وزیر بهداشت از کاهش 25 درصدی قیمت دارو در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم کاهش قیمت دارو در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی در همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تحولات صورت گرفته در حوزه سلامت در طی چند ماه اخیر را کم نظیر بیان کرد و گفت: در مرحله سوم طرح تحول سلامت، می توانیم از مردم و مشارکت های اجتماعی و مردم به نحو احسن در جهت بهتر اجرایی شدن این گام استفاده کنیم.

وزیر بهداشت بر ضرورت عدم تقاضای القایی در مصرف دارو در بیمارستان ها و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: کمیته های نظارتی در بیمارستان ها و در سطح دانشگاههای علوم پزشکی باید در مصرف دارو و تجهیزات، نظارت های سختگیرانه خود را دنبال کنند و تا جلوی مصرف بیش از حد دارو و تجهیزات گرفته شود.

وی در ادامه، بر لزوم اطلاع رسانی برای استفاده از مکمل ها تاکید کرد و گفت: سازمان غذا و دارو و برخی از دستگاه های دولتی و مردم نهاد باید جلوی ورود مکمل های بی کیفیت و آسیب رسان را بگیرند.

هاشمی گفت: در حال حاضر قیمت دارو به میزان 25 درصد کاهش یافته است. امیدواریم کاهش قیمت در دارو در سالهای آینده ادامه داشته باشد.

وی در ادامه، راه اندازی پورتال دارویی را راهی برای نظارت بهتر در امر واردات، توزیع و زمان ساخت دارو عنوان کرد.

وزیر بهداشت همچنین بر ارتقای کیفیت داروهای ایرانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کاستی هایی در تولید دارو وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر در استفاده از مواد اولیه در تولید دارو، گفت: تولیدکنندگان داروهای داخلی ، می توانند با هدف ارتقای کیفیت دارو و با رعایت استاندارد جهانی وارد بازار بین المللی دارو شوند و حفظ کیفیت در دارو نیز باید استمرار داشته باشد.

هاشمی با اشاره به این که بسیاری از داروهای خارجی هم ممکن است از کیفیت نامناسبی برخوردار باشند، افزود: نباید دارویی برای بیمار تجویز شود که اثر بخش نباشد.

وزیر بهداشت همچنین، بر تشکیل جلسات و فعالیت های مناسب صورت گرفته در شورای عالی سلامت و امنیت غذا اشاره کرد و گفت: در مورد روغن پالم و محصولات لبنی اقدامات خوب و ارزنده ای صورت گرفت و مردم متوجه نظارت های جدی و مناسب از سوی وزارت بهداشت شدند.

وی همچنین از توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل سموم و میزان مصرفی سموم تشکر و قدردانی کرد.

هاشمی در ادامه، بر اصلاح زیر ساخت ها تاکید کرد و گفت: مدیریت ها در حوزه سلامت نیاز به بازنگری دارد و باید در تعاریف مدیریتی خود نیز تغییراتی ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت همچنین، کاهش مالکیت و نیروی انسانی و هیات امنایی شدن دانشگاه های علوم پزشکی را فرصتی مناسب برای بازنگری در مدیریت دانست و اظهار امیدواری کرد که با کاهش تصدی گری و وابستگی ها، زمینه برای انجام خصوصی سازی ایجاد شود و بتوانیم از مشارکت های مردمی در بخش نظارتی استفاده کنیم.

وی در پایان اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت را سخت ترین بخش طرح تحول نظام سلامت بیان کرد و گفت: اجرای این کتاب با کمک جامعه پزشکی ضمن احترام به جامعه پزشکی موجب جلوگیری از تضییع حقوق بیماران خواهد شد.

 

انجام عمل خیر لذت بخش ترین کاری است که انسان با آن به آرامش می رسد

وزیر بهداشت همچنین در همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استان‌ها که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: در آینده کارهای خیر باید درمسیر خود باشتاب و باکیفیت بهتر نسبت به گذشته و با هدف جلب دل های مومنین به کار خیر ادامه داشته باشد.

 او ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در جمع خیرین سلامت، گفت: انجام کار خیر تنها کار شیرین و لذت بخشی است که وقتی انسان اقدام به امر خیر می کند به آرامش میرسد و شکل و قیمت کار مهم نیست و اصل کار مهم است.

هاشمی با اشاره به این که در گذشته هم مجمع خیرین سلامت کارهای خوب و خیرخواهانه ای را انجام داده اند ، افزود: در آینده کارهای خیر باید درمسیر خود باشتاب و باکیفیت بهتر نسبت به گذشته و با هدف جلب دل های مومنین به کار خیر ادامه داشته باشد.

وی در ادامه بر عدم وابستگی مجمع خیرین به دولت، بودجه های دولتی و ارکان دولت تاکید کرد و گفت: ما باید خود عامل کار خیر باشیم. وجود نهادهایی از جنس مردم مثل جهاد سازندگی و کمیته امداد در اوایل انقلاب اسلامی، وابسته به اعتبارات و بودجه های دولتی نبودند، و اگر این مجموعه ها با همان ساختار همچنان وجود داشتند موجب ارتقا و نهادینه شدن اخلاق در جامعه می شد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: لازم است در محیط های دانشجویی، اساتید و مراکز مختلف درمانی و آموزشی، فرصت هایی جهت تشویق به انجام کار خیر ایجاد شود تا افراد به صورت خود جوش ادامه دهنده راه خیرین سلامت باشند. همه باید عامل کار خیر باشیم و دعوت کردن به کار خیر کافی نیست.

وی در ادامه بر ضرورت اتمام وعده ها و پروژه های ناتمام باقیمانده دولت های گذشته تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت از این طرح ها استقبال می کند و در جایی که وقفی صورت گرفته باشد باید عین مر وقف رعایت شود. اگر در مواردی کوتاهی در رعایت قانون وقف شود ما در پیشگاه عدل الهی شرمنده و گناهکار محسوب می شویم و در رحمت را به روی خود بسته ایم.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    68 6
    خدا قوت دکتر
    • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      36 4
      اولش فکر نمیکردم بتونید اینجوری کار کنید. بالاخره بعد از چندین سال وزیری اومد که اثرات مثبت کارهاش رو همه مردم میتونن حس کنن. کسی که بدون داد و فریاد کار میکنه. ممنون بابت همه چی.
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    11 2
    یک انسان سالم . عالم و دست پاک مانند ایشان در هر مسندی قرار گیرد فساد و هوچی گری دیگر جایی نخواهد داشت.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    7 0
    این کاهش تو کدوم دسته داروها هست؟ تولید داخل منظورتونه؟ چون داروهای دیگه گرون تر هم شده اخیرا
    • علي IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      2 1
      دقيقاً ، ما كه ارزوني نديديم ،شايد گرونتر نشده باشه .ضمناً آقاي وزير تو رو به جون بچت شما براي عمل تا به حال پول جداگونه از مريضت نگرفتي؟
    • محمد IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      3 1
      پاسخ به علی: ارزونی در داروهای بیماری های خاص هست که در بیمارستان ها داده میشه اگر یادتون باشه زماان قبل اولا داروهای خاص پیدا نمی شد ثانیا قیمت های چند ده میلیونی داشت حالا خیلی ارزون شدن ایشلا محتاج این داروها نشی تا ارزونی رو ببینی در ضمن من هم خودم در بیمارستان نور عمل کردم هم برادرم توسط خود ایشون عمل شده غیر از هزینه بیمارستان پول دیگه ای نگرفتند که اون هم بخش زیادیش بیمه پرداخته دکتر هاشمی جزو معدود پزشکان درست و حسابیه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    19 0
    تعرفه بيمه كارگران روكم كردين.ماداروهامون گرونترمىشه
  • نیما IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    7 1
    همش شعاره،من رفتم دکتر دفترچه بیمه قبول نمی کنند و یک کاغذ پاره بیشر نیست شرم کنین از این همه دروغ
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    36 5
    بایه گل هم بهار میشه . گل دولت تدبیر وامیدآقای دکتر هاشمی خسته نباشی.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    5 3
    اکثروزرای روحانی گلند مثل ظریف و واعظی و زنگنه و غیره۰۰۰۰۰
  • فريد ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    6 2
    خداخيرت بده وزيردوست داشتنى اگه نيت كمك به ملت باشه خيلى كاراانجام ميشه پس ديگران نميخوان
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    9 1
    ممنون ازاقای هاشمی