مهر نوشت:

علی سرتیپی مدیر دفتر فیلمیران که پخش فیلم «عصبانی نیستم» را برعهده داشت درباره خبری مبنی بر انصراف از پخش این فیلم در سینماها توضیح داد.

علی سرتیپی درباره تصمیم این موسسه برای کنار کشیدن دفتر فیلمیران از پخش فیلم «عصبانی نیستم» به خبرنگار مهر گفت: این یک تصمیم تازه نبوده و ما خیلی وقت است که از پخش این فیلم سینمایی کنار کشیدیم. از چند ماه پیش به تهیه کننده و کارگردان این فیلم گفتیم که ما به دلیل حجم زیاد فیلم‌هایی که در نوبت پخش داریم نمی‌توانیم پخش این فیلم را عهده‌دار شویم.

وی ادامه داد: پیش از این قانونی گذاشتند که هر دفتر پخش، فقط می‌تواند پخش هشت فیلم را بر عهده بگیرد و ما هم در دفتر فیلمیران، قرارداد هشت فیلم را ثبت کرده بودیم و بر اساس قانون نمی‌توانستیم پخش «عصبانی نیستم» را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این که چرا این فیلم را از بین دیگر فیلم‌ها کنار گذاشتید؟ عنوان کرد: بحث سر این حرف‌ها نیست و ما خیلی قبل‌تر از این حرف و حدیث‌ها از پخش این فیلم کناره‌گیری کردیم و چاره‌ای هم نداشتیم چون قرارداد بقیه فیلم‌ها ثبت شده بود و «عصبانی نیستم» فیلمی بود که هنوز به اکران نرسیده بود.

فیلم «عصبانی نیستم» از جمله آثاری است که منتقدان و نمایندگان مجلس به دلیل سوژه آن که به اتفاقات سال ۸۸ می‌پردازد با اکران آن موافق نیستند. این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و همان زمان هم منتقدان با حضورش در جشنواره مخالف بودند و در نهایت هنگام اهدای جوایز جشنواره نیز حاشیه‌هایی پیرامون این مساله ایجاد شد. داوران جشنواره در گفتگوهایی اشاره کردند که انتخاب آن‌ها در چند بخش «عصبانی نیستم» بوده است ولی در نهایت رضا درمیشیان خودش با نگارش نامه‌ای به دبیر جشنواره از بخش مسابقه انصراف داد.

«عصبانی نیستم» دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان است که فیلم اول وی به نام «بغض» در دوره سی‌ام جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شرکت کرد و توانست کاندید نقش اول زن شود و سپس در بیش از پانزده فستیوال جهانی به نمایش درآمد.

باران کوثری بازیگر نقش اصلی زن این فیلم در آن زمان که در این فیلم بازی کرد بعد از ۲ سال ممنوع‌الکاری به سینما بازگشته بود. باران کوثری بازیگر فیلم «بغض» نیز بود.

«عصبانی نیستم» داستان نوید دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا عصبانی نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش ستاره را از دست ندهد...

این فیلم بعد از «خواب زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی در گروه سینمایی آفریقا اکران می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 1
    آخه فیلمی که اینقدر مورد پسند قرار گرفته رو همچین حرفی رو میزنن درموردش؟ بگو نمیتونم فیلم فوق العاده بود واقعا قشنگ بود...
  • سارا IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    برای اینکه تا فیلم چ و معراجی ها هست با فروش های تیلیاردیشون دیگر نیازی به اکران همچین فیلمی نیست دیگه براستیکه حاتمی کیا و ده نمکی غریب الغربا ، مظلوم هستند و اصلاً هم عزیز کرده نیستن اصلاً. کردار اهل صومعه ام کرد می پرست
  • شهرام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 0
    چرا مسئولین ما تحمل هیچ حرف و نظر مخالفی را ندارند.این فیلم اگر اکران شود به سرنوشت "گشت ارشاد"بلکه بدتر ازآن دچارخواهد شد.جایزه جشنواره را علی رغم نظر داوران با بی عدالتی تمام از این فیلم دریغ کردند،تو خود حدیت مفصل بخوان ازین مجمل.