تسنیم نوشت:

محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال‌احمر با تایید معرفی اش به عنوان وزیر علوم به مجلس گفت: جایگاه ریاست جمعیت هلال احمر یک جایگاه حاکمیتی است، بنابراین در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس هیچ منافاتی ندارد که بنده در این مسئولیت حضور داشته باشم.

محمد فرهادی با تایید معرفی اش به عنوان وزیر علوم از طرف رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد، بنده به عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شدم و در آن نشست نیز درخواست کردم تا برای به سرانجام رساندن برخی امور هلال‌احمر همچنان در این مسئولیت (ریاست جمعیت هلال احمر) نیز حضور داشته باشم.
او در پاسخ به این پرسش که در صورتی که شما به عنوان وزیر علوم از مجلس رای اعتماد بگیرید جایگاه شما که هم‌اکنون رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران هستید چگونه تعریف می‌شود، گفت: جایگاه ریاست جمعیت هلال احمر یک جایگاه حاکمیتی است و متفاوت با جایگاه دبیرکل هلال‌احمر است، بنابراین در صورت گرفتن رای اعتماد هیچ منافاتی ندارد که بنده در مسئولیت ریاست جمعیت هلال‌احمر نیز حضور داشته باشم.
فرهادی گفت: البته در جلسه‌ای که در همین موضوع برگزار شد درخواست کردم تا برای به سرانجام رساندن برخی امور هلال‌احمر از جمله تحول در هلال احمر و همچنین تجهیز بالگردهای امدادی در این جمعیت و غیره ... همچنان در مسئولیت ریاست جمعیت هلال احمر ایران، حضور داشته باشم و این اجازه را نیز گرفتم.
ریاست جمعیت هلال‌احمر براساس انتخاب و پیشنهاد شورای عالی این جمعیت صورت می‌پذیرد که در نهایت رئیس جمهور حکم ریاست جمعیت هلال احمر را به فرد پیشنهاد شده تنفیذ می‌کند.

متن نامه روحانی به لاریجانی برای معرفی فرهادی
رئیس‌جمهور در نامه‌ای محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه 28 آبان) در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
متن نامه حجت الاسلام‌ حسن روحانی به رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام
احتراما، در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر محمد فرهادی برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌گردد.
حسن روحانی

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    10 1
    بهتر اول به فکر راضی کردن اقای شریعتمداری باشی و بعد بری سراغ نماینده های مجلس
  • ذاکر A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    4 1
    البته که در هلال احمر میمانی چون قرار نیست وزیر بشی
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    5 4
    یک انتخاب نامناسب از سوی روحانی برای دانشگاهیان
  • محمد ایمانی فر هرسین A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    5 2
    شک نکنید به یاری خدا حتما ایشان رای میاورد چون هم سوابق درخشانی دارد و هم معتدلند.
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    1 1
    الان این دفاع بوود؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    2 5
    یادتون نرفته که خونهای الوده در زمان فرهادی وارد کشور شد یک ادم بی لساصته هرچند اصلاح طلب باشه ولی بی لیاقته
  • رضا.درگز A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    آقای دکترفرهادی فردی شایسته وکاردان است برای هلال احمر چنین افرادی باعث خیرند امید وارم در هلال احمر همچنان همکاری داشته باشند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    اینها همش زرگری مجلس و دولت آقای روحانی کاملا هماهنگ عمل می کنند برید مسولین استانی و شهرستانی وزراءرا ببینید چگونه باور کنیم وقتی استانداران دولت روحانی و فرماندارانش را می بینیم نه مسولین بخش کشاورزی وزیر مشارکتی را برید نگاه کنید