ایسنا نوشت:

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 30 الی 40 هزار موتورسیکلت برقی به خیابان‌های تهران تا پایان سال خبر داد.

مهندس حجت‌الله بهروز در مورد آخرین وضعیت موتورهای برقی در پایتخت گفت: یکی از پروژه‌های شاخص در بحث کاهش آلودگی هوا در شهر تهران که در برنامه دوم پنج ساله شهرداری دیده شده است، جایگزینی موتورهای برقی با موتورهای بنزینی است.

او با بیان اینکه جایگزینی یک تکنولوژی با یک دانش دیگر کاری آسان نیست و نیازمند آمادگی زیرساخت‌ها است، گفت: از ابتدای امسال فراخوانی درخصوص استانداردهای مخصوص و مورد نیاز شهر تهران در مورد موتورهای برقی در میان کارخانه‌های تولیدکننده و اشخاص واردکننده توزیع شد که موتورها از لحاظ قدرت، نیروی محرکه باتری و... بررسی شدند.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال گسترده تولیدکنندگان از این فراخوان شهرداری گفت: 18 تولیدکننده و واردکننده اعلام آمادگی کردند تا پوشش موتورهای برقی شهر تهران را انجام دهند که در این میان چند دستگاه موتورسیکلت که استانداردهای موردنظر ما را داشت، انتخاب و برای انجام تست‌های مرتبط همچون توانایی، سرعت و فنی در اختیار بخش‌های تخصصی قرار گرفتند.

بهروز با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال شاهد تردد این موتورسیکلت‌ها در شهر تهران باشیم، ادامه داد: قطعا در سال آینده می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

او در مورد برخی مشکلات موتورهای برقی گفت: اگر می‌خواهیم تکنولوژی را تغییر دهیم، محدودیت‌سازی جزو الزامات است؛ اما باید در نظر داشته باشیم ابتدا باید امکانات را در نظر داشت و بعد محدودیت‌هایی را ایجاد کرد و شهرداری موظف است حمایت‌های مادی و معنوی از این طرح داشته باشد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد محدودیت‌سازی مکان‌های تردد موتورهای برقی گفت: اولین پیشنهاد برای محدودسازی منطقه کوچکی در بازار است که به محض شروع این کار این اقدام انجام می‌شود.

بهروز با بیان اینکه در این محدوده باید حداکثر 30 الی 40 هزار موتورسیکلت برقی داشته باشیم، گفت: با این تعداد موتور برقی می‌توانیم این منطقه استراتژیک را به راحتی پوشش دهیم و پس از آن به سرعت این اتفاق به کل شهر تسری می‌یابد.

او گفت: مقدمات واردات و ساخت 30 الی 40 موتورسیکلت برقی تا پایان سال فراهم می‌شود.

به گفته قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، موتورهای برقی مزیت‌های بیشماری از جمله بی‌صدا بودن، بی‌دود، سریع و سبک دارند که به محض ورود به بازار مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 0
    بی صدا بودن جزو مضراتشه نه مزایا بعدها که تصادف زیاد شد می فهمید
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    فقط امیدوارم که مثل موتورهای بنزینی صدای گوش خراشی نداشته باشن که ما را خسته کردن.
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 0
    بله ديگه كم از تراكم فروشي و پارك فروشي و تبديل همه جاي تهران به اتوبان و آپارتمان كاسبي كردن حالا هم بايد برن موتور برقي و قان قان از چين بيارن بلكه مشكلات مردم حل شه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    این مصاحبه چه روزی صورت گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟