هفت سینماگر و مدیر سینمایی مسئولیت انتخاب آثار بخش رقابتی سینمای ایران جشنواره فیلم فجر را برعهده گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد امینی، رسول صدرعاملی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار بخش سینمای ایران در جشنواره سی و سوم فیلم فجر معرفی شدند.

طی احکامی جداگانه از سوی علیرضا رضاداد،‌ دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، این سینماگران مسئولیت انتخاب آثار را برعهده گرفتتند.

پیشینه فعالیت‌های هنری و مدیریتی اعضای هیات اتخاب به این شرح است:

احمد امینی: متولد ۱۳۳۰ در تهران. دانش آموخته رشته فیلم برداری از دانشکده صدا و سیما و کارگردانی از مجتمع دانشگاهی هنر است. از آثار این کارگردان و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون می توان به فیلم های غریبانه، چتری برای دو نفر، این زن حرف نمی زند و اولین شب آرامش اشاره کرد. امینی عضویت در هیات انتخاب و داوری جشنواره بین المللی فیلم فجر و چندین جشنواره فیلم دیگر را در کارنامه خود دارد. وی کارگردانی فیلم تحسین شده "سایه‌های هجوم" در دوره یازدهم جشنواره بین المللی فیلم فجر را نیز به عهده داشته است.

رسول صدرعاملی: متولد ۱۳۳۳ در اصفهان. دارای مدرک کارشناسی جامعه شناسی است. در کارنامه این کارگردان، فیلمنامه نویس و روزنامه نگار باسابقه داوری چندین جشنواره بین المللی از جمله جشنواره فیلم فجر، پونا، داکا و ... به چشم می خورد. وی ریاست اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع کنندگان فیلم و دبیری دهمین جشن بزرگ سینمای ایران را بر عهده داشته است. صدرعاملی جوایز متعددی در دوره های مختلف جشنواره بین المللی فیلم فجر و دیگر جشنواره های بین المللی کسب کرده است. از آثار وی می توان به فیلم های سینمایی دختری با کفش‌های کتانی، دیشب باباتو دیدم آیدا، شب، من ترانه ۱۵ سال دارم، گل های داوودی و زندگی با چشم های بسته اشاره کرد.

حسین کرمی: متولد ۱۳۴۱ در اصفهان. دارای مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه تهران است. از سوابق وی می توان به مدیریت شبکه چهار سیما، قائم مقام معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر شبکه نمایش، عضویت در هیات انتخاب و داوری چندین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد. وی در حال حاضر مدیریت شبکه نسیم را بر عهده دارد.

محمدعلی باشه آهنگر: متولد ۱۳۴۱ در دزفول. دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشگاه هنر است. در کارنامه خود سابقه عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره های فیلم‌ کوتاه تهران، فیلم مقاومت، فیلم یاس تهران و جشنواره بین المللی فیلم فجر را داشته است. از آثار باشه آهنگر می توان فیلم های فرزند خاک، نیمه گمشده، ملکه، بیداری رویاها را نام برد. وی کارگردان فیلم تحسین شده "ملکه" در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده ده جایزه از شانزدهمین جشن خانه سینما بوده

محمد احسانی: متولد ۱۳۴۵ در شبستر. دارای مدرک دکتری در رشته مبانی حقوق اسلامی است و در سوابق مدیریتی خود مدیر گروه اجتماعی شبکه ۳ سیما، قائم مقام شبکه تهران، مدیرکل طرح و برنامه معاونت سیما، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی راهبردی صداوسیما را داشته و احسانی در حال حاضر معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را بر عهده دارد.

مجید رضابالا: متولد ۱۳۴۷ در یزد. دارای مدرک کارشناسی است. در سوابق کاری وی معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و سیما فیلم، مدیرکل امور برنامه های مرکز سیما فیلم، مدیر طرح و برنامه شبکه اول سیما، کارشناس و عضو شورای طرح و برنامه اداره کل سیما و عضو هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم فجر در دوره های ۲۴ تا ۲۸ و دوره ۳۲ دیده می شود.

بهنام بهزادی: متولد ۱۳۵۱ در بروجن. دانش آموخته رشته فیلمسازی از دانشکده صداوسیما است. در کارنامه هنری وی کارگردانی، نویسندگی، تهیه کنندگی و تدوینگری به چشم می خورد. بهزادی جوایزی از جشنواره فیلم توکیو، مانهایم و بوینس آیرس دارد. فیلم های قاعده تصادف و تنها دو بار زندگی می کنیم در جشنواره بین المللی فیلم فجر تحسین شده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    21 1
    بازم پای فلاسفه و مدیران به این هیات باز شد
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 22
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    1 0
    آقا رسول صدر عاملی اصلا فیلم های خوبی نمی سازه، ای خداااااااااااا