ایسنا نوشت:

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی واردات بی‌رویه را دلیل زمین‌گیر شدن کالاها عنوان کرد و گفت: نرخ سود بانکی باید طبق تورم کاهش یابد اما بهره‌های بانکی منطق درستی ندارند.

اکبر ترکان - مشاور ارشد رییس جمهور - در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، گفت: فلسفه اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصاد کشور از تکانه‌های بیرونی است.

او ادامه داد: تکانه‌های بیرونی شامل حوادث طبیعی، تکانه‌های ناشی اط تغییرات اقتصاد جهانی و دشمنی‌های ناشی از اراده سیاسی بیرونی و اعمال تحریم‌های کشورهای مختلف است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: باید بدانیم که مقاوم سازی اقتصاد ایران چگونه صورت می‌گیرد و چه کارهایی باید انجام دهیم.

او با بیان اینکه صادرات حوزه دادوستد بین‌المللی است، گفت: دادوستد با کشورهای همسایه به دلیل نوع مسایل منطقه‌ای کمتر تحت تاثیر قدرت های بزرگ قرار می‌گیرد.

ترکان با بیان اینکه مناطق آزاد سرپل ارتباط با کشورهای همسایه است، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به دادوستد با کشورهای همسایه توجه زیادی شود و به عنوان یک راهبرد اقتصاد مقاومتی باید صورت بگیرد.

او ادامه داد: به دلیل اینکه انرژی ارزانی داریم توان رقابتی وجود دارد همچنین در صنعت مانند سیمان، فولاد، خودرو، پتروشیمی، برق و تولید پتروشیمی و ژنراتور دارای رتبه جهانی هستیم.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 3
    منفروشندهکالای هستم برای رونق کسب وکارم وام گرفته امحساب کردم با سودی که باید پرداخت کنم و اداره دارای ومالیات مالیاتی که برای خواهم صادر خواهد کرد سود وام به 50درصد خواهد رسید اینکونه بانکداری اسلامی می کنند واینگونهاز کسب وکار حمایت می کنند در این چرخه خرید کم وفروش کم به دلیل افزایش قیمت همه را با مشکل روبرو کرده است ومن می خواهم فعالیتم را تعطیل کنم احتمالن بیکاری را کم خواهند کرد