تسنیم نوشت:

رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه تاکید کرد که کشورهای حاشیه دریای خزر در سال ۲۰۱۶ میلادی مانور مشترک اضطراری برگزار خواهند کرد.
به گزارش ریانوستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان نشست کشورهای دریای خزر تصریح کرد که به عنوان نخستین گام ما پیشنهاد سازماندهی یک مانور اضطراری خدماتی با حضور هر 5 کشور دریای خزر را در سال 2016 میلادی مطرح می کنیم که این مانور کمک زیادی به هماهنگی واحدهای نجات کشورهای حاشیه دریای خزر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در این نشست تاکید کرد که هر گونه فعالیت نظامی در منطقه دریای خزر باید بر اساس اصول امنیت برابر برای هر 5 کشور ساحلی منطقه باشد.

وی تصریح کرد که ما فکر می کنیم که حضور نیروهای نظامی و فعالیت های نظامی باید بر اساس اصل امنیت برابر برای همه کشورهای دریای خزر باشد.

نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان نیز در سخنانی پیشنهاد تاسیس منطقه آزاد تجاری بین کشورهای ساحلی دریای خزر را مطرح کرده است. وی افزود: با در نظر گرفتن شرایط بازار جهانی ما می توانیم امکان نزدیک تر کردن اقتصادهای خود را بررسی کنیم. پیش از قانونی کردن جایگاه دریای خزر شاید بهتر باشد که فعالیت های اقتصادی مشترک را پایه گذاری کنیم.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =