معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ساخت تونلی در جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شهرداری تهران، مازیار حسینی، گفت: با ساخت تونل شهید صیاد شیرازی علاوه بر اینکه محدوده طرح ترافیک رعایت می شود، در عین حال شهروندان می توانند از این محدوده عبور کنند، این تونل دسترسی مستقیم به محدوده بازار ندارد اما شهروندان می توانند با ورود به پارکینگ های طبقاتی تونل و پارک وسیله شخصی شان، وارد محدوده طرح ترافیک شده و با سیستم حمل و نقل پاک به مقصد برسند.

او گفت: هم اکنون مطالعات تونل شهید صیاد شیرازی که از یکی از معابر استراتژیک شهر تهران عبور می کند در حال انجام است.این تونل از میدان سپاه آغاز و پس از عبور از میدان بهارستان و محدوده بازار به منطقه شوش و بزرگراه آزادگان می رسد.

حسینی با اشاره به اینکه روزانه جمعیتی بیش از 10برابر ساکنان منطقه 12 به این منطقه وارد می شوند، گفت: در حال حاضر مسیرهای موجود در منطقه 12، مسیرهای کاملی نیست. علاوه بر این با ساخت بزرگراه امام علی(ع) تقاضا در این محور افزایش یافت و حجم وسیعی از ترافیک به این محور وارد شده که به طور حتم ساخت امتداد بزرگراه شهید صیاد شیرازی به صورت تونل می تواند مکمل خوبی برای بزرگراه امام علی (ع) باشد.

او گفت: وقتی بزرگراه شهیدصیاد شیرازی به میدان سپاه می رسد عملا کارکرد بزرگراهی آن محدود می شود، این تونل به گونه ای طراحی می شود که قبل از رسیدن به میدان شوش هیچ ورودی و خروجی به سطح خیابان نداشته باشد که البته با پیش بینی ساخت پارکینگ طبقاتی در تونل ، شهروندان می توانند خودرو خود را در این پارکینگ ها قرار داده و به محدوده بازار، مراکز تجاری و تاریخی دسترسی پیدا کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه شهروندان پس از خروج از تونل، با سیستم حمل و نقلی پاک به محدوده منطقه 12 وارد می شوند، گفت: بحث راه اندازی تراموا در منطقه 12 بسیار جدی است چرا که این سیستم ریلی سبک ،علاوه بر پاک بودن هزینه کمتری نیز دارد.

او گفت: سیاست شهرداری تهران این است که در محدوده تاریخی مرکز شهر از یک سیستم حمل و نقلی پاک به عنوان بخش عمده ای از سیستم حمل و نقلی استفاده کند و دسترسی هایی که قرار است داشته باشیم خللی در محدوده بازار ایجاد نکرده و ترافیک را به این محدوده وارد نکند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از وظایفی که تونل شهیدصیاد شیرازی دارد این است که موجب کاهش محدودیتی که طرح ترافیک برای شهروندان ایجاد کرده می شود که البته این امر بدون شلوغ شدن محدوده انجام می شود.

او با بیان اینکه کسانی که بخواهند از محدوده طرح ترافیک بدون وارد شدن به آن عبور کنند می توانند از تونل صیاد شیرازی استفاده کنند، گفت: تونل صیاد شیرازی در میدان شوش و بزرگراه بعثت، حدفاصل بعثت تا آزادگان دسترسی به روی سطح خواهد داشت .

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعات در فاز یک است، گفت: اگر طرح طبق آن چه که در حال حاضر در حال مطالعه است انجام شود، تونل طولی در حدود 9 کیلومتر خواهد داشت.

او از سه طبقه اجرایی شدن تونل خبر داد و گفت: دو طبقه از تونل برای رفت و آمد و یک طبقه برای تاسیسات و جمع آوری آبهای سطحی پیش بینی شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه این پروژه، پروژه ای فوق العاده بزرگ و سنگین است، گفت: امیدواریم در صورتی که نتایج مطالعات مثبت شود و به تایید شهردار و شورای شهر تهران برسد شاهد به بار نشستن یک پروژه خوب دیگر در شهر تهران باشیم و باری از روی دوش مردم به خصوص در محدوده بازار و مرکز تاریخی شهر تهران برداشته شود.

به گفته معاون شهردار تهران با ساخت تونل صیاد شیرازی علاوه بر اینکه به محدوده طرح ترافیک احترام گذاشته ایم می توانیم از این محدوده عبور کنیم و محدودیت محرومیت تلقی نشود.


46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    بزرگراه همت باید دو طبقه بشه.. لطفا مسئولین رسیدگی کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      11 6
      مثلا الان صدر که دو طبقه شد چه تغییری تو ترافیکش ایجاد شد ؟ فقط حیف و میل پوله
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      8 1
      خدایی 10 طبقه ام بشه جواب نمی ده
    • بی نام NL ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      12 0
      دو طبقه شدن کمکی نمیکنه میشه با اصلاح هندسی و تعریض بهتر نتیجه گرفت،از همه اینا بهتر گسترش سریع مترو هست
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      2 5
      منزل من شمال شرق تهران است و محل کارم جنوب غرب. بزرگراه صدر بسیار کمک مهمی در تردد شرق به غرب و برعکس نموده است. کار بسیار عالی بود. من به سازندگان آن افتخار می کنم.
  • ناشناس A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    48 93
    پیشنهاد واقعا عالی بود، احسنت به شهردار تهران که به فکر تمام منطقه های شهر است. واقعا خسته نباشید . به امید افتتاحیه این طرح
  • علی A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    انشالله این طرح مانند پل طبقاتی صدر باعث بیشتر شدن ترافیک نشود و پولی که با آن میشود مترو و حمل و نقل عمومی را توسعه داد، خرج پروژه های تزیینی از این دست نشود...
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      8 3
      عموم مردم فکر می کنند که ترافیک صدر کم تر که نشده هیچ، بیشتر هم شده. واقعیت اینه که خیلی ها از راننده هایی که درگذشته از مسیرهای جایگزین صدر استفاده می کردند، الان از صدر عبور می کنند. پل طبقاتی صدر باعث کاهش بار ترافیک در مسیرهای همت،حکیم، امام علی و شهید صیاد شده. لطفا انقدر راحت و بدون کارشناسی نزنید تو سر پروژه های کشور
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    79 8
    با این پولها، تونل مترو بزنید و مترو را گسترش دهید... حتی بیشتر از طرحهای فعلی.
    • امیر A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      0 10
      شما بفرمایید دولت پول سهمشو بده بیشتر از طرح های فعلی هم میزنن. حالا اگر شهردار سوگولی دوستان بود اینجا به به و چه چه بود. حالا که قالیباف ه شده پروژه تزیینی و بودجه خور مترو
  • مهدی A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 0
    اولویت حمل و نقل در تهران توسعه ی مترو است نه اتوبان سازی.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 0
    به جای اینکارهها مترو را تمام کنید. مردیم و مترو تمام نشده.
  • مهرداد تهرانی A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    8 0
    کاش یکی هم میامد و برای خیابان‌ها و کوچه‌های اهواز پیاده‌رو درست می‌کرد اهواز شهر بدون پیاده‌رو است که مردم و ماشین‌ها به صورت مخلوط حرکت می‌کنند شهردار و بقیه‌ی عوامل شهری هم وقتی از نبود مطلق پیاده‌رو می‌گویی قضیه را کاملاً عادی می‌دانند اهواز شهر زیبایی‌ است و زیباتر هم میشد اگر چیزی به نام "پیاده‌رو" داشت
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    3 0
    خدا پدر ومادر شما را رحمت نمایید از باقی صالحات است طر ح بسیار خوب وکار امدی خواهد بود به امید ایرانی اباد.
  • بی نام EU ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    2 0
    آفرین واقعا جا برای ویراژ ماشینای بیشتر رو فراهم می کنید دیگه مسوولین نگن از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 4
    بزرگراه رسالت هم حد فاصل میدان رسالت تا سید خندان هم باید دو طبقه بشه یا تونل زده بشه.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      4 0
      دولت محترم مردمان شرق تهران هم حقوقي دارنند ترافيك رسالت شرق به غرب. همينطور همت صبح ها افتضاحه ويه فكري براش كنين
  • سینا A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    2 2
    به جای این طرح اتوبان تهران کرج رو دوطبقه کنین تا از این ترافیک وحشتناک روزهای تعطیل خلاص بشیم.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    3 1
    خداحافظ تهران.
  • عليرضا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    1 0
    چه ترافيكي بشه تو اين تونل وحشتناك الان وارد تونل شي سه ساعت ديگه از اونورش بياي بيرون