۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
معلم علم و معرفت؛ همیشه محبوب

مقام علمی و جایگاه آکادمیک دکتر یونس شکرخواه بر همگان آشکار است. او پدر روزنامه‌نگاری آنلاین ایران است و فردا یکشنبه 27 مهرماه نیز در جمع دوستان و شاگردانش جایزه بین‌المللی دکتر حمیدنطقی پدر روابط عمومی ایران را نیز دریافت می‌دارد.

اثرگذاري آثار علمي و مكتوب دكتر يونس شكرخواه در حوزه ارتباطات؛ روزنامه نگاري‌سايبر و همچنين روابط عمومي؛ در كنار فعاليت‌هاي دانشگاهي‌اش در قالب تدريس دوره‌هاي فوق‌ليسانس و دكتري و شركت فعال در كارگاه‌ها و كنفرانس‌هاي ملي و بين المللي؛و همچنين حضور چند باره و بسيار اثرگذار وي در هيات ايراني حاضر در نشست هاي تخصصي جامعه اطلاعاتي WSIS ؛ همگي باعث شده كه وزن و شان علمي او درحوزه ارتباطات بي‌بديل باشد.

با اينهمه فضايل عميق؛ كه در او آشكار است؛ اعتقاد راسخ دارم  اگر قرار باشد "يونس هميشه محبوب" را فقط و فقط  در قاب علمي‌اش نگه داريم در جا ظلمي بزرگ و البته ناخواسته را مرتكب شده‌ايم. كه اين مهم  سرراست گريبان خودمان را مي‌گيرد. يعني درحالي كه مي‌توانيم رفتارشناختي و معنا شناختي زندگي يونس شكرخواه را بدانيم و بفهميم و حتي به نسل‌هاي بعدي يعني همصنف‌هاي آتي خودمان تحويل  دهيم( تا چراغي براي راه سترگ پيش‌رويشان باشد) تنها به امتيازات علمي وي ارزش داده‌ايم و ارزش گذاري زندگي معنوي و عادي او را غافل شده‌ايم.

رفتار شناختي و معنا شناختي زندگي يونس شكرخواه مي‌تواند حداقل در زندگي حرفه‌اي‌مان بشير و نذير ارزنده‌اي باشد. چرا كه فارغ از زندگي علمي و حرفه اي‌او؛ زندگي عادي يونس شكرخواه به قدري نور دارد كه كافي است يكبار او را ديده باشيد و از اثرگذاري نور معنوي او در وجودتان باخبر گرديد.

معرفت او قابليت خيره‌كننده‌اي است. او همانقدر كه ششدانگ حواسش زمان آينده را رصد مي‌كند ؛ از طرفي زمان حال را در مشت و سيطره دارد. او در تمام برهه‌هاي زندگي‌اش؛ يك انگاره معنوي را توليد و پخش كرده است. و آنهم ترويج كرامت انسان است. او اصلا دنيا آمده تا كرامت انساني را با رفتارش  معني كند. محبت او نهادينه است؛ لبخندش حقيقي است. و اين فضايل در دنياي شلوغ كنوني براستي كه هرگز كم نيست.

لازم نيست حتما دانشجوي رسمي دكتر شكرخواه بوده باشيد. يا اينكه همكار سابقش و يا اينكه اصلا يك رگه‌اي از يك آشنا ؛ شما را به يونس شكرخواه وصل كرده باشد. كافي است فقط باهم آشنا شويد؛ مطمئن باشيد كه در كنار او ديده مي‌شويد و قابليت‌هايتان درك و به احتمال قريب به يقين شكوفا مي‌شود و به جلوه‌گري مي‌رسد.

او بيش از 30 سال است كه روزنامه‌نگار است. و در تمام اين دوران محبوب بوده و محبوب مانده و عزيز . با اينهمه تقدير چنان بوده كه رداي معلمي هرگز از دوش او فرو نيفتاده. بايد در تحريريه‌اي كه او  همه كاره‌اش است؛ حضور داشته باشيد تا به چشم ببينيد كه او چگونه فضا را به سمت نشاط به همراه معنويت پيش مي‌برد. چگونه اعضاي تحريريه را در همه چيز سهيم مي‌داند و خود را جزئي از آنان و اينكه چقدر مي‌شود در فضاي كاري و حرفه‌اي روزانه؛ دلخوش و اميدوار نيز بود.

من به عنوان يك معلم ساده و يك روزنامه نگار عادي؛ با 20 سال سابقه آشنايي با وي؛بايد بگويم اين شانس را داشته‌ام كه در فضاي حرفه‌اي و معنوي او نفس بكشم و از او كرامات انساني؛ معرفت و تكريم به‌خلق و عشق به‌كار بياموزم.

جداي از تعاليم حرفه‌اي ژورناليستي( چاپي و آنلاين)؛ دكتر شكرخواه معلم معنوي والا قدري است .او فرق ديدن و نگاه كردن به انسان‌ها را با اعمال ؛ گفتار و رفتارش به ديگران آموخت.

ما در سايه معنويت او؛ ياد گرفتيم  كه در اين صنف؛ با همه مخاطرات‌اش؛ هنوز مي‌توان روزنامه نگاري فعال؛ با نشاط و عاشق كار ماند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =