ملی پوش پرش طول کشورمان به مدال طلای چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اولین روز از رقابتهای دو و میدانی چهارمین دوره بازیهای اسیایی ساحلی سبحان طاهرخانی ملی پوش پرش طول کشورمان به مصاف 8 پرنده از کشورهای تایلند (2نفر)، قزاقستان (2نفر)، سوریه، کویت، ویتنام و تاجیکستان رفت که توانست در اولین پرش با ثبت رکورد 6 متر و 99 سانتی متر قدرت خود را به رخ حریفان کشیده و در جایگاه نخست قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، وی در دومین پرش خطا کرد، در سومین پرش به رکورد 7 متر و 4 سانتی متر رسید تا فاصله خود را ازحریف اصلی خود یعنی پرنده سوری که 6.98 پریده بود بیشتر کند.
وی ور چهارمین پرش بهترین رکورد خود را به ثبت رساند و توانست با پرشی 7 متر و 28 سانتی متری مدال طلای خود را مسجل کند، رکوردی که حریفانش را نیز به تشویق وی واداشت.
بعد از پرش پنجم پرنده ها به دلیل وزش شدید باد و بارش باران مسابقات برای پرش ششم و نهایی برای دقایقی تعطیل شد.
طاهرخانی 22 ساله که با هدایت احمد یزدانیان در این مسابقات حضور داشت در آخرین پرش خود خطا کرد تا با رکورد پنجم خود (7.28) اولین طلای دو و میدانی و پنجمین طلای کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازیها را بدست اورد.
پس از طاهرخانی ورزشکارانی از سوریه و تایلند با 6.98 و 6.96 به ترتیب عناوین دوم و سومی را به خود اختصاص دادند و مدالهای نقره و برنز را بر گردن اویختند.

پنجمین طلایی ایران: فقط طلا می خواستم/مطمئن بودم قهرمان می شوم
سبحان طاهرخانی پس از کسب مدال طلای دومیدانی چهارمین دوزه بازیهای آسیایی ساحلی گفت: برای کسب این مدال حدود 3 ماه تمام تمرین کزدم و زحمت کشیده بودم و مطمءن بودم قهرمان می شوم.
وی ادامه داد:فقط طلا می خواستم و همین موضوع هم باعث شد تا استرس زیادی داشته باشم اما خوشبختانه توانستم با توکل بخدا و استفاده از تمام توان و تجربه ام به خوشرنگترین مدال این بازیها دست یابم.
طاهرخانی با اشاره به اسنکه حتی 1 روز هم در ساحل و روی ماسه تمرین نداشته گفت: خوشحالم که در ایران فقط و فقط روی تارتان تمرین کردم، چرا که اختلاف شرایط ساحلی و ماسه ساحلهای ایران با اینجا ممکن بود عملکردم تا تحت تاثیر قرار دهد. بعد از انجام اولین حرکت جای پاهایم را پیدا کزدم و با سفت تر شدن زمین مسابقه عملکردم بهتر و بهتر شد.
وی یاداور شد: از کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی تشکر می کنم که زمینه حضور ما در این دوره بازیها را فراهم اوردند. مربیان تیم ملی، خانواده بخصوص پدرم خیلی برایم زحمت کشیدند که از تک تک آنها سپاسگذارم.
طاهرخانی در پایان مدال خود را به مردم ایران تقدیم کرد و گفت:امیدوارم کسب این مدال توانسته باشد دره ای انها را خوشحال کند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =