استاندار البرز گفت: علاوه بر اینکه در صدد ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای استان هستیم، سعی داریم تا به شاخص‌های ملی نیز نزدیک شویم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سیدحمیدطهایی در گفتگوی زنده رادیویی «شهر من سلام» درباره برنامه‌های انجام شده جهت تحقق نیازهای زیرساختی در استان تازه تأسیس البرز گفت: نیازهای اساسی استان به معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری اعلام شده و در جریان دیدار با وزراء نیز مطرح شده است.

طهایی افزود: درصدد آن هستیم علاوه بر آنکه زیرساخت‌های استان را ایجاد می نماییم، به شاخص‌های متوسط ملی نیز دست یابیم.

استاندار البرز گفت: این استان تازه تأسیس است و در بسیاری امکانات ابتدایی و زیرساخت‌های اساسی با مشکل مواجه است، جذب نیرو، تجهیزات، ساختمان‌های اداری و همچنین فقدان اطلاعات زمینه و پایه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های آتی از مشکلات موجود بشمار می‌رود و همین امر موجب شده تا کارشناسان و مشاوران برای ارائه طرح‌ها در بدو امر نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام نمایند.

وی افزود: هیچ گونه اطلاعات جامعی از استان وجود ندارد و باید از تک تک کلانشهرها جمع آوری شود.

استاندار ضمن اشاره به تنوع فرهنگ‌ها و اقوام همچنین مهاجرت‌ها از نقاط مختلف به این استان بیان کرد: بخشی از جمعیت کلانشهر کرج روزانه بصورت سیار به سمت پایتخت حرکت می‌کند و همین امر شرایط خاص و ویژه‌ای را برای این استان ایجاد کرده است.

طهایی در رابطه با تنوع قومیت‌ها و اقوام در استان اظهار داشت: حضور اقوام مختلف و تنوع فرهنگ‌ها پیچیدگی‌هایی را برای این استان ایجاد کرده است و باتوجه به همجواری البرز با تهران، بسیاری از موضوعات متأثر از یکدیگراند.

وی بیان کرد: افزایش جمعیت در این استان و مهاجرپذیری بالا سقف نیازها را بالا برده است و این درحالی است که زیرساخت‌های لازم متناسب با این جمعیت وجود ندارد.

طهایی خاطر نشان کرد: بر اساس شاخص‌های جمعیتی، نرخ رشد جمعیت کشور ۱.۳ درصد است در حالی که البرز با نرخ ۳.۴ درصد مواجه است و همین امر مشکلاتی را جهت پاسخگویی به نیازها ایجاد می‌سازد.

استاندار البرز گفت: علاوه بر این ایران کوچک، نه از قومیت‌های داخل کشور، که از کشورهای همسایه نیز شاهد حضور مهاجران و مهیمانان خارجی است و همین امر نیز بافت بومی منطقه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

طهایی بیان کرد: در کنار وجود تمامی این شرایط جمعیتی سیار نیز در استان حضور دارد و کلانشهر کرج خوابگاهی برای تهران است، جمعیتی که شب‌ها به سمت البرز حرکت کرده و روزها برای کار عازم پایتخت می‌شود.

استاندا البرز بیان کرد: البرز با چنین شرایطی با ویژگی‌های خاصی مواجه است.

وی افزود: ایجاد انسجام، ساماندهی و وحدت بین این تکثر و گستره جمعیتی مهمترین اصل در مدیریت این استان بشمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان البرز بر ضرورت ایجاد توازن و عدالت در استقرار مراکز بهداشتی و درمانی استان تأکید کرد و گفت: نباید اکثر بیمارستان‌ها در شمال شهر واقع باشد و مناطق پرجمعیت جنوبی در محرومیت سرانه‌های درمانی بسر ببرند.

وی درباره تعیین تکلیف زمین بیمارستان «سرمد» در حسن آباد کرج گفت: متأسفانه فرایند جانمایی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در البرز ناعادلانه است به نحوی که شاهد آن هستیم عمده مراکز بهداشتی و درمانی در مرکز استان و اغلب مناطق شمال شهر واقع گردیده، در حالی که جنوب شهر که اغلب تراکم جمعیت در آن حاکم است، در اوج محرومیت از برخورداری سرانه‌های بهداشتی و درمانی است.

استاندار در ادامه گفت: تمام تلاش‌ها بر آن است که عدالت در این زمینه برقرار شود و در جنوب کرج، بالاخص منطقه فردیس، شاهد راه اندازی بیمارستان باشیم.

طهایی بیان کرد: در خصوص زمین بیمارستان سرمد نیز بخش خصوصی تمایل به مشارکت در اجرای طرح داشته است و با رویکردی که استان دارد این طرح نیازمند کار مطالعاتی و تخصصی است، ضمن آنکه شورای عالی شهرسازی استان نیز باید در جانمایی درمانگاه‌ها عدالت را رعایت کند.

وی پاسخ به استقرار ادارات در زمین مذکور نیز گفت: مهم این نیست که کدام اداره و دستگاه در این زمین مستقر شود، برای ما مهم برقراری عدالتی است که باید برای مردم ایجاد شود.

طهایی تصریح کرد: طرح بیمارستان سرمد، بصورت خارج از نوبت در دست بررسی قرار دارد.

استاندار البرز تأکید کرد: هر تصمیمی که در خصوص باغ سیب مهرشهر گرفته شود، اصل اساسی بر آن است که این باغ حفظ شود.

طهایی درباره موضوع واگذاری بخشی از اراضی باغ سیب گفت: طبق توافقات بعمل آمده بین شهرداری و بنیاد بخشی از زمین باغ سیب به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

وی افزود: این موضوع درشورای عالی شهرسازی مطرح شده و در حال جمع بندی قرار دارد.

استاندار البرز تصریح کرد: در هر صورت اصل اساسی در تصمیم گیری ها بر آن است که باغ سیب کرج حفظ شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به محدودیت پروازها در فرودگاه مهرآباد، گفت: این زمینه وجود دارد که فرودگاه پیام بتواند ساعاتی که فرودگاه مهرآباد پرواز ندارد،بعنوان جایگزین آن فرایند جابجایی مسافران را عهده دار شود.

طهایی گفت: فرایند ایجاد فرودگاه مسافری پیام وجود دارد و این موضوع در دستور کار بررسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

وی افزود: به علت آنکه پروازها در سازمان هواپیمایی کشور شب ها از ساعت 12 الی 5 صبح تعطیل می باشد، لذا با اختصاص بخشی از ظرفیت های این فرودگاه به مسافری، نه تنها مسافران البرزکه بخشی از استانهای همجوار همچون تهران و زنجان نیز میتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

استاندار البرز اظهار امیدواری کرد با صدور دستور وزیر ارتباطات شاهد راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز استعداد ارزشمندی برای استان است و درصدد بهره مندی از ظرفیت های آن جهت رونق اقتصادی در آینده نزدیک خواهیم بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    13 0
    کجا استوار میماند همش و که خراب کردن
  • احمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    12 0
    آقای استاندار عزیز کسی در این شهر به فکر مردم نیست. از مسئولین شهری گرفته تا .... همه و همش به خاطر اولویت بخشی به رابطه ها به جای شایستگی هاست..
  • س م A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 11
    باتوجه به امکانات محدود استان که در این مدت کم که تبدیل استان شده است ما شاهد پیشرفت شایان ذکری در این خصوص مخصوصا تزیین میادین ورودی به شهر منجمله ورودی ترمینال کلانتری وافتتاح پل مهر شهر وپل ورودی مترو محمد شهر و ...... را میتوان نام برد . بنده بنوبه خودم از تمامی خادمین مردم که در ارگانهای مختلف زحمت می کشند سپاسگذارم.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    6 0
    چرا پیاممو تایید نکردین؟ ترافیک اتوبان تهران کرج امون همه رو بریده
  • سینا A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    5 0
    امکانات کرج در حد صفره ، هر کی هم میاد فقط حرف میزنه و میره.