ائمه جمعه شهرهای قم و مشهد نسبت به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران و شبکه های اجتماعی تذکر دادند.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان نخست‌وزیر انگلستان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ‏ملت ایران از دولتمردان خود انتظار دارند به دلیل اینگونه سخنان اجازه بازگشایی سفارت ‏انگلیس را در تهران ندهند.‏ 

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز ‏جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) بدگمانی را یکی از مهمترین آسیب‌هایی ‏دانست که جامعه اسلامی و وحدت میان مسلمانان را تهدید می‌کند و اظهار کرد: شیاطین ‏جن و انس همواره سعی می‌کنند به وسیله شایعه‌پراکنی و وسوسه، اتحاد میان مسلمانان را ‏به وسیله ایجاد بدگمانی از بین ببرند.‏

وی افزود: بر اساس روایتی از حضرت محمد(ص) حرمت شخص مسلمان حتی از خانه کعبه ‏هم بیشتر است و خداوند امر فرموده که نباید مومنان نسبت به یکدیگر گمان بد ببرند.‏

امام جمعه قم به راهکارهای دوری و پرهیز از بدگمانی اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ کس ‏نباید به خود اجازه دهد که اگر گمان بدی هم در مورد دیگران دارد، آن گمان و سوء ظن به باور ‏تبدیل شود؛ همچنین می‌توان به آثار مخرب سوء ظن در دنیا و آخرت توجه داشت که شامل از ‏هم پاشیدن خانواده‌ها و از بین رفتن وحدت و همچنین عذاب الهی می‌شود.‏

وی ادامه داد: در آیات و روایات اسلامی نه تنها بر پرهیز از سوء ظن تاکید شده بلکه امر شده ‏که مومنان باید به برادران و خواهران ایمانی خود حسن ظن هم داشته باشند.‏

سعیدی خطبه دوم را با اشاره به روز عرفه آغاز کرد و گفت: در این روز زائران بیت‌الله الحرام در ‏صحرای عرفات به راز و نیاز با خداوند مشغولند و همچنین عرفه روزی است که مسلم بن ‏عقیل، به دست دژخیمان ابن زیاد به شهادت رسید.‏

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) همچنین با تاکید بر حضور پرشور مردم در نماز عید ‏قربان تصریح کرد: در روز عرفه هر سال، رهبر معظم انقلاب پیامی را صادر می‌فرمایند تا در ‏سرزمین مقدس عرفات قرائت شود و در این پیام مسائل سیاسی روز جهان بیان می‌شود.‏

وی اضافه کرد: از اولویت‌های جهان اسلام از نگاه رهبر معظم انقلاب در حال حاضر می‌توان به ‏لزوم وحدت میان مسلمانان اشاره کرد؛ پیروان اسلام باید در جریان مراسم حج، درس رفع ‏اختلافات را فرا بگیرند و دست‌های استعمارگران تفرقه‌افکن را به خوبی بشناسند؛ امروز ‏دشمنان اسلام با پیدایش بیداری اسلامی تلاش می‌کنند به اختلافات داخلی مسلمانان دامن ‏بزنند تا در پرتو این امر، مقاومت و قدرت آنها در مقابل جبهه استکباری را از بین ببرند و مسیر ‏مبارزه با دشمنان اصلی به ویژه صهیونیست‌ها فراموش شود و آنها به جان هم بیفتند و رژیم ‏غاصب صهیونیستی هم در حاشیه امن قرار گیرد.‏

سعیدی با بیان اینکه فلسطین دومین اولویت جهان اسلام محسوب می‌شود گفت: 65 سال ‏است که مظلومان بیگناه فلسطینی قربانی داده و خانه و کاشانه خود را در سکوت جامعه ‏جهانی از دست می‌دهند و در عین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی ‏سازمان ملل اعلام می‌کند که ما اخلاقی‌ترین مردمان جهان هستیم و دنیا باید ما را الگوی خود ‏قرار دهد؛ به فضل الهی جنگ 55 روزه حقیقت دیگری را برای جهانیان روشن کرد و آن هم ‏اینکه صهیونیست‌های متجاوز نتوانستند در عین جنایات وسیعی که داشتند به هدف خود ‏برسند و سرانجام پس از این همه آتش‌افروزی، شکست را پذیرا شدند و به شرایط مقاومت تن ‏دادند.‏

خطیب جمعه قم عنوان کرد: مقاومت در این جنگ نشان داد که رژیم صهیونیستی به اضمحلال ‏و ضعف خود نزدیک‌تر می‌شود.‏

امام جمعه قم با اشاره به نتیجه نهایی انتخابات افغانستان پس از چندین ماه خاطرنشان کرد: ‏دو رقیب اصلی به تقسیم قدرت میان خود ادامه دادند و در این بین آمریکا‌یی‌ها هم دو امتیاز ‏مهم شامل تاسیس چند پایگاه نظامی دائمی در خاک این کشور و همچنین امنیت قضایی را ‏به دست آوردند و در مقابل متعهد شدند کمک‌های خود به افغان‌ها را از سر بگیرند و نیروهای ‏نظامی‌شان را نگاه دارند.‏

وی به سخنان دیوید کامرون علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران آن هم چند ساعت پس ‏از دیدار او با رئیس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران ماهیت بریتانیای صغیر و حقیر را ‏به خوبی می‌شناسند؛ کامرون چنان سخن می‌گفت که گویی خود را در قرن 19 میلادی و ‏زمانی که انگلستان مستعمرات فراوانی داشت می‌دید؛ عده زیادی در جهان به دلیل همین ‏سخنان، او را محکوم کردند و ملت ایران هم از دولتمردان جمهوری اسلامی انتظار دارند اجازه ‏بازگشایی سفارت این دولت مکار را در تهران ندهند.‏

علم الهدی: مردم در سایه انقلاب طعم دموکراسی و مردم سالاری را چشیدند

امام جمعه مشهد تأکید کرد: کارگزاران کشور باید بدانند مسئله تنها اداره مملکت نیست بلکه سربازی انقلاب است.

آیت الله علم الهدی در مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: منطق امام حسین(ع) در حرکت خود به سمت کربلا این بود که به یک نقطه نظامی و سیاسی روز اعتنا نمی کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با نهضت خود خط راهبردی برای انقلاب ما مشخص می‌کند.

علم الهدی با تأکید بر این‌که ما نیرو برای انقلاب می خواهیم نه نیرو برای خورد و خوراک و لذت شهوت خاطر نشان کرد : امام خمینی(ره) بنیانگذار این انقلاب بود و این انقلاب هدف اش این نیست که ما تنها بخوریم و بپوشیم.

امام جمعه مشهد اضافه کرد:‌خون رزمندگان ر طی هشت سال دفاع مقدس این انقلاب را حفظ کرده است. اما باید پرسید آیا این خون ها ریخته شده تا فقط خیابان ساخته شود ؟

علم الهدی بیان کرد: چرا باید یک شخص ارتباطی و فناوری بخواهد شبکه های اجتماعی را در این مملکت آزاد کند و انقلاب ما هدف فرصت طلبی های جریان های سیاسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مسئولین نظام بفهمند چه می‌کنند. کارگزاران کشور باید بدانند مسئله تنها اداره مملکت نیست، بلکه سربازی انقلاب است.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که دنیا دیگر دهکده جهانی نیست که کدخدایی آمریکایی را داشته باشد گفت:‌امروز بسیاری از فرهنگ ها زیر بار ظلم نمی روند مدت‌ها پیش مدرنیته به اسم دموکراسی خون مردم را به شیشه کرد و اختیار را از ایشان گرفت.

وی افزود: خوشبختانه مردم در سایه این انقلاب طعم دموکراسی و مردم سالاری را چشیدند. باید توجه داشت معیارهای قدرت در دنیا از بین رفته است.

علم الهدی خطاب به دولت یازدهم بیان کرد:‌ شما قبل از این‌که مدیر نظام باشید کارگزار انقلاب هستید . آقای رئیس جمهور توجه کند که پیش از اینکه رئیس جمهور اداره امور روزمره باشد، رئیس جمهور انقلابی یک مردم انقلابی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به داستانی از پیامبر اکرم(ص) در ضم دنیاطلبی خاطر نشان کرد: نگاه پیامبر به مسکن نگاه به نیاز است، نه رفاه و ما نیازمند فرهنگ سازی در مسئله مسکن هستیم.

امام جمعه تبریز: ملت ما اجازه نمی‌دهد سفارت انگلیس بار دیگر در ایران گشوده شود
امام جمعه تبریز با اشاره به اظهارات سخیف نخست‌وزیر روباه پیر گفت: سخنان کامرون یخ روابط ایران و انگلیس را به جای آب کردن منجمد کرد و ملت ایران به هیچ وجه اجازه نخواهد داد سفارت انگلیس در ایران بار دیگر گشوده شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: اتفاق تلخی که در سازمان ملل که پیش آمد و ملت ایران را ناراحت کرد سخنان نخست وزیر انگلیس پس از چند ساعت با رئیس جمهور کشورمان بود که ایران را حامی تروریست و خواستار تغییر رفتار با ملت ایران شد.
وی افزود: به دنبال ملاقات نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور کشورمان یک عده در داخل کشور ذوق زده شده و این ملاقات را باعث «آب شدن یخ» روابط دوجانبه ایران و انگلیس یاد کردند، اما سخنان روباه پیر روابط ایران و انگلیس را به جای آب کردن منجمدتر کرد.
خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس آن را دروغ در دروغ توصیف کرد و گفت: به دروغ برنامه هسته‌ای ما را متهم و ما را متهم به حمایت از تروریسم کرد به دروغ ما را به این متهم کرد که با مردم خود بد تا می‌کنیم و همه آنچه در خودشان بود به ما نسبت داد.
وی با اشاره به دسیسه‌ها و توطئه‌های انگلیس روباه پیر در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: جنایات انگلیس در دوران پهلوی، قاجاریه، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کمک‌های نظامی و مالی به صدام در هشت سال دفاع مقدس و دخالت مستقیم در فتنه 88 بر همگان آشکار است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه پرونده سیاه انگلیس روز به روز سیاه‌تر و قطورتر می‌شود و خباثت این روباه پیر فراموش شدنی نیست و سررشته تروریست در دنیا است ایران را حامی تروریست می‌کند و خواستار رفتار دولت با مردم ایران می‌شود که نوعی دخالت در امور ایران است.
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه ایران در 35 سال گذشته 34 انتخابات برگزار کرده آیا می‌توان از این حکومت و انقلاب مردمی‌تر در دنیا سراغ دارید، گفت: ایران در 35 سال گذشته همیشه قربانی تروریست بوده و بیشترین و بهترین مبارزه با تروریست‌ها از جمله داعش ایران انجام داده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ملت ایران از دولت انتظار دارد تا پاسخ دندان شکنی به دولت انگلیس بدهند، به نظر می‌رسد آن طوری که که پاسخ قاطع و با صلابت داده شود، هنوز داده نشده است.
وی با اشاره به صحبت‌های مبنی بر بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اظهار کرد: ملت ایران به هیچ وجه اجازه نخواهد داد سفارت انگلیس در ایران بار دیگر گشوده شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    80 6
    این نظرشخصی کامرون بوده نه سیاست انگلیس همین طور تمام حرف های بالا نظرات شخصی افراد هست نه سیاست جمهوری اسلامی ایران
    • بی نام EU ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      23 5
      با قسمت دوم حرفت مخالفيم. چون سياست هاي كلان نظام مواضع همين افراده. پس كي ميخواهيم واقع بين باشيم.
  • بی نام EU ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    54 3
    اين بزرگواران چرا در مقابل رانت و دروغ و مهمتر از همه رباي بانكي كه به شدت مورد نكوهش اسلام است ساكتند؟ يا شايد هم.....
  • mohsen A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    40 4
    این نظر شخصی شماست.مردم بهتر می دونند چی خوبه و چی بده
  • بی نام GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    33 5
    من که زیاد جدی نمی گیرم این حرفاشون رو