سوره مهر چاپ جدیدی از رمان «عریان در برابر باد» احمد شاکری را همراه با چاپ سوم مجموعه اشعار آیینی علی موسوی گرمارودی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «عریان در برابر باد» نوشته احمد شاکری نخستین بار در سال 1380 توسط انتشارات فرهنگ گستر به چاپ رسید و حالا در بازنشر ناشرش تغییر کرده است. رمان، داستان نوجوانی است که در روستای مرزی در کردستان زندگی می کند. این نوجوان از رازی درباره شهادت عده ای در دوران دفاع مقدس اطلاع یافته و اطرافیانش درگیر گره گشایی از این راز می شوند. این رمان طی 10 سال به دلایلی تنها دوبار به چاپ رسید و حالا با قیمت 11 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

بنابراین گزارش، سوره مهر همچنین چاپ سوم «بر آشفتن گیسوی تاک» پنجاه غزل با مضامین عرفانی، عاشقانه و مناسبتی از علی موسوی گرمارودی را روانه بازار نشر کرد. این سروده‌ها در عین تغزلی بودن، حال و هوایی عاشقانه دارند و همچنین نوعی ارتباط معنوی نیز در اشعار دیده می شود.

در این کتاب همچنین می توانیم آثاری را بخوانیم که با موضوعات خاص یا بهانه های گوناگون سروده شده اند از سفر هند تا نوستالژی خاطرات و زادگاه شاعر و آثاری که به بزرگان دینی مانند پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت اما رضا (ع) سروده شده‌اند.
در قسمتی از سروده‌های شاعر اینگونه آمده است:

نوروز من تویی و شب و روز من تویی
خورشید صبح و ماه شب افروز من تویی
ما می‌رویم و عشق چو خورشید ماندنی است
آن مهر جاودانه پیروزِ من تویی

گرماروردی همچنین در خصوص عشق خویش به حضرت رسول(ص)، در غزلی با عنوان «هی هی ازین عشق خوش احمدی (ص)» در غزلی گفته است:
جان سحر، جسم سمن بوی توست
شاه، غلام سر گیسوی توست
ماه که خم کرده سر خویشتن
بوسه زن گوشه ی ابروی توست

کارنامه شعری گرمارودی مشتمل بر چندین کتاب شعر با نام های «عبور ، در سایه سار نخل ولایت، سرود رگبار، چمن لاله، خط خون ، گزیده شعر نیستان و ...» است .

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =