داود رشیدی در هشتادمین سالگرد تولد جمشید مشایخی برای او پیام زیر را نوشت:

روز تولد هشتاد سالگی دوست و همکار عزیزم «جمشید مشایخی» را تبریک می‌گویم. به خودش، خانواده اش، اهالی هنر و مردم که می‌دانم همه او را خیلی دوست می‌دارند. روابط همنسلان من با هم خیلی جالب بود. ما در دهه 40 مدام با هم کار می‌کردیم. از اجرای تئاتر زنده در تلویزیون تا اجراهای صحنه و طبیعتاً خارج از کار حرفه‌ای، همه با هم دوست بودیم و زیاد همدیگر را می‌دیدیم. متأسفانه برعکس امروز که ماه‌ها می‌گذرد و همه از هم بی‌خبریم.

من بارها با جمشید مشایخی چه وقتی کارگردان نمایش‌هایی بودم و او بازیگر، یا همبازی در تئاتر، که تعدادشان بسیار بود و در سینما فکر می‌کنم سه فیلم «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک» و «گل‌های داوودی» و سریال به یاد ماندنی «هزاردستان»، که ماه‌ها و ماه‌ها در کنار یکدیگر کار کردیم، بخصوص صحنه‌های کاروانسرای معروف هزاردستان و بازی تنگاتنگ من و جمشید، از خاطر هیچ کس نمی‌رود.

به نظرم او بازیگری یگانه است؛ او بازیگری را در وجود و ذات خود دارد. احساسات در بازیگری او موج می‌زند و اثری از تکنیک و ساختگی بودن در آن وجود ندارد و این، او را از خیلی‌ها متمایز می‌کند. یاد سال‌های دهه 40 و نمایش‌هایی که باهم کار کردیم بخیر؛ تولدش مبارک... تولدت مبارک جمشیدجان، رفیق قدیمی... به ما سری بزن!

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید زنجان اوغلی A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    14 0
    عاشق این دو اسطوره ی بازیگری ایران هستم,خدا حفظتون کنه که جدا از بازیگری مردانگی هم دارید,نه مثل بازیگرای الان که قیافه و ماشینشون رو به رخ آدم میکشن,یاد باد اون روزگاران یاد باد
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    17 2
    تولدتون مبارک استاد.
  • مجیدی A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    7 3
    4اسطوره به یادماندنی و تکرار نشدنی سینما ؛ هنر وسریال های ایران زمین : علی نصیریان محمد علی کشاورز داوود رشیدی جمشید مشایخی
    • حمیده A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
      10 3
      و صدالبته استاد عزت الله انتظامی