کاهش ارتفاع شاخص ادامه دارد/ شرکت هایی که بیشترین کاهش قیمت سهام را رقم زدند

پیش بینی های کارشناسان بازار سرمایه درباره افت شاخص و نگاه های واقع گرایانه در این بازار به وقوع پیوست.

در پی افت 1208 واحدی شاخص بورس اوراق بهادار در روز گذشته و سقوط تا سطح 74 هزار واحدی امروز نیز این روند با کاهش 521 واحد در دوساعت اولیه روز ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پیش از این کارشناسان اعلام کرده بودند که پس از اتمام این دور از مذاکرات گروه کشورهای 1+5 و ایران هیجان بسیاری از سهامداران به ناامیدی بدل شده و با بازپس دادن سهام خریداری شده بازار را منفی خواهند کرد.

صعود شاخص و تب خرید سهام گروه بانکی و خودرویی پیش از اعلام نتیجه مذاکرات در سوم آذر و صفهای خرید، دیروز و امروز به صف های طویل فروش بدل شده و به کاهش قیمت برخی سهم های پربیننده در این بازار دامن زده است.

امروز از آغاز به کار تالارهای بورس اوراق بهادار بیشترین کاهش قیمت به ترتیب مربوط به سهام شرکتهای شیرپاستوریزه پگاه خراسان، فنر سازی زر و بانک پاسارگاد بوده است.

این در حالی است که برخی سهم ها نیز با افزایش قیمت مورد اقبال سرمایه گذاران بورس قرار گرفته اند سهام شرکتهایی همچون نوسازی و ساختمان تهران، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی و گروه صنعتی بوتان از این گروه بودند.

گفتنی است بیشترین تاثیر منفی بر شاخص امروز به ترتیب به عهده گروه مپنا، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه و بانک ملت بوده است.

امروز در بورس اوراق بهادار تا لحظه انتشار این خبر 69 هزار و 50 بار معامله صورت گرفته تا ارزش معاملات به بیش از 2 هزار و 33 میلیارد ریال برسد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =