معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در نخستین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات، یک سوم هزینه های بیمارستانها را مربوط به دارو، ملزومات پزشکی و تجهیزات مصرفی دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ رسول دیناروند گفت: به هنگام ساخت‌وساز و طراحی بیمارستان برای بخش دارو و ملزومات پزشکی جایگاهی قائل نیستیم در حالی که بیمارستان‌های خارجی در کشورهای جهان سوم و پیشرفته این گونه نیستند و شأن ملزومات پزشکی در آنها بسیار بهتر پیش‌بینی شده است.

او گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت هیچ جایگاهی برای دارو و تجهیزات پزشکی دیده نشده بود. اما امروزه طرح تحول نظام سلامت به کمک مردم آمده است و تامین دارو و ملزومات در بیمارستانها، آرامشی ایجاد می کند که کمتر از پایین آوردن هزینه ها نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که 50 درصد هزینه دارو در یکی از بیمارستانهای تهران مربوط به هفت قلم دارو و در بیمارستان دیگر مربوط به 9 قلم دارو است، تاکید کرد: اگر بخشهای مراقبت دارویی درست دیده شود، صرفه جویی بهتری برای بیمارستان ایجاد شده و خدمت بهتری نهایتا به مردم ارایه می شود.

او گفت: برای نگهداشت این تجهیزات مطلوب است که 5 درصد اعتبارات هزینه شود اما حتی یک درصد هم صرف این کار نمی‌شود، از نظر تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی وضعیت مناسبی داریم بیش از 200 دستگاه MRIو 60 دستگاه شتاب‌دهنده وجود دارد و تجهیزات گرانقیمتی داریم اما در نگهداری آنها ضعیف عمل می‌کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =