بان کی مون می گوید همان گونه که برای دستور کار توسعه پایدار برای پس 2015 و حل تهدید تغییرات آب و هوایی آماده می شویم، نباید دیدگاه خود را نسبت به اساسی ترین تعهد خود یعنی امحای فقر در تمامی گونه های آن، فراموش کنیم. وی می افزاید ما باید به حاشیه راندن افراد فقیر را خاتمه دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای فقر، 17 اکتبر 2014 برابر با 25 مهر ماه جاری گفت با وجود موفقیت بزرگ درنجات 700 میلیون انسان از فقر مطلق بین سال های 1990 تا 2010، هنوز از هر پنج نفر مردم کشورهای در حال توسعه، یک نفر یا به عبارت دیگر یک میلیارد و 220 میلیون نفر با درآمدی کمتر از یک دلار و 25 سنت و دو میلیارد و 400 میلیون نفربا درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.

در پیام بان کی مون آمده است از زمان آغاز بحران اقتصادی در جهان نا برابری حتی بیشتر از قبل نمایان شده است. ایشان می گوید تبعیض علیه زنان و دختران، بی عدالتی آشکاری است که تمامی بنگاه های توسعه ای را از یکی از عوامل پیشرفت محروم نموده است.

دبیرکل تمامی دولت های عضو ملل متحد و شرکا را فراخواند با اقدام راسخ فقررا نابود و آینده ای برابر، مرفه، صلح آمیز و پایدار برای همه مردم به وجود آورند. ایشان در خاتمه گفت هدف ما باید رفاه برای همه و نه تنها برای تعدادی اندک باشد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    9 1
    من دکتری برق دارم. الان 5 ماهه روزی یک سنت هم در نیاوردم. دیگه میخوام بزنم خط بساط سیب زمینی پیاز فروشی تو کنار خیابون