بهارنیوز نوشت:


محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران بخش جوان وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از تلاش‌های متولیان امور جوانان در 3 دهه گذشته، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های خوبی در حوزه مرتبط با جوانان صورت گرفت بخصوص در زمانی که سازمان ملی جوانان به صورت مستقل فعالیت می‌کرد اقدامات قابل قبولی برای جوانان انجام شد اما معتقدم فعالیت‌های صورت گرفته در حد و اندازه پتانسیل‌ها و ظرفیت بالای جوانان کشورمان نبوده است.

وی با انتقاد از «استفاده ابزاری برخی سیاسیون از جوانان در ایام انتخابات» خاطرنشان کرد: در خلق حماسه 24 خرداد 92 جوانان سهم بالایی داشتند و علی‌رغم بی‌مهری‌هایی که در سال‌های گذشته به آن‌ها شده بودآن‌ها جلوتر از برخی مدعیان حرکت کردند و فضای یاس و ناامیدی که در کشور وجود داشت را با نشاط و همت بالای‌شان از بین بردند و به همین دلیل انتظار بود مشارکت جوانان در سیستم اجرایی کشور بیش از گذشته باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که «عملکرد مسئولان نباید به گونه‌ای باشد که موجب سرخوردگی جوانان شود تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته عده‌ای معتقد بودند باید با زور و چماق با جوانان برخورد شود. فضای دانشگاه‌ها را امنیتی کردند و با محدود کردن فعالیت تشکل‌های دانشجویی نشاط را از دانشجو گرفتند آیا با این‌گونه اقدامات و نگاه‌ها نباید انتظار داشت جوان دانشجو به فکر مهاجرت باشد؟

وی با اشاره به برخی ناهنجاری‌های موجود در جامعه به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: سنت حسنه ازدواج امروز به خاطر مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی کمرنگ شده است و متاسفانه آمار طلاق در کلان شهرها نگران کننده است. تسهیلاتی که قرار بود برای تشویق جوانان به امر ازدواج در نظر گرفته شود به چه سرانجامی رسیده است؟ مسئولان متولی امور جوانان چه اقدامات موثر برای تسهیل ازدواج جوانان انجام دادند؟

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384486

برچسب‌ها