تصویر پوستری که ایران برای معرفی خود در نمایشگاه اروگوئه ارائه می‌دهد

پوستر نخستین حضور ادبیات کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، با تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری نهضت ترجمه، جهشی جدی در حوزه انتقال آثار مکتوب کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی در حوزه کشورهای آمریکای لاتین که به این دو زبان تکلم می‌کنند در حال شکل گیری است.

نخستین جلوه این حرکت جهادی در قالب ترجمه، انتشار و عرضه 45 اثر از آثار کتاب‌های کودک و نوجوان ایرانی شکل گرفته است که برای نخستین بار در یک نمایشگاه بین‌المللی در منطقه آمریکای لاتین عرضه می‌گردد.

گروه کودک و نوجوان فانوس دریایی (Grupo infantil y juvenil El Faro) وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق که متولی ترجمه و انتشار این آثار بوده است در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب اروگوئه اقدام به انتشار پوستر ویژه عرضه کتاب‌های ایرانی در این نمایشگاه نموده است.

این آثار با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات قدیانی، بنیاد بعثت، نشر جمال و انتشارات عمو علوی و گروه کودکان و نوجوانان فانوس دریایی منتشر شده است.

در این نمایشگاه آثاری از مصطفی رحماندوست، سید مهدی شجاعی، غلامرضا حیدری ابهری، سوسن طاقدیس، ژوبرت کلر، فریبا کلهر، علی میرزا بیگی، مهدی حجوانی، سرور کتبی، احمد عربلو، مهدی رحیمی، محمود جوانبخت، محسن چینی‌فروشان، رضا موزونی، عبدالصالح پاک، زهره پریرخ، آناهیتا تیموریان و یحیی علوی‌فرد عرضه خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه از نهم تا بیستم مهرماه در شهر مونته‌ویدئو برگزار می‌شود.

‌

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =