معاون توسعه بازار بورس کالا: 21 میلیارد تومان طلا فروختیم/ معاملات سکه شفاف می شود

بورس کالا طی هشت ماه گذشته موفق شده رکورد فروش 21 میلیاردی طلا را ثبت کند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، در حال حاضر بورس کالاي کشور به عنوان محل اصلي عرضه طلا شناخته مي شود. هفته گذشته نيز اعلام شد که محصولات معدن طلاي زرشوران در بورس کالا عرضه مي شوند. در همين حال پناهي معاون توسعه بازار بورس کالا خبر از فروش 175 کيلوگرم طلا در بورس کالا داده است. او به خبرآنلاين گفت: آمارهاي ثبت شده در 8 ماه گذشته از سال جاري نشان مي‌دهد كه 175 كيليو گرم طلا به ارزش 21 ميليارد و 100 ميليون تومان در بورس كالا به فروش رسيده است كه در مقايسه با 8 ماهه سال گذشته افزايش 548 درصدي از نظر وزن معاملات و رشد 468 درصدي از نظر ارزش معاملات را نشان مي‌دهد. با وجود رشد چشمگير اين آمارها همچنان انتظار بيشتري از معاملات اين كالا مي‌رود كه اميدواريم، شركت‌هاي فعال در اين بخش از ظرفيت‌هاي بورس براي عرضه اين كالا بهره بيشتري ببرند.

وي همچنين در مورد معاملات سکه در بوس کالا نيز بيان داشت: عرضه فیزیکی شمش طلا و همچنین معاملات آتی سکه در بورس کالا در حال انجام است. معاملات سکه دارای سطح بسیار خوبی است در شمش طلا هم معاملاتی صورت می گیرد اما ظرفیت بیشتری برای عرضه در این بخش وجود دارد که می تواند با اتفاقات جدیدی که در تولید طلا در کشور رخ داده است، این بخش تقویت بیشتری پیدا کند. در قراردادهای آتی سکه به 6 میلیون قرارداد معامله رسیده ایم که آمار قابل توجهی است اما در بخش فروش شمش طلا انتظار استقبال بیشتری از سوی عرضه کنندگان داریم. همه زمینه ها برای این امر در بورس کالا فراهم است و باید معاملات شمش طلا از رویه فعلی که گاهی به طور موردی انجام می شود به سمت معاملات پیوسته و پر رونق حرکت کند.

اين آمارها نشان مي دهد علاقه مندي براي خريد طلا و سکه در بورس کالا به عنوان بازاري شفاف افزايش يافته است. در شرايطي که حجم معاملات در بورس رشد بيشتري پيدا کند، مسير قيمت گذاري ها در بازار ايران نيز مانند بازارهاي جهاني قابل پيش بيني و تا حدود بسياري شفاف مي شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    با افتتاح کارخانه طلا چرا پس طلا ارزانتر نشد؟؟؟