حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیامی به کنگره پرسش مهر 14 گفت:متاسفانه چند دهه‌ای از یاد بردیم که در پهنه‌ای کم‌آب زیست می‌کنیم و پنداشتیم طبیعت توان جبران هرگونه رفتار بی حساب و کتاب ما را دارد.

به گزارش خبرآنلاين،‌ علی اصغر فانی در کنگره ملی پرسش مهر 14، پیام رئیس جمهور به این کنگره را قرائت کرد که بدین شرح است:

دانش آموزان عزیز ایران زمین امیدم به آینده این کشور و این سرزمین بسیار زیاد است و دیگران را نیز به این امید فرا می‌خوانم از این روست که پیام اندیشه‌ورزی و نخبه‌گری و پاسخ‌های شما به جمله پرسش‌هایی که بیانگر چالش‌های زندگی امروز و فردای ما و نسل‌های آینده هستند، امیدوارم.

مطمئنم که توانمندی‌های فراوان شما زمینه‌ساز زندگی بهتر، سربلندی بیشتر و ایفای سهمی شایسته‌تر برای تمدن نوین ایران در حیات ملل جهان است. من پرسش مهر را نمادی از به کمک طلبیدن اندیشه ورزی و نخبگی شما و تمرینی برای گام نهادن در مسیر مسئله محوری،‌ تفکرات بزرگ و دست یافتن به راه حل‌های مناسب برای بهتر ساختن زندگی ایرانیان می‌دانم.

بی‌سبب نگفته‌اند که بزرگی هر کس به اندازه بزرگی پرسش‌هایی است که خود را موظف به یافتن پاسخ‌های آن می‌داند. از همین رو پیش نهادن پرسش‌های بزرگ در هر مهر که مقارن با بهار دانایی است، ابزاری برای آشنایی دانش آموزان امروز و اندیشمندان فردا با مهمترین چالش و مشکلات کشور است و امید است اندیشیدن به مسائل بزرگ زمینه ساز بزرگ کردن و پرورش اندیشه‌های بزرگ در همه دانش آموزان این سرزمین باشد.

امسال پرسشی نام پرسش مهر به خود گرفته که تداوم تمدن ایرانی و کیفیت زندگی ما به پاسخ آن بستگی دارد.

آینده حیات ایرانیان وابسته به شیوه مدیریت آب است و شایسته نیست جامعه و تمدنی که قریب به 7000 سال استوار،‌ زاینده، مولد و خلاق در پهنه ایران زیسته در تنگنای شیوه نادرست مدیریت مصرف،‌ تقاضای آب و توزیع نادرست مصرف آب قرار گیرد.

پرسش درباره آب را از آن جهت مطرح کردم که شما فرزندان آینده ایران زمین به این بیندیشید که در سرزمینی زیست می‌کنید که بهره‌اش از این نعمت فراوان نیست و پیشینیان ما به دلیل درستی تدبیرها بر این کاستی غلبه کرده بودند. متاسفانه چند دهه‌ای از یاد بردیم که در پهنه‌ای کم‌آب زیست می‌کنیم و پنداشتیم طبیعت توان جبران هرگونه رفتار بی حساب و کتاب ما را دارد.

اگرچه دیرهنگام، اما بر آن شدیم راه تدبیر پیش بگیریم و منابع آب را درست مدیریت کنیم. دانش آموزان امروز و نخبگان فردا باید از اکنون بیندیشند و ابزار این عقلانیت را بیابند و جامعه ایرانی را قادر سازند تا از چالش‌هایی که اشتباهات گذشته پیش روی آنها نهاده فراتر روند. غفلت از این مهم روزهای دشواری را برای ما به ارمغان خواهد آورد و اگر چنین کنیم زندگی بهتر و شایسته‌تری در انتظار ما خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    16 8
    دکتر جان فعلا شما تحریم ها رو مدیریت کنید باران هم ان شاا...می بارد ومردم درست مصرف می کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    12 15
    آقای روحانی بازگشت ارزش ریال چه شد ؟؟؟؟ چرا هیچ صحبتی درباره ارز و وعده کاهش قیمت دلار که مردم زیر فشار سنگینش هستند نمی کنید و مانع کاهش قیمت دلار می شوید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    2 1
    مهمترین مشکل ایران و ایرانی سوء مدیریت مدیران است و بس.