شهید اروپایی دفاع مقدس / مردی که از فرانسه آمد و در عملیات مرصاد شهید شد

دفاع ایرانیان در برابر تجاوز ارتش بعث یک شهید اروپایی هم دارد، مردی که در فرانسه به دنیا آمد اما در جبه‌های تبرد شهید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او ژروم ایمانوئل کورسل نام داشت که پس از تشرف به دین اسلام  نامش رابه کمال کورسل تغییر داد.
کورسل به تحصیلات دینی در مدارس علمیه قم پرداخت  پس از آن عازم جبهه‌های نبرد شد. این رزمنده در عملیات مرصاد به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

حالا قرار است آیین بزرگداشت «شهید کورسل» همراه با مراسم رونمایی از کتابی با همین عنوان نوشته سید محمدصادق حسینی‌، روز یکشنبه 6 مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای ملل برگزار شود.

این مراسم با حضور شفیع اقا محمدیان فیلمساز و از مدیران سابق سینمایی و از دوستان و اشنایان این شهید و حجه السلام رجبی از طلبه های هم دوره شهید کورسل و جمعی از مدیران شهری برگزار شود.

کتاب کمال کورسل، شامل متون و تصاویری مربوط به این شهید است که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و موسسه مالی و اعتباری کوثر در بهار 93 برای نخستین بار چاپ شد.

در قسمتی از کتاب امده است:« روز اولی که روزه گرفته بود، سحری نخورد، فکر می کرد در روزه گرفتن باید به انسان سخت بگذرد. من راهنمایی اش کردم و به او گفتم: کسانی که روزه می گیرند، سحری می خورند تا گرسنگی به آنها فشار نیاورد. مردم حاضرند سختی بکشند، ولی نه مثل تو که اینطور گرسنه شدی و یک گوشه افتادی. بعد متوجه شد که عبادت های اسلام سختی مطلق نیست، بلکه آمیخته ای از سختی و آسانی است. گاهی نیمه‌شب بلند می شدم و می دیدم بیدار است و سجاده اش را پهن کرده. نماز شب می خواند و با خدا راز و نیاز می کرد. بعضی مواقع هم می دیدم که گریه می کند و به زبان فرانسه صحبت می کند. یک بار که مشغول راز و نیاز بود، بیدار شدم و به او گفتم: کمال چه می گویی؟ گفت: هیچی، دارم با خودم صحبت می کنم، تو بخواب.
پس از اینکه در چند عملیات از سوی گردان شهید دستغیب اعزام شد و موفق به حضور در خط مقدم نشد، تصمیم گرفت گردانش را عوض کند. زمانی که در گردان شهید دستغیب بود، چند بار به مهمانی بچه های گردان ما، شهید صدر آمد. همین حضور در گردان و دیدن شرایط آن بود که تصمیم گرفت به گردان شهید صدر بیاید. می گفت: گردان شما به لحاظ عملیاتی از گردان شهید دستغیب بهتر است، اینجا توفیق بیشتر نصیب انسان می شود؛ حداقل شهیدهمنشودزخمیمی‌شود.»

این مراسم یک شنبه 6 مهرماه ساعت 16 در فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر ، بلوار کاوه شمال ، بوستان قیطریه برگزار خواهد شد .

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    26 2
    درودبر او که حق را شناخت ودر راهش جان داد
  • داود A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    11 2
    من این کتاب را خوانده ام تنها شهید اروپایی دفاع مقدس به همت سید محمدصادق حسینی مقدم بسیار زیبا بود و انسان می تواند براحتی بفهمد که زندگی فقط خور و خواب نیست. این شهید عزیز از همه چیز زندگی گذشته تا به کمال خود برسد. خدایا یاد شهیدان را در ما زنده نگه دار.
  • علی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    8 2
    واقعا شهادت سعادت میخواهد طرف از فرانسه اومده اینجا وشهید شده اونوقت ما تو ایران سالم رفتیم سالم اومدیم
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    1 0
    او در مدت کوتاهی از زندگی مادی غربی به قله های زندگی ماندگار معنوی اسلامی دست یافت و ما هنوز در بند هستیم