شده بوده.
  • omid FI ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    3 1
    جالبهاز کی تا حالا نظرات مردمی برای اقای شریعتمداری اهمیت داره؟
  • سارا A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    2 0
    فکر می کنم اکثر مردم به روسیه و چین بدبینی عمیق دارند. مخصوصا روسیه که همواره ضربات عظیمی به کشور زده است. هر کشوری ابتدا حافظ منافع ملی خود است و ما هم باید همینطور باشیم و هیچگاه کشوری را دوست و کشوری را دشمن نپنداریم
  • درفش کاویانی A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    3 1
    من باورنمی کنم .چون هرچه کیهان بگوید بایددرصحت آن شک کردچون مغرضانه وبدبینانه تفسیرمی شود
  • بی شعور من یه ربع وقت گذاشتم این رو تایپ کردم A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    6 0
    وقتی نه از زاویه دلواپسی بلکه با دید تحلیلی به قضیه نگاه میکنم میبینم که با توجه به این که کشور ما داره به سرعت به سمت خشکی پیش میره و در اینده نزدیک دیگه ابی پشت سدها نخواهیم داشت که برق مورد نیازمون رو تولید کنیم و اب شرب شهرها رو تامین کنیم چاره این جز این نداریم که حد اقل پانزده نیروگاه هسته ای مجهز به اب شیرین کن بسازیم. نیروگاه های هسته ای هم برق عظیمی تولید میکنند و هم قادر هستند مقادیر بسیار زیاد اب دریا را شیرین کنند. البته اگر برای ساخت نیروگاه هسته ای دست به دامان روسیه بشیم یک قرن طول میکشه. کاش میشد یک جوری با این غربی ها کنار اومد و قرارداد ساخت نیروگاه های هسته ای رو هم با خودشون ببندیم.