حمید رضا مشهدی عباسی در مخالفت از وزیر پیشنهادی علوم گفت که لازم می دانم از هجمه هایی که علیه مجلس شده است دفاع کنم.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين اهم اظهارات مشهدي عباسي در ادامه مي آيد:
* از آنجايي که برخي از دوستان وارد بحث فتنه 88 شدند بايد بگويم که در زمان انتخاب شدن اوباما به رياست جمهوري آمريکا سازمان سيا تحليلي را به اوباما مي دهد. در اين تحليل سيا درباره ايران گفته بود که بايد به گونه اي عمل کني که رئيس جمهور بعد از تو نبايد چالشي به نام ايران داشته باشد. تا بحث فتنه اي که مطرح مي شود برخي مي گويند بحث سياسي است. نه خيلي از مشکلات اقتصادي ما ناشي از بي فکري بعضي از سياسيون در فتنه 88 داشتند. سيا دوباره تحليل مي کند که فرصت هست که از راه اپوزيسيون به ايران ضربه بزنيم. در تحليل اول گفته بود که از طريق جنگ نمي شود. اما يک ناداني باعث شد که تحليل سيا عوض بشود. ما به تندروي اعتقاد نداريم. اگر من با يک اصلاح طلب بنشينيم و بگويند با فتنه گران نشسته ايد اين درست نيست. اما وقتي يک نفر در فتنه تحريک مي کرده است و حالا گردن برافراشته است و مي خواهد وزير بشود. برخي از رئوفيت نظام سو استفاده مي کنند. من مي خواهم بگويم که در بحث اينکه اگر فردي معرفي بشود براي وزارتي ، مجلس به اين موضوع برسد که صلاحيت ندارد، جار و جنجال ندارد. اين مقدمه اول من است. پول نفتمان را به خودمان مي دهند، دستشان درد نکند. اما من انتطار داشتم که رئيس جمهور که به دنبال وحدت است حرف ها و بحث هايي مطرح شود که مخالف است. آقاي نيلي منفرد 110 راي موافق داشت. آقايان با اين موافقان خودتان درست برخورد کنيد. اين ها را بايد به عنوان مقدمه مطرح مي کنم. من خواهش مي کنم نسبت به اين بيانات توجه بيشتري بکنند.
*در رابطه با آقاي دکتر فرهادي نکاتي را مطرح مي کنم که جنبه توصيه اي دارد. من يکي از ضعف هاي دکتر را عدم تعامل با مجلس مي دانم. مدتي که ايشان زحمت سازمان هلال احمر را کشيده اند من گزارشي نداشته ام. در بحث هلال احمر من ظهور و بروزي نديده ام. يک جلسه در روزهاي اول با کميسيون اجتماعي داشتيد و ديگر شما را زيارت نکرديم. دانشگاه با توجه به اين اوضاع و احوالي که پيش آمد ، در بحث بورسيه چه جار و جنجالي ايجاد شد. من خواهش مي کنم شما با کميسيون آموزش عالي گفت و گو کنيد، اجحاف نشود برخورد کنيد اما به برخي از خانواده هاي ايثارگران و شهدا اجحاف مي شود.
*در رابطه با اساتيدي که اگر دخالتي دارند و مشاوريني هستند بايد برخورد مي شد با آنهايي که در فتنه نقش داشتند. من مي گويم که اينها را جريمه کنيد و به آن ها پست ندهيد. در بحث نظارت بر تحصيلات تکميلي ، هم در دانشگاه پيام نور و هم در دانشگاه آزاد بايد توجه داشته باشند. در بحث رشته ها ما آمايش نداشته ايم. امروز ما چقدر تحصيل کرده دانشگاه ها داريم که شغل ندارند. ما چه تحقيقي کرده ايم که حد اقل بياييم و برخي از رشته ها را حذف کنيم. دانشگاه ها مي توانند اثرات مثبتي در فرهنگ جامعه داشته باشند. اگر دانش آموزي در دانشگاه قبول مي شود ، بعد از کارشناسي و ارشد توقع ما اين است که به لحاظ اخلاقي و ديني از همه شاخص ها بالاتر باشد. بعضي اوقات ما مي بينيم که برخي از اساتيد تبليغ برخي از دين هاي انحرافي را بر سر کلاس دارند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    12 2
    چشم.
  • بی نام RO ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    3 27
    در کجای دنیا سراغ دارید که مخالفین یک نظام سیاسی پست بگیرند؟ چرا اصلاح طلبان افراطی میخوان در این نظام پست بگیرند؟
  • علي A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    17 2
    بنظرمن مجلس دوره بعد در راستاي دولت تدبير و اميد و با مشاركت حداكثر مردم طرفدار دولت تدبير و اميد خواهد بود.
  • بی نام RO ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    17 2
    بعد این آقا تحلیل سازمان سیا رو که مخفیه می دونسته؟؟؟؟بابا عالم بالغیب
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    7 13
    به زودي مردم فتنه گران را از مسندهايشان پايين خواهند كشيد تا ديگر فتنه اي وجود نداشته باشد كه چماق كنيد بر سر ملت
  • بالتازار A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    16 1
    انتخابات نزدیک است
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    1 1
    چند سال چند میلیون نفر در راهپیمایی علیه فتنه گران وقتشان هدر شد تا محکومشان کنند. باید مبلغی که محاسبه میشود بر اساس نفرساعت باشد و به ازای هر نفر ساعت راهپیمایی 10000تومان بدهند که معادل ریالی برای 30 میلیون راهپیمایی کننده به حد 800900 میلیارد تومان میشود که نمیتوانند پرداخت کنند. در ضمن چطور به حساب افراد واریز خواهند کرد هم بحث دیگری است. بهترین کار اعدام شدن است تا گناهشان در جهان اخرت بخشیده شود.