بازی های پاراآسیایی اینچئون/شنا نقره ای شد/ شاهکار وزنه برداری و دو و میدانی/ دو طلا و دو نقره دیگر

ساره جوانمردی چهارمین مدال برون مرزی خود را در بازی های پاراآسیایی با مدال طلای تپانچه بادی 10 متر کسب کرد تا پایان خوبی در سال 93 داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرورزشی اعزامی به بازی های پاراآسیایی ؛ جوانمردی بعد از طلایی شدن در رشته تپانچه بادی 10 متر بانوان گفت : می خواستم با مدال طلای تپانچه بادی 10 متر پرونده کاری ام در سال 93 را تکمیل کنم اما در تپانچه خفیف 50 متر نیز صاحب مدال طلا شدم و به این ترتیب چهارمین مدال طلایم را در سال 93 به دست اوردم.
بانوی طلایی تیراندازی ایران افزود : می دانستم مدال طلای این ماده را به دست می اورم چون p2 رشته خودم است و دوست داشتم علاوه بر اینکه روی سکوی اول می ایستم رکورد خوبی را نیز به ثبت برسانم.
وی در خصوص لقب لیونل مسی که مربیش به او داده نیز گفت : با حرف اقای امیری موافقم چون فکر می کنم غرور و خود برتر بینی نیست. من به این اعتقاد رسیده ام که کار ساره جوانمردی در سال 93 که در 7 سال عمر تیراندازی خود به نام تیراندازی خود ثبت کرده را شاید هیچ کس نتواند تا سالیان سال انجام دهد.
جوانمردی ادامه داد : در تپانچه خفیف با 6 جلسه تمرین به مسابقات اسیایی امده و خیلی از بزرگان تیراندازی معتقد بودند دو سال اینده به فکر کسب مدال باشم اما توانستم ثابت کنم خواستن توانستن است و می توان با امکانات ضعیف هم نتیجه گرفت و مدال طلای این ماده که سالیان یال در دست کره بود را از چنگ شان بیرو اوریم. فکر می کنم کره ای ها دیروز روز سختی داشتند و سخت تر از ان اینکه من تنها بازیکن خانم حاضر در فینال بودم و موفق شدم با کنار زدن اقایان بر سکوی قهرمانی بایستم. یعنی یک خانم حریف 7 مرد شد.
بانوی طلایی ایران اظهار داشت : اگر کارم را در تپانچه 25 متر نیز اغاز کنم می توانم نتایج خوبی بگیرم.
وی در پایان اظهار داشت : قهرمانی شیرین است. خیلی ها می گفتند قهرمانی برایت عادت شده اما معتقدم هر سکویی برای هر کشور طعم خاص خودش را دارد.

در ادامه بازی های پاراآسیایی، باز هم به مدال نقره دست پیدا کردیم. حميد اسلامي نماينده نابيناي دووميداني كشورمان در ماده ١٥٠٠ متر كلاس T11 به مدال نقره دست يافت.  اسلامي كه ديروز هم در ماده ٥٠٠٠ متر صاحب مدال نقره شده بود اين بار نيز با ثبت ركورد ٤ دقيقه و ٢١ ثانيه و ٦٢ صدم ثانيه بر سكوي دوم ايستاد. 

اسلامی اینچئون

همچنین پیروزی تیمی دیگری هم به دست آوردیم؛ تیم فوتبال پنج نفره ایران امروز در دیداری سخت و نفسگیر از سد تیم پرقدرت چین گذشت. ایران امروز دوشنبه در ورزشگاه سئونهاک با نتیجه 2 بر یک مقابل چین به برتری رسید. گل های ایران را در این بازی بهزاد زادعلی اصغری در دقیقه 8 و صادق رحیمی در دقیقه 28 به ثمر رساندند. تک گل چین را دوندونگ لین در دقیقه 44 وارد دروازه ایران کرد. فوتبال پنج نفره دو وقت مفید 25 دقیقه است که ایران در دقایق پایانی این دیدار فشار زیادی را متحمل شد. ایران روز گذشته با نتیجه یک بر صفر از سد تایلند گذشته بود و فردا با کره دیدار دارد. 

فوتبال 5نفره
در دو و میدانی باز هم نقره کسب کردیم. امين عبدل پور نماينده ماده ١٥٠٠ متر كلاس T46 ايران با ثبت ركورد ٤ دقيقه و ١٦ ثانيه و ٤٢صدم ثانيه بر سكوي دوم ايستاد. در اين ماده نماينده ازبكستان اول و نماينده عراق نيز سوم شد. علی الفت‌لاوی نیز به مدال برنز رقابت‌های پرش طول مردان بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.  الفت‌لاوی در پرش طول مردان کلاس F36/37/38 با ثبت رکورد 5 متر و 93 سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت. تیم دوبل تنیس روی میز ایران در رقآبت هاى دوبل دومین پارا آسیایی با شکست از تیم تایلند حذف شد.
عصر امروز تیم دوبل ایران در رشته تنیس با ویلچر متشکل از محمد رضا یعقوبی و حسین ممى پور بود در دیدار با تیم تایلند 2 بر صفر شکست خورد و از دوره بازیها کنار رفت. با این نتیجه به دست آمده کاروان ایران در تنیس مدالی براى کشورمان در بازیهای پارا آسیایی کسب نکرد.

محمد حسین کریمی در ادامه رقابت های شنا مدال برنز ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس اس ۱۳ را ازان خود کرد. کریمی در فینال این ماده با ثبت رکورد ۱: ۲۰ ۷۸ سوم شد وبرنز گرفت. کریمی پیش از این یک مدال نقره ویک مدال برنز در ماده های ۴۰۰ متر ازاد کلاس اس ۱۳ و ۵۰ متر ازاد کلاس اس ۱۳ برای ایران کسب کرده بود. در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس اس ۱۳ نمایندگان ازبکستان و تایلند اول و سوم شدند. در این ماده دیگر نمایندگان ایران وحید کشتکار و مصطفی محمدی به ترتیب پنجم وهشتم شدند. 
شاهین ایزدیار نیز در ماده ۱۰۰ متر ماده کرال سینه دوم شد و مدال نقره را بر گردن آویخت.  ایزدیار درفینال این دسته توانست رکورد ۵۷:۰۵ را به ناتم خود ثبت کند و در جایگاه دوم ایستاد. او دراین ماده هم همانند روز گذشته پشت سر لین چینی قرار گرفت و نایب قهرمان شد. رضا آذز شب دیگر نماینده ایران در این ماده هشتم شد. 
در دو و میدانی نیز طلایی شدیم. محمد الوانپور نماينده دووميداني كشورمان در ماده پرتاب نيزه دومين مدال طلاي كاروان ايران در روز دوم بازي هاي پاراآسيايي را به نام خود ثبت كرد. الوانپور با ثبت ركورد ٣٧ متر و ٢٣ سانتي متر علاوه بر جابه جايي ركورد جهان مدال طلاي اين ماده را نيز از آن خود كرد. 
همچنین در وزنه برداری به طلای وزن منهای 59 کیلوگرم دست یافتیم. امیر جعفری ضمن شکستن رکورد آسیا، مقام قهرمانی را از آن خود کرد. در این وزن، حمزه محمدی صاحب رکورد آسیا با مهار وزنه 185 کیلوگرمی نایب قهرمان شد و امیر جعفری با ثبت رکورد 188 کیلوگرم به قهرمانی رسید. 


252 41


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 0
    مرسی . . دمتون گرم . . کاش پخش زنده بود . . . :