ایسنا نوشت:

یک عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان گفت: درآمد بازار اصفهان به دلیل خشکی زنده‌رود کاهش یافته است.

مهدی اصولی گفت: زیبایی و هویت این شهر به جریان آب در بستر رودخانه وابسته است، اما با وضعیت فعلی، گردشگران داخلی و خارجی رغبتی به دیدن این شهر ندارند. علاوه بر مشکلات اقتصادی در سطح جامعه، خشکی زنده رود نیز تاثیر منفی بر درآمدهای بازار اصفهان گذاشته است.

او با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهری توریستی در جهان و کشور شناخته شده است، گفت: بدون تردید تمام زیبایی و هویت این شهر به دلیل جریان آب زاینده رود و عبور آن از بین پل‌های تاریخی است، اما در این شرایط مسافران رغبتی برای دیدن این شهر نشان نمی‌دهند. افزایش گردشگران خارجی در استان اصفهان طی سال جاری قابل انکار نیست، اما تردیدی وجود ندارد که اگر آب زنده رود جاری شود این رقم دو تا سه برابر می‌شود.

اصولی با بیان اینکه حتی نانوایی‌های شهر هم می‌تواند تحت تاثیر افزایش گردشگران قرار گیرند، گفت: کسب درآمد بسیاری از مشاغل و مغازه‌های شهر اصفهان از جمله صنایع دستی، فروش سوغات گز و نبات و رستوران‌ها، رابطه مستقیم با حضور گردشگران در این شهر تاریخی دارد.

او با اشاره به اشتغال بخش وسیعی از مردم حاشیه رودخانه زاینده رود به کشاورزی، گفت: کشاورزان لنجانات و شرق اصفهان همواره دارای درآمد زیادی بودند و در مواقعی از سال بخش زیادی از خریدهای خود را از بازار شهر اصفهان انجام می‌دادند که با خشکی زاینده رود و گسترش فقر در نواحی یاد شده، توان خرید آنان نیز کاهش یافته است.

اصولی گفت: استان اصفهان به دلیل جاذبه‌های طبیعی گوناگون و آثار باستانی و تاریخی بی‌نظیر مانند میدان نقش جهان، چهل ستون، آتشگاه و پل‌های تاریخی در سطح بین المللی، باید در بخش گردشگری مورد توجه و سرمایه‌گذاری قرار می‌گرفت. توسعه صنایع سنگین از ابتدا در آن صحیح نبود.

این عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان با اشاره به بحران بی‌آبی گفت: حضور این کارخانجات علاوه بر مصرف بالای آب موجب آلایندگی هوا و تاثیر منفی بر آثار تاریخی و فرهنگی شهر شده است.

اصولی با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری در اتاق اصناف اصفهان طی سال گذشته گفت: جلساتی برای جذب و توسعه سرمایه گذاری‌ها همانند ساخت کمپ‌های کویری برگزار کرده‌ایم، اما معتقدیم که باید در زمینه هتل سازی فعالیت بیشتری انجام شود.

او گفت: برخی سخنان و قول‌های مسئولان شهرداری در خصوص دریافت نکردن عوارض از هتل سازان اگر عملی شود می‌تواند شروع خوبی برای جذب گردشگران باشد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =